• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • skepparbarn
    mariafii skrev 2015-09-16 20:04:29 följande:
    Beklagar, va jobbigt. Tror dom inte det är en vanlig graviditet nu då eller är det för att du är extra orolig? Du ska se att denna gång går vägen
    Har man tidigare graviditet som gått fel, eller som i vårt fall där det handlade om en sjukdom som kan vara genetisk, så följs det alltid upp hos spec i stort sett :) Ja det hoppas jag. Chanserna är små att det blir samma, men än så är man rädd för missfall och sånt...
  • mariafii
    skepparbarn skrev 2015-09-16 20:09:56 följande:

Har man tidigare graviditet som gått fel, eller som i vårt fall där det handlade om en sjukdom som kan vara genetisk, så följs det alltid upp hos spec i stort sett :) Ja det hoppas jag. Chanserna är små att det blir samma, men än så är man rädd för missfall och sånt...

Förstår att ni är oroliga. Tur de följer upp ordentligt. Jag har aldrig fått missfall men min tös kom en månad tidigt då jag blödde i omgångar. De hittade aldrig något fel vilket gör mig nästan mer nervös att de ska hända igen. De säger att de inte är någon fara och får jag väl tro på men när de kommer närma sig blir jag nog lite nervös. Samtidigt som jag vet allt ordnar sig. Sjukvården är fantastisk i Sverige när den fungerar.

Tips till er tjejer är den extra gravförsäkring man kan köpa. Tur vi hade den
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • fair
    EmPe skrev 2015-09-16 17:14:07 följande:

Grattis! Vilka goda nyheter:)

Tack!! =)
  • Maartini

Gravid och bf 6 maj 2016. Tidigt vul imorgon mest för att jag ska förstå att de äntligen äe vår tur efter 4 års väntan. Har en del bruna flytningar där barnmorskan sagt är helt normalt. Kom dock rött på pappret imorsr men de är också allt... Hoppas hoppas att allt står rätt till!

• mariafii
    Maartini skrev 2015-09-16 20:38:23 följande:

Gravid och bf 6 maj 2016. Tidigt vul imorgon mest för att jag ska förstå att de äntligen äe vår tur efter 4 års väntan. Har en del bruna flytningar där barnmorskan sagt är helt normalt. Kom dock rött på pappret imorsr men de är också allt... Hoppas hoppas att allt står rätt till!

Grattis och hoppas det inte kommer något mer
  • missmissis
    Maartini skrev 2015-09-16 20:38:23 följande:

Grattis! Vad underbart!

Gick det naturligt tillslut eller fick ni hjälp?
  • missmissis
    mariafii skrev 2015-09-16 19:36:08 följande:

Ah ok. Jag kollar bara sidor där jag kan skriva in cykellängd eftersom min ÄL är en vecka senare än den vanliga på 28 dagar.

Jag vill också på ul

Jag förstår det. Har du funderat på inskrivning? Vilka sidor använder du?
  • mariafii
    missmissis skrev 2015-09-16 21:55:31 följande:

Jag förstår det. Har du funderat på inskrivning? Vilka sidor använder du?

Jag har inskrivning bokad 2/10 så om två veckor. Använt familjelivs uträknare och verkar best då man både skriver i cykellängd och LF. Är många sidor som inte har de med
  • Nunit

Hej. Hoppar in här i gruppen ????

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Fick MF i mars i v6 så är lite små nojig att det ska sluta som då.

Har en dotter som är 7, men har lixom glömt hur det är att va gravid ????

• Nunit

Vad skumt med frågetecken som kommer fram och inte ansikten.:/

Nunit skrev 2015-09-17 20:14:15 följande:

Hej. Hoppar in här i gruppen ????

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Fick MF i mars i v6 så är lite små nojig att det ska sluta som då.

Har en dotter som är 7, men har lixom glömt hur det är att va gravid ????

Svar på tråden BF maj 2016