killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:
Hej!
Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?
Nu har det gått ngn timme sen ditt inlägg men ett tips som jag läst är att dricka ett stort glas kallt vatten och lägga sig på vänster sida en stund, då bör bebisen komma igång, att man ligger på sidan är helt enkelt för att det är lättast att känna bebisen då. Men om du fortsätter att inte känna/känner dig orolig tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och se vad de tycker. Kram!
Mamacitaa skrev 2016-05-05 20:48:09 följande:
Ser ni någon skillnad på magarna ?:)
Inte mkt skillnad men fin mage :)
Låg och funderade igår på vem av oss som är först ut med bebis? Jag har 32 dagar till bf idag..
Känner mig helt färdig idag, vi hade barnkalas igår och jag lyckades måla färdigt alla mina dörrar precis dagen innan. Nu sitter jag och funderar på vilket projekt som är näst på tur och om jag överhuvudtaget orkar.. :D lill-fisen springer fortfarande i pyjamas idag och bara att få kläder på henne känns som ett projekt i sig..