• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Someday skrev 2016-06-04 18:23:01 följande:
    Jag ska också ha ut min ????
    HEJJA oss
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-06-04 18:15:40 följande:

Men åh så liten.^^ Stort grattis!

Ja pytteliten :) tack!
  • TriciaN
    Ruter skrev 2016-06-04 18:49:35 följande:
    Här är en till som väntar
    Håller tummarna för oss. Varför kan inte våra bebisar också bara komma vips utan förvarning
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-04 23:15:04 följande:

Jaha BF+7 imorgon. Borde fan inte va ok att genomlida detta igen.

Min lilla kom på bf+7 så tappa inte hoppet! Men ja lider me dig!!
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-06-05 07:58:29 följande:
    Min lilla kom på bf+7 så tappa inte hoppet! Men ja lider me dig!!
    Jag får inte ny hinnsvepning förrän torsdag så känns inte så troligt! GRÅTBOMB IDAG!!
  • Ruter

BF+8 här och inga känningar alls. Har inte fått göra någon hinnsvepning då min BM vägrar. Har fått en tid på onsdag eftermiddag för ultraljud för att kolla hur det står till där inne om hon tänkt bosätta sig där :p så har inte så stora förhoppningar om att hon kommit innan det.

• Pell
    HonanHöna skrev 2016-06-04 15:55:03 följande:

Äntligen är våran lilla tjej här :) 12.25 kom hon. 3030g och 47 lång. En pytte bebis!! Önskar att era ska komma nu också!

Stort grattis till er lilla!
    Har ni något namn?

Har alla som fått era barn redan namn på dem? Vi kan inte komma överens denna gång men vill ha ett namn mer än "hon"
  • Someday

Jag är på BF+6. Fortfarande sammandragningar och värkar men det händer nada. Livrädd för att det ska gå superfort när det väl drar igång. Min BM tror inte heller på hinnsvepning. Pratade med FL i torsdags då jag hade ett riktigt meltdown eftersom jag mått dåligt i så många veckor. Men de säger att jag får avvakta... erbjuder att hämta sömnmedicin. Så vi väntar. Snart måste ju bebis komma. Bara rädd att det blir en stor lillebror eftersom jag går över så mycket. Nytt besök hos BM på tisdag.

• jag_1987

I natt kom vår lilla dotter 4000 gram, 52 cm på bf+3. Verkarna avtog under dagen i går sen satte dom i gång efter en hinnsvepning på förlossningen. Dom startade till en början av hinnsvepning på bf dagen och värkarna kom 30 h efter det. Hade inga känningar fran tills ja fick hanterbara värkar med 10 mins mellanrum. Sen tätna dom för att sedan ebba ut ochs en kommanigen efter svepning nr 2! Gjorde ont som fan att föda nr 2 och ja gjorde de med bara lustgas! Sprack inget denna gången heller! Lycka till alla ni som är kvar snart snart snart så!