• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Kristalii

Konstigt att vi som väntar fjärde barnet inte känner oss redo, vi borde ju ha vanan inne.

Jag sover jättedåligt. Svårt att somna, vaknar tidigt, vaknar varje gång jag vill vända på mig. Det gör ont i höfterna.

I går eftermiddag var jag så trött så det flimrade i båda ögonen.

Däremot är jag inte uppe och kissar eller nån halsbränna. Helkonstigt...

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-05-05 07:55:03 följande:

Konstigt att vi som väntar fjärde barnet inte känner oss redo, vi borde ju ha vanan inne.

Jag sover jättedåligt. Svårt att somna, vaknar tidigt, vaknar varje gång jag vill vända på mig. Det gör ont i höfterna.

I går eftermiddag var jag så trött så det flimrade i båda ögonen.

Däremot är jag inte uppe och kissar eller nån halsbränna. Helkonstigt...

Ja, ellerhur. Man borde verkligen ha vanan inne. Men jag är så rädd att det ska hända ngt osv.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 20:48:09 följande:

Ser ni någon skillnad på magarna ?:)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Åh vilken fin mage! Nä, inte så stor skillnad? Den t vänster aningen större?
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-05 21:46:52 följande:

Åh vilken fin mage! Nä, inte så stor skillnad? Den t vänster aningen större?

Tack så.mkt :)

Försöker spekulera i hur bebis ligger haha. Känns som magen sjunkit lite men inte mkt.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 21:53:25 följande:
    Tack så.mkt :)

Försöker spekulera i hur bebis ligger haha. Känns som magen sjunkit lite men inte mkt.
    Jaha! Hihi

Min är fixerad men får fortfarande halsbränna och känner fötter högt upp. Han kanske är en lång bebis hihi.

Hur låg bebis sist??
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-06 08:09:56 följande:

Jaha! Hihi

Min är fixerad men får fortfarande halsbränna och känner fötter högt upp. Han kanske är en lång bebis hihi.

Hur låg bebis sist??

Ja det ka ske han är då om han trycker på sådär ;)hihi

Med huvudet neråt men rörlig ovanför bäckenet. Nu har jag en sån tyngsta mellan benen så därav min fundering om hon sjunkit ner lite mer :)
  • killroy

Hej!

Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?

• Kristalii
    killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:

Hej!

Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?

Min bebis har gått från att ha sparkat väldigt regelbundet varje dag morgon, lunch och middag till att vara lugn i ett par dagar till full fart nästa. Min BM sa att det är vanligt. Och även om det vissa dagar känns som lite rörelser känner jag rörelser varje dag. Har jag inte känt på länge puttar jag på magen och får i princip omedelbart nån liten rörelse tillbaka. Så om jag dessutom hör hjärtljud hade jag inte varit orolig.

Men det är jag det. Om du är orolig tycker jag du ska ringa BM eller förlossningen och höra vad de säger. Jag tror inte det är bra att gå runt och oroa sig heller.
  • Mamacitaa
    killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:

Hej!

Tycker du ska ringa fl. Rådfråga me dom. Jag blir nojig när jag inte känt bebis på förmiddagarna som jag brukar o hon verkar slö men dricker jag saft nåt bubbligt el kallt vatten så blir de livat. Och maken pratade med magen o då kom hon oxå igång lite mer. :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!