• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Mammasgryn skrev 2016-06-05 20:35:19 följande:
    Det har jag också imorgon. Varje dag som går så känns väntan bara längre dag för dag. Vill så gärna att pyret ska komma nu men tyvär inga känningar än så länge
    Förstår dig!! Jah kämpar på med värkar sen klockan 16 med tio minuters mellanrum. Har tagit alvedon och varmt bad och allt de där de ber om, när bör man ringa in
  • Someday

Jag hade oregelbundna värkar efm. Vid 19 tilltog dem lite. Av olika omständigheter som en 4-åring bestämde vi oss för att ringa barnvakt som kom 20.45. Ringde förlossningen och de tyckte vi skulle packa och börja bege oss. Kom in 22.15.

23.56 föddes lillebror. 3680 gram och 50 cm. Bf+6.

Det gick fort på slutet. Nu sover alla utom mamma ????

• Someday

Förslag på namn mottages.

Storasyster heter Ella.

Hade bestämt oss för Isak eller Noel och bägge namnen blev tagna av vänners bebisar i maj. Nu vet vi inte riktigt.

• Ruter

Äntligen kom våran tjej. Fick värkar vid 22 tiden och kom in till förlossningen 01, var då öppen 9 cm.och kl 02.30 föddes hon på BF+9. 4260 gram och 55 cm lång.

• HonanHöna
    Someday skrev 2016-06-06 03:02:44 följande:

Jag hade oregelbundna värkar efm. Vid 19 tilltog dem lite. Av olika omständigheter som en 4-åring bestämde vi oss för att ringa barnvakt som kom 20.45. Ringde förlossningen och de tyckte vi skulle packa och börja bege oss. Kom in 22.15.

Stort grattis :)
  • TriciaN

Jättefrattis till er som har fött..

Någon som haft värkarbete i 14 timmar sen att de försvunnit och kommit igen? Behöver ett hopp. Helt slut värkar sen 16 igår var tionde minut och hela natten kämpat på. Sen bara försvann dem.

• Someday
    TriciaN skrev 2016-06-06 06:41:32 följande:

Jättefrattis till er som har fött..

Någon som haft värkarbete i 14 timmar sen att de försvunnit och kommit igen? Behöver ett hopp. Helt slut värkar sen 16 igår var tionde minut och hela natten kämpat på. Sen bara försvann dem.

Ring FL! Kan vara så att kroppen är för trött för att dra igång.
  • SJLN
    Ruter skrev 2016-06-06 05:43:32 följande:

Äntligen kom våran tjej. Fick värkar vid 22 tiden och kom in till förlossningen 01, var då öppen 9 cm.och kl 02.30 föddes hon på BF+9. 4260 gram och 55 cm lång.

En så stor tjej, grattis! :)
  • Mammasgryn
    TriciaN skrev 2016-06-05 22:27:02 följande:

Förstår dig!! Jah kämpar på med värkar sen klockan 16 med tio minuters mellanrum. Har tagit alvedon och varmt bad och allt de där de ber om, när bör man ringa in

Du kan ju alltid ringa in och kolla med dem vad de säger.

Är det bara jag kvar som skulle haft i maj som inte fått än. En känning av vad som helst för att få lite hopp om att en förlossning är i antågande... Väntande har aldrig riktigt varit min grej.
  • Mammasgryn
    Someday skrev 2016-06-06 03:02:44 följande:

Vad roligt för er! Grattis! =)