• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MammaJD

Då tänkte även jag hoppa in i denna tråd. Har bf den 26 maj. Min fjärde graviditet men har bara ett barn sen tidigare pga av tidiga mf. Så längtar mycket till v12 Har haft svårt att bli gravid nu den här gången och har försökt i över 2 år. Gått på utredning som visat att allt ser bra ut men vi har ändå tagit hjälp. Så den här graviditeten har vi en insemination att tacka för Bara 16 procent ska ta sig på första försöket fick vi till oss när vi bestämde oss för att prova så har verkligen inte haft några förhoppningar så nu är jag hur glad som helst och har redan tagit 3 grav tester....

• Novembersmile

Ja tillräckligt för att det troligen är missfall ! Slemmigt och blodigt. (Ursäkta infon) hade ont i går men nu känner jag inget och blöder pyttelite.

Ska ringa Gyn i morhon och be om att få komma pch göra vul.

mariafii skrev 2015-09-20 07:09:04 följande:

Har det kommit mycket och du haft ont? Kollat upp?

BF 2016-05-14
  • mariafii
    Novembersmile skrev 2015-09-20 10:16:15 följande:

Ja tillräckligt för att det troligen är missfall ! Slemmigt och blodigt. (Ursäkta infon) hade ont i går men nu känner jag inget och blöder pyttelite.

Ska ringa Gyn i morhon och be om att få komma pch göra vul.

Det tycker jag du gör rätt i. Håller verkligen tummarna att det inte var MF
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Lizz85

Hej där!

Har varit lite frånvarande här men har läst alla era inlägg.

Vill först och främst skicka styrkekramar till er som fått/misstänker mf. Har själv gått igenom det en gång..

Sen så har jag lite svårt att vara riktigt glad över denna graviditet, är vårat fjärde barn om det går vägen..Men sambon är inte riktigt med på noterna och vill att vi ska göra abort... Vilket jag inte vill.

Däremot blir det prev medel efter denna fl.

Denna grav var inte planerad men vi använde heller inget skydd, så vi får skylla oss själva lite...

Måste bara få med karln på noterna att vi ska bli fyra barns föräldrar..

• Novembersmile

Blödde syndafloden idag och haft riktiga värkar/kramper.  Så det är garanterat ett missfall. Var in på akuten men de kunde hjälpa mig. Så jag ringer gyn i morgon bitti och ber om att få komma dit. Så länge håller jag mig  i bakgrunden här inne. 

Inte trodde jag mf var såhär smärtsamt. Hoppas alla ni som är med i gruppen slipper detta och får era bebisar i maj. :) 

Bara jag får klartecken kör vi igen, så kanske får en sommarbebis om jag har tur. 

MF v. 5+6
  • Tallbarr12

Jag utsätter mina tänder för ett ofrivilligt stresstest för tillfället... Är jäkligt känslig för at få lågt blodsocker så äter något en gång i timmen samtidigt som jag får kväljningar av tandborstningen och därför inte kan borsta så länge som jag vill...

Hej försämrad tandhälsa!

• Majorie
    Novembersmile skrev 2015-09-20 17:19:11 följande:

Blödde syndafloden idag och haft riktiga värkar/kramper.  Så det är garanterat ett missfall. Var in på akuten men de kunde hjälpa mig. Så jag ringer gyn i morgon bitti och ber om att få komma dit. Så länge håller jag mig  i bakgrunden här inne. 

Inte trodde jag mf var såhär smärtsamt. Hoppas alla ni som är med i gruppen slipper detta och får era bebisar i maj. :) 

Bara jag får klartecken kör vi igen, så kanske får en sommarbebis om jag har tur. 

Skickar en kram till dig! Hoppas du får en snabb tid till gyn för att göra VUL.
  • mariafii
    Novembersmile skrev 2015-09-20 17:19:11 följande:

Lider med dig. Hoppas det går snabbt nästa gång. Kram
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
Svar på tråden BF maj 2016