• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sundaymorning
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-18 20:50:45 följande:

Precis som en annan tjej just skrev här så "glömde jag av" att jag är gravid och råkade äta parmaskinka. Ganska mycket oxå :( !! Känner mig jätte dum nu tror ni att det är någon fara? Jag är i v. 6.

Det vet man inte, är ett lotteri tyvärr.. Hoppas att det inte finns nå listeria i
  • mariafii
    Allitdjag skrev 2015-09-18 21:10:59 följande:

Äntligen är vi med bebis! BF enligt NC är såklart på min födelsedag!

Grattis och välkommen hit
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Snelson

Hur tänker ni kring KUB/NUPP? Ska till barnmorskan för hälsosamtal på måndag (är då i v 6+2) och då vill de helst veta om vi vill göra KUB eller inte. Hur resonerar ni?

På ett sätt vore det nog positivt att veta fast ändå inte...

• Ted19

Hej, en liten fråga: hur mycket molande värk har ni? Jag har i stort sett ingenting. Är i v 5+3. Det enda symptomet jag har egentligen är att jag är väldigt hård och trög i magen.. Annars känner jag mig extremt "ogravid". Min man vill gärna berätta för sina föräldrar idag när vi träffar dem men jag vill vänta och nu börjar jag plötsligt känna mig orolig över om allt ens är ok därinne :-/

• mariafii
    Ted19 skrev 2015-09-19 08:36:34 följande:

Hej, en liten fråga: hur mycket molande värk har ni? Jag har i stort sett ingenting. Är i v 5+3. Det enda symptomet jag har egentligen är att jag är väldigt hård och trög i magen.. Annars känner jag mig extremt "ogravid". Min man vill gärna berätta för sina föräldrar idag när vi träffar dem men jag vill vänta och nu börjar jag plötsligt känna mig orolig över om allt ens är ok därinne :-/

Vissa känner inte mycket. För mig kommer och går det. Just nu har jag också ena stunden trög mage sen vänder det helt åt andra hållet. Inatt hade jag magknip. Molande värk har jag haft mycket men idag känns inget. Är vanligt att bli orolig men som sagt man måste inte känna mycket
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Ted19

Tack för svar :) har inte tänkt så mycket på det men nu när han vill berätta fick jag plötsligt lite panik och började analysera massor.

quote=75774720][quote-nick]mariafii skrev 2015-09-19 08:45:41 följande:[/quote-nick]Vissa känner inte mycket. För mig kommer och går det. Just nu har jag också ena stunden trög mage sen vänder det helt åt andra hållet. Inatt hade jag magknip. Molande värk har jag haft mycket men idag känns inget. Är vanligt att bli orolig men som sagt man måste inte känna mycket[/quote]

• Tallbarr12
    Ted19 skrev 2015-09-19 08:36:34 följande:

Så tidigt hade jag heller inte så mycket symptom, för mig dök de upp i början på v7. Vi berättade tidigt (v6) för våra närmaste familjer, mycket för att det är lättare få stöd då om det skulle gå åt skogen.
  • Novembersmile

Här verkar det som att det lyckliga slutar.. :'( börjat blöda och har mensvärk :( v. 5+6 idag . Blöder inte så mycket men tillräckligt för att jag tror det är missfall :'( känns förjävligt !

BF 2016-05-14
Svar på tråden BF maj 2016