killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:
Hej!
Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?
Min bebis har gått från att ha sparkat väldigt regelbundet varje dag morgon, lunch och middag till att vara lugn i ett par dagar till full fart nästa. Min BM sa att det är vanligt. Och även om det vissa dagar känns som lite rörelser känner jag rörelser varje dag. Har jag inte känt på länge puttar jag på magen och får i princip omedelbart nån liten rörelse tillbaka. Så om jag dessutom hör hjärtljud hade jag inte varit orolig.
Men det är jag det. Om du är orolig tycker jag du ska ringa BM eller förlossningen och höra vad de säger. Jag tror inte det är bra att gå runt och oroa sig heller.