• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-05 10:38:21 följande:

I natt kom vår lilla dotter 4000 gram, 52 cm på bf+3. Verkarna avtog under dagen i går sen satte dom i gång efter en hinnsvepning på förlossningen. Dom startade till en början av hinnsvepning på bf dagen och värkarna kom 30 h efter det. Hade inga känningar fran tills ja fick hanterbara värkar med 10 mins mellanrum. Sen tätna dom för att sedan ebba ut ochs en kommanigen efter svepning nr 2! Gjorde ont som fan att föda nr 2 och ja gjorde de med bara lustgas! Sprack inget denna gången heller! Lycka till alla ni som är kvar snart snart snart så!

Jättestort grattis
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-05 08:36:59 följande:

Jag får inte ny hinnsvepning förrän torsdag så känns inte så troligt! GRÅTBOMB IDAG!!

Åh fy en sån jobbig dag :( lider verkligen me dig..
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-06-05 08:46:02 följande:

Stort grattis till er lilla!

Har ni något namn?

Har alla som fått era barn redan namn på dem? Vi kan inte komma överens denna gång men vill ha ett namn mer än "hon"

Nä vi har inte riktigt bestämt oss ännu hihi. Men det lutar åt ett, klämmer o känner lite :) det ska ju sitta hela livet :) än så länge heter hon dockan o lillan haha
  • SJLN

Grattis jag_1987!

Ja vi har ett namn. Trodde aldrig vi skulle hitta på ett så fort men direkt när hon var ute låg jag där och tänkte att hon ser ut som en Ella, men det kändes inte riktigt rätt så jag sa inget till sambon. Men då säger han plötsligt Bella - och det kändes helt rätt! :) vi hade en lång lista med namn vi funderade på men Bella stod inte med på den ^^

• TriciaN
    jag_1987 skrev 2016-06-05 16:26:25 följande:

För er som fått hinnsvepning kör färknäppen efter de gjorde vi och de funkade!

Gjorde jag med men det funkade inte på mig.

Har lite förvärkar nu dem gör mer ont men kommer inte så ofta. Dem lär väl avta igen som alla andra gånger
  • jag_1987
    TriciaN skrev 2016-06-05 17:14:07 följande:
    Gjorde jag med men det funkade inte på mig.

Har lite förvärkar nu dem gör mer ont men kommer inte så ofta. Dem lär väl avta igen som alla andra gånger
    Håll hoppet uppe! Ta ett varmt bad de stärkte mina efteråt! Och nu håller ja tummarna för dig!
  • Mammasgryn
    TriciaN skrev 2016-06-04 23:15:04 följande:

Jaha BF+7 imorgon. Borde fan inte va ok att genomlida detta igen.

Det har jag också imorgon. Varje dag som går så känns väntan bara längre dag för dag. Vill så gärna att pyret ska komma nu men tyvär inga känningar än så länge