lima76 skrev 2016-05-07 22:50:52 följande:
Det viktigaste för mig är egentligen det där att jag inte vill ha kanylen i armen. Jag måste ju ha under droppet men sen vill jag att de tar bort den. Och det irriterar ihjäl mig att jag inte kan få ett löfte om det utan "det är upp till barnmorskan som har hand om dig.." sen tycker jag att det är rätt skönt vid personalbyte och man kanske är mitt uppe i allting att den som tar över kan få en liten snabbkoll på vem jag är när jag kanske inte klarar av att ta in en ny person för att allt är så intensivt..
Härlig bild i solen :) jag klarar inte riktigt av att sitta i solen, blir så himla varm. Sitter hellre lite i skuggan med en bok ;)
Mina fötter är så himla svullna den här gången! jag får skitont när jag gått eller stått mkt.. och nu är det för varmt för stödstrumpor.. Undrar om det är åldern eller jag bara haft tur som sluppit detta innan...?
Med min andre fick jag antibiotikadroppet i handen har jag för mig. Ja klart sånt vill man ha fram.
Vi skrev ett par rader i min journal bm och jag. Hon skrev hur mina tidigare varit och att jag var lite rädd denna gången ngt skulle gå fel. Förra gången var en drömförlossning så det är mkt att leva upp till. Att jag föredrar bara lustgas men är öppen för annat om det finns tid. Typ jag vill kunna känna efter då. Det är bara med första som jag hann ta epidural tex.
Tack! ???? Jag kan också bli supervarm. Men varit okej nu. Har också börjat svullna. Mina vader igår såg inte kul ut på kvällen. Kanske värmen också? Expanderar. Och jag fick visst hormonförändringar på kinderna o i pannan av solen. Året när dottern föddes i juni så var det ingen vidare sol. Och killarna är födda under vintern..