• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • NejHanna

Hej jag hoppar in här, fick + 2-3 v på cv digitalt imorse efter 4 stickor av nc's egna. Bf är 18 maj och har en son som fyller 1 nu i oktober.

• kielal

Grattis alla nykomna! Glad

I veckan har jag haft feber i två dagar och varit så fruktansvärt trött. En del trötthet beror väl på febern men en del på graviditeten tror jag. Någon mer som är trött? 

Jag har även denna vecka fått halsbränna, varit superhungrig hela tiden och i dag har jag mått illa hela dagen. Någon som känner igen sig?

I morgon börjar v 7 för mig och på onsdag ska jag till barnmorskan för första gången. Glad

• Brinkly
    kielal skrev 2015-09-11 16:26:13 följande:

Grattis alla nykomna! 

I veckan har jag haft feber i två dagar och varit så fruktansvärt trött. En del trötthet beror väl på febern men en del på graviditeten tror jag. Någon mer som är trött? 

Jag har även denna vecka fått halsbränna, varit superhungrig hela tiden och i dag har jag mått illa hela dagen. Någon som känner igen sig?

I morgon börjar v 7 för mig och på onsdag ska jag till barnmorskan för första gången. 

Mår väldigt illa just nu, fy! Måste småäta för att klara dagen och kvällen... Annars är allt ganska bra. Lite trött och har redan fått lite mage. 6+2 idag.
  • Majorie

Jag har blivit proffs på att äta ofta. Måste börja dagen med att liggandes dricka nyponsoppa. Annars slår illamåendet omkull benen på mig. Sen kan jag fortsätta med sittande frukost. Jag äter i stort sätt varannan timme hela dagen. Så fort magen blir det minsta tom så blir jag illamående. Måste liksom äta i förebyggande syfte. Sjukt jobbigt.

Har ni några tips på goda mellanmål?

• Sundaymorning

Va jobbigt att ha halsbränna och må illa! Gruvar mig för illamående, spydde ca 4 gånger om dagen med första.
    Nu är den här graviditeten jätte tidig men är jättetrött och om jag rör mig mycket känner jag mensvärk. Bättre något än inget

• Nostalgity

Hejsan!

Nyplussad nästan och bf 20 maj!

Har dock en fråga om någon är kunnig?

Om jag har en cykel på 28 dagar, MensenS första dag 13e aug. Vad är störst chans, att barnet blev till 24e aug eller 26-29e? Hehe

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • wart

Hej alla!

Bf 2 maj, mitt femte barn! Måste boka tid för inskrivning snart!

• mariafii

Jag går bara in i V.5 imorgon men också illamående om hag inte äter och hungrig ofta. Är jätte trött och molande värk hela tiden nästan. Känns som de där inne växer med superfart. Mitt humör är värre än annars.

Hoppas illamåendet kan hållas lugn med att äta lite och ofta. Förra graviditeten mådde jag bra till efter v.12 då jag började må illa

En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-11 21:14:21 följande:

Jag går bara in i V.5 imorgon men också illamående om hag inte äter och hungrig ofta. Är jätte trött och molande värk hela tiden nästan. Känns som de där inne växer med superfart. Mitt humör är värre än annars.

Hoppas illamåendet kan hållas lugn med att äta lite och ofta. Förra graviditeten mådde jag bra till efter v.12 då jag började må illa

En dotter 2013 & BF Maj 2016
    Härligt att man inte är ensam! Är svullen runt magen med :-O
    Hur är era magar?
Svar på tråden BF maj 2016