• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • skepparbarn
    myownworstenemy skrev 2015-09-18 15:29:01 följande:

29 år. Väntar första barnet. BF 24:e maj. Hoppas att allt ska gå bra!

Fick idag tid till inskrivning i vecka 9+3. Det känns lite sent. Samtidigt är det kanske skönt när man väl har varit där eftersom det är närmare vecka 12.

Gör man alltid VUL på inskrivningen? Jag antar att de på något sätt säkerställer att fostret lever i alla fall?!

I mitt län får man först efter vecka 12 så det är tidigt :)

I få landsting görs VUL i samband med själva inskrivningen men oftast inte, utan man får vänta till KUB/NUP eller RUL :) De gör inget särskilt förutom väger dig och tar olika blodvärden och kollar urinprov.
  • myownworstenemy
    skepparbarn skrev 2015-09-18 16:17:56 följande:

I mitt län får man först efter vecka 12 så det är tidigt :)

I få landsting görs VUL i samband med själva inskrivningen men oftast inte, utan man får vänta till KUB/NUP eller RUL :) De gör inget särskilt förutom väger dig och tar olika blodvärden och kollar urinprov.

Ok, så de kollar att man är gravid genom urinprov? Hade hoppats på något lite mer komplicerat. ;)
  • Ringen

Vilken grej m2b! Mår ni bra eller har ni drabbats av illamående?

• skepparbarn
    myownworstenemy skrev 2015-09-18 16:24:33 följande:

Ok, så de kollar att man är gravid genom urinprov? Hade hoppats på något lite mer komplicerat. ;)

Tror det men vet inte :) Du kanske kan be om ett eller ringa själv till gyn. De utför sällan det på MVC. Jag får den 9e oktober men det är bara en av många kontroller eftersom det gick fel för oss med förra barnet. Annars brukar de inte göra utan särskilda skäl :) Men det finns ju privata mottagningar också som man betalar själv
  • Majorie
    EmPe skrev 2015-09-18 13:37:58 följande:

Grattis, så härligt:)

Tack! <3
    Novembersmile skrev 2015-09-18 14:55:10 följande:

åh vad roligt.. jag har mitt vul om 2 veckor. är i v, 8+1 då.

Stort lycka till! 8+1, då kommer du få rätt ok UL-bilder tror jag. Mina var bara sudd. :)
  • skepparbarn
    Majorie skrev 2015-09-18 18:39:38 följande:

Tack! <3Stort lycka till! 8+1, då kommer du få rätt ok UL-bilder tror jag. Mina var bara sudd. :)

På mina ul förra graviditeten var han en ostkrok i 9+4 :) Med ert litet hjärta och anlag tilk vevade fötter
  • Cherryay

Hej! Precis 29 år fyllda och väntar nu mitt tredje barn med bf 25 maj :)

Har två döttrar sen tidigare, födda jan 05 och maj 15, så det var inte längesen jag hängde här i väntans tider :P

Har dessutom två ma i bagaget, april 06 och maj 14 så försöker att inte få upp hoppet alltför mycket än så länge, men det är svårt när man så gärna vill att allt ska gå bra :)

• snövit84

Hej,

Väntar vårt första barn och är i vecka 7, plussade för ca två veckor sedan och var glatt överraskad! Det är jättesvårt att hålla sig att berätta för någon annan innan man är i vecka 12. Har fått så många gravidsymtom, illamående, kissande, ont i bröst och mage och halsbränna. Skönt att hitta så många här att prata med! :)

M

• Anonym (Lisa)

Precis som en annan tjej just skrev här så "glömde jag av" att jag är gravid och råkade äta parmaskinka. Ganska mycket oxå :( !! Känner mig jätte dum nu tror ni att det är någon fara? Jag är i v. 6.

• mariafii
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-18 20:50:45 följande:

Precis som en annan tjej just skrev här så "glömde jag av" att jag är gravid och råkade äta parmaskinka. Ganska mycket oxå :( !! Känner mig jätte dum nu tror ni att det är någon fara? Jag är i v. 6.

Man dör inte av det. Man ska väl bara tänka sig lite för att inte äta sådant där datum börjar gå ut och undvika vissa saker. Oftast är det nog ingen fara om man någon gång råkar få i sig något bara man inte gör det massor och tänker på det. Finns dom som inte ens vet att dom är gravida i v.6
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
Svar på tråden BF maj 2016