• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Mammasgryn skrev 2016-06-06 09:21:05 följande:
    Du kan ju alltid ringa in och kolla med dem vad de säger.

Är det bara jag kvar som skulle haft i maj som inte fått än. En känning av vad som helst för att få lite hopp om att en förlossning är i antågande... Väntande har aldrig riktigt varit min grej.
    Har varit där alla timmar med värkarbete pch stampandes och stönandes hemma har inte lett till någonting. Dem sa till och med jag inte är öppen alls trots min BM som gjorde hinnsvepning i torsdags sa jag va öppen 1cm
  • Mammasgryn
    TriciaN skrev 2016-06-06 10:41:11 följande:

Har varit där alla timmar med värkarbete pch stampandes och stönandes hemma har inte lett till någonting. Dem sa till och med jag inte är öppen alls trots min BM som gjorde hinnsvepning i torsdags sa jag va öppen 1cm

Åhh jag lider med dig, det är ju inte heller roligt när man känner av det och de säger att det inte händer något. Frustrerande. Håller tummarna för dig att de händer lite till snart och skickar några styrkekramar också
  • gr0
    TriciaN skrev 2016-06-06 06:41:32 följande:

Jättefrattis till er som har fött..

Någon som haft värkarbete i 14 timmar sen att de försvunnit och kommit igen? Behöver ett hopp. Helt slut värkar sen 16 igår var tionde minut och hela natten kämpat på. Sen bara försvann dem.

Jag kan tyvärr inte ge dig hopp men jag har haft värkar var tionde minut/en gång i kvarten sen i lördags förmiddag men så har värkarna avstannat helt då och då för att sedan börja på nytt. Har haft nästan 2 minuter långa värkar var tionde minut som bäst.

Vattnet har gått i omgångar men jag var inte det minsta öppen när de kollade i lördagskväll. Inatt var jag in till förlossningen igen för att jag hade tätare värkar men de var inte tillräckligt kraftiga och pga infektionsrisk när vattnet gått kollar de inte om jag är öppen.

Det är så sjukt segt det här så jag snart tror jag blir galen! Det är bf+8 idag. Imorgon blir jag igångsatt pga vattenavgången men jag vill att det ska dra igång nu och av sig självt!
  • TriciaN

Visa sig vara samma problem denna graviditeten som förra kroppen klarar inte de själv pga moderkakan är gammal. Är på igångsättning

• Anonym (Nyfiken)

Konstig fråga kanske, men kan en moderkaka vara gammal? Det varsågod jag inte visste, då har jag lärt mig något nytt idag med :)

• jag_1987
    TriciaN skrev 2016-06-06 18:16:15 följande:

Visa sig vara samma problem denna graviditeten som förra kroppen klarar inte de själv pga moderkakan är gammal. Är på igångsättning

Lycka till nu! Snart har du iaf bebis! Håll oss uppdaterade!:)
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-06 18:16:15 följande:

Åh tänker på er!! Lycka till!
  • TriciaN

Ja när man går övertid kan den sluta fungera som den ska. Andra barnet för mig det händer..

6/6-2016 kom hon ut "lillan" 21.36.. Magiskt ????????

• jag_1987
    TriciaN skrev 2016-06-07 01:02:13 följande:

Ja när man går övertid kan den sluta fungera som den ska. Andra barnet för mig det händer..

6/6-2016 kom hon ut "lillan" 21.36.. Magiskt ????????

Stort grattis! Bra jobbat! Hur var förlossningen?