• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • mariafii
    lindathe skrev 2015-09-21 10:00:03 följande:

Vi fick en tid den 29/9 för VUL. Har haft ett utomkvedshavandeskap tidigare, då ena äggledaren brast. Då hade jag fruktansvärda smärtor. Nu känner jag lite krampaktigt långt ner på sidan, men inte i närheten av de smärtor jag hade då. Det jag är mest orolig över är att få ett till utomkvedshavandeskap så att jag inte har någon äggledare kvar. :(

Vilken lång väntan för er nu. Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • lindathe
    mariafii skrev 2015-09-21 10:27:03 följande:
    Vilken lång väntan för er nu. Håller verkligen tummarna att det inte är någon fara
    Ja, det känns väldigt långt till nästa tisdag. Men jag får försöka fokusera på något annat. Blir det värre smärtor så åker vi in akut. Hoppas att få se ett litet tickande hjärta nästa vecka. :)
  • MammaJD

Lindathe vilken jobbig väntan! Hoppas flygningarna snart försvinner så kanske du kan oroa dig mindre.

Själv har jag precis fått en tid för första ul. Vi har blivit gravida m insemination så får ett ul ganska tidigt. Har haft 2 missfall o de har kommit innan vi så ser det bra ut på det ul som kommer vara i v8 så tror jag att jag kan slappna av lite

• lairam

Hej!
    Jag har också plussat precis! Första barnet som jag inte riktigt vet hur vi lyckades skapa. Har pcos och har inte haft mens sen i januari. Trodde jag var sjuk när jag fick svimningskänslor så fort jag rörde mig och mina bröst höll på att sprängas. Står i kö för utredning men förhoppningsvis behöver vi inte det nu! om jag räknat rätt med sex, symptom och clearblue som visade 1-2 så har jag bf den 28 maj, på mors dag:) äe alltså i vecka 5 nu:) Väldigt orolig för missfall då jag inte tror att vi kommer ha samma tur att lyckas bli gravida utan hjälp igen! Bor i göteborg och är 27 år:)

• Granskog
    lairam skrev 2015-09-21 12:53:55 följande:

Hej!

Jag har också plussat precis! Första barnet som jag inte riktigt vet hur vi lyckades skapa. Har pcos och har inte haft mens sen i januari. Trodde jag var sjuk när jag fick svimningskänslor så fort jag rörde mig och mina bröst höll på att sprängas. Står i kö för utredning men förhoppningsvis behöver vi inte det nu! om jag räknat rätt med sex, symptom och clearblue som visade 1-2 så har jag bf den 28 maj, på mors dag:) äe alltså i vecka 5 nu:) Väldigt orolig för missfall då jag inte tror att vi kommer ha samma tur att lyckas bli gravida utan hjälp igen! Bor i göteborg och är 27 år:)

Väntar sj på att få ta test och vill såååå att de ska va positivt! Om jag är gravid har jag bf i slutet av maj :) Lycka till! Hoppas allt går bra!
  • Anonym (Lisa)

Beklagar så till er som fått missfall :'( och håller tummarna för att det ska gå fort att bli gravida igen!

Jag ringde just mvc för inskrivning. Enligt min egen beräkning är hag i v. 5+5 idag (använt app). Men hon på mvc hävdar att jag bara är i v. 4+5?! Jag är orolig för att det kommer bli fel nu och att dom bokar in mitt kub försent. Vad jag kan minnas från föregående graviditet så var det även viktigt att kub skulle göras senast i v. 13 men nu säger den här bm i v. 14 har det ändrats? Blir orolig då KUB testet är en självklarhet för oss då jag är 35+ så vill verkligen inte missa det.

Ni som får men ändå väljer att tacka nej till kub är det för att ni känner att det spelar ingen roll om det skulle vara avvikelser att ni självklart vill behålla barnet ändå eller hur resonerar ni? Nyfiken! ;)

• skepparbarn
    Granskog skrev 2015-09-21 08:04:09 följande:

Hej! Jag måste hoppa in i tråden nu fast jag inte är säker på att jag är gravid. Hade ÄL nångång mellan 8-10.9 och efter det har jag haft klara grav.symptom. Jag väntar och väntar på att jag ska få ta test! Har haft långsam matsmältning, förstoppning, dov mensvärk nästan varje dag och nu senaste dagarna har jag även börjat känna av i korsryggen. Dessutom har min hy i ansiktet blivit otroligt fet och jobbig och jag får lätt kräkreflexer av saker ja inte reagerat på förut?? När fick ni de första symptomen? Och när tog ni test?? Räknade ut att OM jag är gravid (vilket jag vill tro efter hur jag mår) så kommer det bebis någon av sista dagarna i maj 2016 (eventuellt början av juni)

Det finns en tråd som heter BIM September. Där finns fler som inte fått plus.

:)
  • mariafii
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-21 14:28:29 följande:

Beklagar så till er som fått missfall :'( och håller tummarna för att det ska gå fort att bli gravida igen!

Jag ringde just mvc för inskrivning. Enligt min egen beräkning är hag i v. 5+5 idag (använt app). Men hon på mvc hävdar att jag bara är i v. 4+5?! Jag är orolig för att det kommer bli fel nu och att dom bokar in mitt kub försent. Vad jag kan minnas från föregående graviditet så var det även viktigt att kub skulle göras senast i v. 13 men nu säger den här bm i v. 14 har det ändrats? Blir orolig då KUB testet är en självklarhet för oss då jag är 35+ så vill verkligen inte missa det.

Ni som får men ändå väljer att tacka nej till kub är det för att ni känner att det spelar ingen roll om det skulle vara avvikelser att ni självklart vill behålla barnet ändå eller hur resonerar ni? Nyfiken! ;)

Är det inte v.13-15 som kub görs?

Vi resonerar som så att det inte alltid stämmer resultaten på kub. Att ta prov på moderkaka och om det nu är fostervattenprov så är det också en risk. Vill vi gå och oroa oss innan kanske i onödan? Nej vi har bestämt att inte göra det. Visar något fel på rul får vi ta ställning då. När barnet är fött tar vi det också därifrån
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Meliaz

Hej!

Ibland får jag en svidande känsla i magen, det kommer och går, ibland rätt ofta o är väldigt obehagligt =( Nån som känner igen sig? Har också typ molande värk neråt och mot ljumskarna! Är gravid i v. 7+6

• Tallbarr12
    Anonym (Lisa) skrev 2015-09-21 14:28:29 följande:

Hur lång cykel har du och vet du när i cykeln du har äl? Bm räknar alltid på 28 dagars cykel och att äl är på dag 14, så om din cykel inte stämmer med det, så kan ni mycket väl ha olika åsikter om vilken vecka du är i.
Svar på tråden BF maj 2016