• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12
    noraaa skrev 2015-09-13 13:36:25 följande:
    Skicka ett privat meddelande till mig :)
    Hej! Jag har skickat ett meddelande till dig ang fb-gruppen. Har det kommit fram? Hemsidan strulade så när jag skickade det...
  • Tallbarr12
    Nunit skrev 2015-09-17 20:15:28 följande:

Vad skumt med frågetecken som kommer fram och inte ansikten.:/

Det funkar inte med smileys och emojis och sånt i appen, bara gamla hederliga : -)
  • skepparbarn
    Nunit skrev 2015-09-17 20:14:15 följande:

Hej. Hoppar in här i gruppen ????

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Fick MF i mars i v6 så är lite små nojig att det ska sluta som då.

Har en dotter som är 7, men har lixom glömt hur det är att va gravid ????

Grattis, vad kul! :) 

Jag var gravid till april i år men har redan glömt haha

• missmissis

Jag gjorde ett FET den 4/9 och har fått positivt och fått bf den 22/5 enligt kliniken ????

Grattis!!

Som jag då. Också FET den 4/9!! :) Vi satte in en blastocyst. Har du varit på kliniken. Fått tid för UL den 7/10.
  • Majorie

Jag verkar inte fattat att jag är gravid än... Har haft ont i halsen och varit förkyld. Härom natten mitt under värsta halssmärtan grävde jag fram några halstabletter jag handlade på apotek i Riga och tog dem. Först nu, 3 dagar senare, inser jag att jag inte läst någon bipackssedel och om man kan käka dem när man är gravid. Så jag försökte googla och det verkar som om man helst inte ska ta dem som gravid, att det inte finns direkt forskning men att tillverkaren hävdar att de inte är farliga. Jag satte hjärtat i halsgropen ett tag! Visserligen har jag bara tagit 4 tabletter, men vilken läxa att glömma kolla bipackssedel. Ska på VUL imorgon så ska fråga om detta då.

Kommer vara väääääldigt noggrann från och med nu med vad jag stoppar i mig! :)

• Nunit
    missmissis skrev 2015-09-17 21:10:14 följande:
    Grattis!!

Som jag då. Också FET den 4/9!! :) Vi satte in en blastocyst. Har du varit på kliniken. Fått tid för UL den 7/10.
    Vi satte in vårat 4e blastocyst :) Ska oxå på VUL den 7/10 ;) 
    Vilken klinik går du på?
  • Nunit
    Nunit skrev 2015-09-17 21:55:54 följande:
    Vi satte in vårat 4e blastocyst :) Ska oxå på VUL den 7/10 ;) 
    Vilken klinik går du på?
    Fick reda på redan RD 5 att jag va gravid :)
  • missmissis
    Nunit skrev 2015-09-17 21:57:25 följande:

Fick reda på redan RD 5 att jag va gravid :)

Vi går på Fertilitetscentrum i Sthlm.

Vågade inte testa tidigt (tidigare) denna gång. Var skiträdd rent ut sagt.
  • fair

Grattis så kul! Jag har också glömt allt med graviditet,ändå var det bara 3 år sen sist...
Svar på tråden BF maj 2016