Anonym (Lisa) skrev 2015-09-21 14:28:29 följande:
Beklagar så till er som fått missfall :'( och håller tummarna för att det ska gå fort att bli gravida igen!
Jag ringde just mvc för inskrivning. Enligt min egen beräkning är hag i v. 5+5 idag (använt app). Men hon på mvc hävdar att jag bara är i v. 4+5?! Jag är orolig för att det kommer bli fel nu och att dom bokar in mitt kub försent. Vad jag kan minnas från föregående graviditet så var det även viktigt att kub skulle göras senast i v. 13 men nu säger den här bm i v. 14 har det ändrats? Blir orolig då KUB testet är en självklarhet för oss då jag är 35+ så vill verkligen inte missa det.
Ni som får men ändå väljer att tacka nej till kub är det för att ni känner att det spelar ingen roll om det skulle vara avvikelser att ni självklart vill behålla barnet ändå eller hur resonerar ni? Nyfiken! ;)
Är det inte v.13-15 som kub görs?
Vi resonerar som så att det inte alltid stämmer resultaten på kub. Att ta prov på moderkaka och om det nu är fostervattenprov så är det också en risk. Vill vi gå och oroa oss innan kanske i onödan? Nej vi har bestämt att inte göra det. Visar något fel på rul får vi ta ställning då. När barnet är fött tar vi det också därifrån