• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • jag_1987

De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?

De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.

Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?

• hennaah
    jag_1987 skrev 2016-06-14 23:05:40 följande:

De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?

De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.

Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?

Alltså, jag hade nog ändå kollat upp med illaluktande avslag så du inte har någon infektion! För att vara på säkra sidan mest.

Amningen går bra här! Med hans viktuppgång kan man nästan tro det är grädde i tuttarna. Han har dock fått ersättning vid ett tillfälle när jag var tvungen att vara iväg en förmiddag, men det gick bra det med. Har dock åkt på mjölkstockning i ena bröstet. Fan, det är inte skönt alltså! Synd att amningen inte funkade för dig men samtidigt skönt att du kör på ersättning utan att klaga.. Eller vad man ska säga.. Ja, du förstår nog haha!
  • Pell

Kolla upp avslaget för att vara på den säkra sidan.
    Själv borde jag nog också göra det. Avslaget slutade efter typ tre dagar (trodde jag) sen kom det tillbaka efter en dag till och det är liksom så mycket, inga klumpar men känns som jag kissar på mig men det är bara mycket blod som kommit..

Amningen fungera jättebra denna gång (hade sjukt kämpigt förra då hon inte kunde suga ordentligt första månaden typ, så är lättad att det flyter på nu)

Men hur fort lossnar stygnen down there? Har redan tappat två stygn (vad jag vet) ena typ 1v efter fl och andra nu 1,5v. Den som lossnade igår är jag lättad att denblossnat, gjorde så ont - som att snöret var för långt så det drogs i när jg satt (jo det stack typ ut) men den var typ fortfarande knuten. Så antingen växte den ut från såret eller så har jag slitit loss... Den första var rak (ingen knut)

• HonanHöna

Kolla upp avslaget.. Tror inte det ska lukta, så det inte e infektion eller så :)

Jo amningen funkar denna gången också, men har nog grädde i denna gången haha.
  • SJLN

Mitt avslag luktar också illa men det luktar väldigt svagt så jag känner mig inte orolig. Men luktar ditt starkt alltså? Har du feber eller mår dåligt på något vis? Infektion i livmodern kan ju bli väldigt farligt väldigt snabbt men är det bara lukten skulle jag inte vara allt för orolig.. men ring bb eller 1177 och hör för säkerhets skull.

Amningen går bra här men Bella är kass i magen. Vet inte än vad som ger henne diarré men jag hoppas det går över av sig självt. Jobbigt om det är mjölkprotein och jag måste börja äta mjölkfritt..

• jag_1987
    SJLN skrev 2016-06-15 11:38:17 följande:

Mitt avslag luktar också illa men det luktar väldigt svagt så jag känner mig inte orolig. Men luktar ditt starkt alltså? Har du feber eller mår dåligt på något vis? Infektion i livmodern kan ju bli väldigt farligt väldigt snabbt men är det bara lukten skulle jag inte vara allt för orolig.. men ring bb eller 1177 och hör för säkerhets skull.

Amningen går bra här men Bella är kass i magen. Vet inte än vad som ger henne diarré men jag hoppas det går över av sig självt. Jobbigt om det är mjölkprotein och jag måste börja äta mjölkfritt..

Nej då ja mår bra annars bara att de kommer en liten flod i bindan och de är då de luktar.. Har ingen smärta feber eller så!.. Men ska prata med barnmorskan i dag vi har tid med henne i dag!
    Längtar tills de är över de går i vågor fram och tillbaka vissa dagar mer andra mindre...

Diarre är väl som de ska vara? Dom är ju lösare i magen fram tills fast föda om ja inte minns fel från första.. Tror inte du behöver oroa dig sålänge bebis inte skriker för mkt!