• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-02 20:29:22 följande:
    Nä jag är samma. Svårt för det. Blev att jag planterade lite och målade utomhus möblemanget, eller bara bordet idag.
    man får väl tänka att det är tanken som räknas :D
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-05-02 20:29:22 följande:

Nä jag är samma. Svårt för det. Blev att jag planterade lite och målade utomhus möblemanget, eller bara bordet idag.

lima76 skrev 2016-05-02 20:08:03 följande:

Jag är inte så bra på att vila.. Alla rabatterna är rätt fixade men jag ska nog köra igenom dem ett varv till innan bebis kommer. Just nu målar jag innerdörrar och har en sån lust att sortera bokhyllor och garderober, har börjat på några.. Jag har inte så ont i fogarna längre men känner att jag tar ut mig själv för mkt.. och kan ändå inte sluta.. fast jag har ju lite längre än du kvar, 34+5 idag.. så jag hoppas att när jag boat klart så finns det tid kvar att vila..

Jag har provat ananas innan men tyckte bara att det gav pinvärkar..

Tror att du har helt rätt med att vila igång det.. Måste bara fixa klart här först ;)

Var hos bm idag och bebisen ligger med huvudet ner iaf men har fortf gott om plats att flytta sig hit och dit.. sf-mått var 32.

Jag har lämnat ny odling för att kolla gbs men hon hade inte fått svaret än. Jag kommer att få pencillin-dropp oavsett men det hade ju varit en lättnad om det var borta från urinen iaf..

Men shit va ni orkar greja!! Imponerad!! Jag har blivit helt försoffad... Får sammandragningar som gör ont och gör mig lite rädd så fort jag gör något.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-05-02 20:31:10 följande:

Åh vad mysigt! Min har legat konstigt hela em och tryckt mot en punkt ovanför naveln som gör såå så ont

lima76 skrev 2016-05-02 20:10:29 följande:

Så himla mysigt :)

Har busat lite nu i kväll oxå. Jag har tyckt hela graviditeten varit jobbig så de mysiga stunderna har varit få. Så det känns himla bra att få lite härliga stunder så här på slutet.
  • Niyoh81

Tul idag. Så härligt att se lill prinsen igen. Sist låg han på -15,6 % och nu låg han på -16.8 % men han följer sin kurva. Vikt mässigt uppskattades han till 1.3 kg..snittvikten ligger på 1.7 kg. Liten men naggande God <3 sen fick vi se han söta lilla puss mun :)
  • Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-02 23:23:16 följande:

Tul idag. Så härligt att se lill prinsen igen. Sist låg han på -15,6 % och nu låg han på -16.8 % men han följer sin kurva. Vikt mässigt uppskattades han till 1.3 kg..snittvikten ligger på 1.7 kg. Liten men naggande God <3 sen fick vi se han söta lilla puss mun :)

Vilken vecka är du i nu. Ska på ul imorgon själv. :)

Hallonbladskapslar fungerar som teet. Inget farligt att gå på, gör att förlossningen ska bli lättare och att man ska blöda mindre. Om det stämmer får vi se, första gången jag tar något sånt. :)

Tycker om s-Max, men en caravelle hade varit det bästa. Vi måste nog ha takbox när vi reser långt, har au-pair som blir med oss ibland och då blir alla sätena upptagna. :)
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-02 23:23:16 följande:

Vad skönt att se så allt ser bra ut!! <3
  • RobzMarley

Besök hos bm avklarat. Vecka 36+6 idag.

Sf måttet sjunkit ngt 35cm. Han är helt fixerad.

Vi pratade hinnsvepning och bokade in en sådan vid nästa besök som är v 38+6.

Ska försöka tidigare lägga den tiden.

• Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-05-03 10:38:30 följande:

Besök hos bm avklarat. Vecka 36+6 idag.

Sf måttet sjunkit ngt 35cm. Han är helt fixerad.

Vi pratade hinnsvepning och bokade in en sådan vid nästa besök som är v 38+6.

Ska försöka tidigare lägga den tiden.

Varför hinnsvepning så tidigt?? Har du gått över med de andra.

Jag trodde inte man fick nå hinnsvepning el.annan typ av igångsättning förrän man kommit till sitt bf.
  • Zoey83

Hur är era magar??

Min har vart helt kass idag, sprungit på toa en massa...har inget minne av att ha haft så här förut.

Det värsta är att det ska komma en och fixa färdigt vår toa idag och eftersom jag inte har nån aning om när så måste jag gå upp på toa hela tiden (bläää för trappor).

38+3 idag och natten har vart hemsk!

Så mycket sammandragningar under hela!! natten som stört nattsömnen, inte haft en sådan natt förr, hoppas kommande natt blir av bättre slag.

Nu ska jag rensa några lådor, sambon har snällt ställt dem så att jag kan sitta i soffan och rensa dem.

• Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-05-03 12:26:00 följande:

Hur är era magar?? Min har vart helt kass idag, sprungit på toa en massa...har inget minne av att ha haft så här förut. Det värsta är att det ska komma en och fixa färdigt vår toa idag och eftersom jag inte har nån aning om när så måste jag gå upp på toa hela tiden (bläää för trappor). 38+3 idag och natten har vart hemsk! Så mycket sammandragningar under hela!! natten som stört nattsömnen, inte haft en sådan natt förr, hoppas kommande natt blir av bättre slag. Nu ska jag rensa några lådor, sambon har snällt ställt dem så att jag kan sitta i soffan och rensa dem.

HELT säkert tömningsdagen, det har jag haft på två av mina grav. förlossningen startade några dagar efter för mig.
    Spännande .
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!