• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Liverbird91

Det blev nästan ett majbarn - 1 juni kl 06 kom lille Max men först nu som jag har nån ork att ens skriva.
    Urakutsnitt efter värkar en hel dag + 6h kämpande på förlossningen. Var helt öppen när beslutet togs, han var stressad och kom inte neråt.. 6 minuter från beslut till snitt.
    Hemsk förlossning och därefter tråkig tid på neonatalavdelningen.. han är dock helt friskförklarad som tur är!
    Äntligen hemma men här blir det inte mycket sömn alls. Hoppas att allt blir bättre grattis till allihop!

• SJLN
    Liverbird91 skrev 2016-06-09 01:21:40 följande:

Det blev nästan ett majbarn - 1 juni kl 06 kom lille Max men först nu som jag har nån ork att ens skriva.

Urakutsnitt efter värkar en hel dag + 6h kämpande på förlossningen. Var helt öppen när beslutet togs, han var stressad och kom inte neråt.. 6 minuter från beslut till snitt.

Hemsk förlossning och därefter tråkig tid på neonatalavdelningen.. han är dock helt friskförklarad som tur är!

Äntligen hemma men här blir det inte mycket sömn alls. Hoppas att allt blir bättre grattis till allihop!

Stort grattis till lille Max! Men vad tråkigt med en sån förlossning. Inte nog med att det slutar med snitt utan att först behövt kämpa en hel dag med värkar. Jag tänker att det blir dubbelt upp att återhämta sig ifrån då. Hur mår du nu?
  • josselitoo

Grattis till alla!

Vår flicka växer och växer. Får ju nästan lite ångest att det går så fort. 2 veckor och 5 dagar idag

• ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-06-04 15:55:03 följande:
    Äntligen är våran lilla tjej här :) 12.25 kom hon. 3030g och 47 lång. En pytte bebis!! Önskar att era ska komma nu också!

Vad fick hon för namn nu då? Så nyfiken, med alla namntrådarna :D
  • Liverbird91
    SJLN skrev 2016-06-11 11:40:09 följande:
    Stort grattis till lille Max! Men vad tråkigt med en sån förlossning. Inte nog med att det slutar med snitt utan att först behövt kämpa en hel dag med värkar. Jag tänker att det blir dubbelt upp att återhämta sig ifrån då. Hur mår du nu?
    Tack! Ja jag har ju ingenting att jämföra med men det har varit jättejobbigt! Dessutom var det platsbrist på sjukhuset så vi fick flytta runt på avdelningar varje natt medan Max bevakades på neonatal. Riktigt dålig förlossning och man tänker mycket. Den första tiden är ju inget man vill missa av många anledningar - så det är riktigt synd. Kunde bara amma där några gånger, men nu är vi hemma och allt blir bättre och bättre. Både psykiskt och fysiskt. Huvudsaken är ju att allt gick bra så får försöka glömma det dåliga!
  • HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-11 23:02:57 följande:

Vad fick hon för namn nu då? Så nyfiken, med alla namntrådarna :D

Det blev en liten Luci :)
  • ostpaj
    HonanHöna skrev 2016-06-12 10:33:15 följande:
    Det blev en liten Luci :)

Åh, jättefint ju! Inget jag själv hört eller tänkt på. Kul :)
  • Pell

Ja vad heter alla kidz?

Här är det en liten Dagny (storasyster heter Ruth)

• HonanHöna
    ostpaj skrev 2016-06-12 19:37:13 följande:

Åh, jättefint ju! Inget jag själv hört eller tänkt på. Kul :)

Tack :) nä de e ett lite halvt eget påhitt.