• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-05-03 13:49:59 följande:

HELT säkert tömningsdagen, det har jag haft på två av mina grav. förlossningen startade några dagar efter för mig.

Spännande .

Tömningsdagen..what?!

Men man äter ju mer, borde inte tömningsdagen vara dagen före??!

Fast min aptit har gått ner, äter bara för att jag vet att jag borde.

Vad nervös! jag blir när du skriver så där, känner mig inte!!! redo.
  • Kristalii

Min mage är hopplös. Magen har strulat hela denna graviditet utan att jag ens ätit järntabletter. Jag har mest varit förstoppad men även haft dagar då jag fått springa på toa.

En graviditet är jag ganska säker på att jag hade en tömningsdag. Men de andra två inte. Så för min egna del skulle jag inte ta det som ett tecken på att förlossningen är på G. Men vi är alla olika!

• Zoey83
    Kristalii skrev 2016-05-03 14:10:28 följande:

Min mage är hopplös. Magen har strulat hela denna graviditet utan att jag ens ätit järntabletter. Jag har mest varit förstoppad men även haft dagar då jag fått springa på toa.

En graviditet är jag ganska säker på att jag hade en tömningsdag. Men de andra två inte. Så för min egna del skulle jag inte ta det som ett tecken på att förlossningen är på G. Men vi är alla olika!

Tack, tack blev lite mer lugnad nu. När jag tänker efter så har ju min mage vart i ibland hela graviditeten. Jag äter maxdos på järntabletterna och ibland har det vart förstoppad och hårt och sen plötsligt fått springa på toa som en galning.
  • Mamacitaa

Äter oxå järntabletter och även min mage är upp och ner.

Men hört om tömningsdags innan fl sätta igång men det ka hända dagar till nån månad innan va jag läst:)

Jag dricker hallonbladaste o får en massa sammandragningar. .Får ni som dricker de oxå så? ?

Hur funkar sex för er ?

Hade sex igår och fick p inverkar som heter duga :/ och så mådde jag sjukt illa... fick till slut ta 2 Alvedon för att kunna sova :(

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-03 16:07:47 följande:

Äter oxå järntabletter och även min mage är upp och ner.

Men hört om tömningsdags innan fl sätta igång men det ka hända dagar till nån månad innan va jag läst:)

Jag dricker hallonbladaste o får en massa sammandragningar. .Får ni som dricker de oxå så? ?

Hur funkar sex för er ?

Hade sex igår och fick p inverkar som heter duga :/ och så mådde jag sjukt illa... fick till slut ta 2 Alvedon för att kunna sova :(

Haha...det hade jag om lördagen, då trodde jag nästan att fl var på gång. Ganska så starka och kom med 3-4 min mellanrum och var ganska långa, 2-3 min. 

Tar också hallonbladskapslar, men tänker inte så mycket på sd. Men så har jag ju haft uvi, så inte så konstigt att jag fick DOM sköna förvärkarna i lördags.
  • Bibi84

Jag kommer ihåg tömningsdagen i första graviditeten, jag var inne i stan och fick gå på toa varannan krog/resturang vi såg. NOT FUN!!!! haha

• Zoey83

Alltså, jag är ju i v.38+3 så fattar inte! varför jag inte känner mig redo?!

Jag och sambon har läst "Föda utan rädsla" tillsammans.

Väskan är packad.

Bilen står klar.

å, jag är ju i v.38+3 så fattar inte! varför jag inte känner mig redo?!

Väskan är packad.

Bilen står klar för avfärd.

T.o.m. kläder som jag ska åka dit i är utvalda.

• Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-05-03 16:37:22 följande:

Väskan är packad.

Bilen står klar.

Väskan är packad.

Och jag som bara längtar till den dagen det verkligen sätter igång. Haha.... 38+3, då är du ju där. :)
  • Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-05-03 16:37:22 följande:

Väskan är packad.

Bilen står klar.

Väskan är packad.

Nu har jag inte förberett lika mycket som nu men jag är inte heller alls redo. Och det är inte för att det färdigt här hemma, utan det är hjärnan som inte fattar att bebisen snart är här. Kan lixom inte ta in det på något sätt.
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-03 08:28:33 följande:

Vilken vecka är du i nu. Ska på ul imorgon själv. :)

Hallonbladskapslar fungerar som teet. Inget farligt att gå på, gör att förlossningen ska bli lättare och att man ska blöda mindre. Om det stämmer får vi se, första gången jag tar något sånt. :)

Tycker om s-Max, men en caravelle hade varit det bästa. Vi måste nog ha takbox när vi reser långt, har au-pair som blir med oss ibland och då blir alla sätena upptagna. :)

Gått in i v.32 idag. Trodde de va sista TUL igår men idag när jag pratade med BM så såg hon att vi kommer få göra ett till om ca 3 v. Vet inte om de beror på att han låg på -16.8 % nu å gången innan låg på -15,6 %.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!