grebdinl skrev 2015-09-22 12:07:33 följande:
Jag har läst och hoppat fram och tillbaka i er tråd och bestämde mig för att göra ett inlägg. Jag plussade imorse och är nog fortfarande lite chockad! Det är inget som vi planerat och massor av tankar snurrar i skallen. Det är första barnet och något vi pratat om att vänta med då vi har en långresa bokad i april. Hur göra med den? Hur berätta för gubben? Så många tankar som cirkulerar! Senaste mensens första dag var 13 augusti och har försökt räkna ut och kommit fram till att jag kan vara i vecka 6, stämmer det? Jag tog ett test då jag insåg att mensen uteblivit + att bröstvårtorna är otroligt ömma. Jag fick ett plus med en gång, jag kan fortfarande inte riktigt ta in det!
Att resa så sent är ingen bra idé, många flygbolag har en gräns på 32-34 veckor (och det gäller ju såklart hemresan). Vilket flygbolag åker ni med? Oavsett vad så hade jag själv inte valt att åka efter vecka 30 ens. För det första börjar det bli väldigt tungt då, många blir väldigt trötta igen, sen den värmen dessutom. Jag var höggravid förra sommaren, den rekordvarmaste sommaren på flera år, och jag säger bara ALDRIG IGEN. Det var så vidrigt att gå runt höggravid i den värmen. Sen vet man aldrig vad som kan hända efter vecka 30. Från vecka 37 är det heller inte ovanligt att föda (det är bara fram till vecka 37 som det räknas som för tidigt född). Jag var i Thailand runt vecka 20 förra graviditeten och det var faktiskt okej, trots att jag blev otroligt känslig mot solen och så var det precis när jag inte längre kunde ligga bekvämt på mage så det var sådär kul att ligga och sola, och så blev det väldigt många onödiga taxiresor för att jag snabbt blev trött. Men som sagt, det var ändå helt okej att åka den tidpunkten i graviditeten. Den här graviditeten kommer vi vara bortresta mellan v 15-20 och det känns alldeles lagom. Kan ni försöka lägga resan tidigare?