• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley

Just det! Förlossningsvården.

Jag har läst ol m det. Inte blivit drabbad tidigare. Känns lite otryggt.

Vi har 15 min till Lund. Men mannen jobbar i Malmö och det tar honom lite tid att komma hem.

Men alla mina förlossningar har startat på kvällen. Så hoppas slippa ringa hem honom.

• Kristalii
    lima76 skrev 2016-05-13 10:24:53 följande:

Här var det tyst och lugnt, alla ute i solen och njuter?

Mitt boande fortsätter, målar trappan och rensar rabatter och varvar med dagar när jag inte orkar något alls..

Har fortfarande inte köpt vagn men det är ju hela 25 dagar kvar till bf så det är väl lugnt :D (ska ta tag i vagn när jag är klar med trappa osv..)

har ni packat väska än? Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i, kanske bättre att bara skriva en lista på vad man ska packa den dagen det sätter igång. Jag använder ju det mesta under tiden också.. Inför andra förlossningen handlade jag mjukiskläder att ha nya på bb och det var rätt lyxigt men orkar inte riktigt ta tag i att åka in för att handla.. kanske nytt schampo/balsam/duschcreme iaf.. Duschen efter förlossningen känns alltid som en härlig målstolpe tycker jag.. Och sen mackan efteråt.. :) 

Läste i nya Mama idag och där var en stor artikel om förlossningsvården. Ganska läskigt och absolut något att ta upp kampen för att den ska förbättras. Är ni andra oroliga över att inte få plats/hjälp när ni kommer in? Jag har aldrig haft problem innan med att få plats, ta i trä.. Har ni långt till sjukhuset? jag har 25 min (Kristianstad)  och flera andra inom en timme.. men man vill ju inte kuska iväg för långt, speciellt om man blir kvar några dagar så vill ju syskonen komma och hälsa på..

36+2 idag :)

Jag har packat väska. Fortfarande inte riktigt klart dock. Jag har ett par mjukisbrallor som jag bara har använt efter mina förlossningar så dom kan gott ligga i väskan. Ska stoppa ner en amningströja eller två så är det färdigt sedan.

Det känns som om jag är den enda som inte gillar första duschen. Nu kanske det är trevliga duschar på andra ställen men gammal dusch, trångt, varmt, draperi som fladdrar, blod överallt, svårt att röra mig. Det är de minnen jag har av den där första duschen.

Jag undviker att läsa om förlossningsvården, men visst har jag läst skräckhistorier som en inte fattar att det verkligen får fungera så....

Tar ca 40 min för oss, helt ok.
  • Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-05-13 10:57:37 följande:
    Försöker få tiden att gå här. Har varit igång mycket. Rensat i trädgården, gjort ärenden mm. Också målat. Utemöblerna och lite pallkragar. Planterat och lite sådär. Så har varit rätt trött på kvällarna men sover inte toppen direkt. Det har varit lite grejer inplanerade också. Inte för att jag orkar egentligen men skönt att fylla dagarna med
    något. Yngste sonen hade konsert tmed sin klass. Vilken mamma grinar? .. Jo, hon den höggravida såklart. Sen hade vi trivselkväll/familjekväll på förskolan igår. Idag grillning hos mina föräldrar och imorgon ska mannen med äldsta barnen o se MFF. Söndag ska vi till Österlen och svägerskans sommarhus. OM det inte blir regn så då kommer alla hit istället... Jippi... Städa o fixa liksom...
    Måndag lugn. Tack o lov. Tisdag o bm. Ska få göra hinnsvepning om jag är mogen... Tänk om jag inte är mogen! Panik.

Känner absolut inte en tillstymmelse av något tecken på att fl skulle vara nära. Alls. Deppigt.

Ska försöka vila nu fram t ett när huliganerna kommer från skolan o det är dags att hämta minstingen på fsk.

38+2 idag.

Just det.. Jag känner inget men idag gör inget om bebis inte kommer.. Fredagen den 13:e
    Det uttalandet av Gandalf är verkligen huvudet på spiken!!! Nåt att tänka på när en går här och vaggar.
  • Kristalii

Kom på att jag inte packat kläder till bebisen i väskan än. Måste komma ihåg det. Till bebis nr två hade jag lagt fram kläder men inte lagt dom i väskan. Gubben fick åka och panikköpa när vi skulle hem.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-05-13 12:02:21 följande:
    Jag har packat väska. Fortfarande inte riktigt klart dock. Jag har ett par mjukisbrallor som jag bara har använt efter mina förlossningar så dom kan gott ligga i väskan. Ska stoppa ner en amningströja eller två så är det färdigt sedan.

Det känns som om jag är den enda som inte gillar första duschen. Nu kanske det är trevliga duschar på andra ställen men gammal dusch, trångt, varmt, draperi som fladdrar, blod överallt, svårt att röra mig. Det är de minnen jag har av den där första duschen.

Jag undviker att läsa om förlossningsvården, men visst har jag läst skräckhistorier som en inte fattar att det verkligen får fungera så....

Så känner jag lite med. Inte jättetrevligt badrum liksom och man är öm och blöder. Första minnet m äldste sonen när jag spruckit o fick ta handduschen över toan när jag kissade för det sved så mkt.
  • RobzMarley

Jag har packat Bbväskan men som du säger Lima76, så använder man ju grejerna nu... Försöker tvätta upp direkt haha.

Till bebis har jag med packat men koftan jag lagt ner är lite för tjock nu när det blev så här varmt.. Liksom stickad bomull m tunt lager på insidan. Lite tjock nu.. Hum.

• lima76
    Kristalii skrev 2016-05-13 12:02:21 följande:

RobzMarley skrev 2016-05-13 15:05:17 följande:
    Så känner jag lite med. Inte jättetrevligt badrum liksom och man är öm och blöder. Första minnet m äldste sonen när jag spruckit o fick ta handduschen över toan när jag kissade för det sved så mkt.

Jo, visst är det så också, jag menar nog mest känslan av lättnad, att det är över och allt har gått bra.. Fast duscharna i krstd har varit rätt ok också..

det sved för mig med efter första dottern så den där handduschen minns jag med.. Jag gick sönder på en slemhinna, behövde inte sys men fy vad det gjorde ont, både under krystningen och sen när man skulle kissa de första två veckorna eller så, sved som attans..
    RobzMarley skrev 2016-05-13 10:57:37 följande:
    Försöker få tiden att gå här. Har varit igång mycket. Rensat i trädgården, gjort ärenden mm. Också målat. Utemöblerna och lite pallkragar. Planterat och lite sådär. Så har varit rätt trött på kvällarna men sover inte toppen direkt. Det har varit lite grejer inplanerade också. Inte för att jag orkar egentligen men skönt att fylla dagarna med
    något. Yngste sonen hade konsert tmed sin klass. Vilken mamma grinar? .. Jo, hon den höggravida såklart. Sen hade vi trivselkväll/familjekväll på förskolan igår. Idag grillning hos mina föräldrar och imorgon ska mannen med äldsta barnen o se MFF. Söndag ska vi till Österlen och svägerskans sommarhus. OM det inte blir regn så då kommer alla hit istället... Jippi... Städa o fixa liksom...
    Måndag lugn. Tack o lov. Tisdag o bm. Ska få göra hinnsvepning om jag är mogen... Tänk om jag inte är mogen! Panik.

Känner absolut inte en tillstymmelse av något tecken på att fl skulle vara nära. Alls. Deppigt.

Ska försöka vila nu fram t ett när huliganerna kommer från skolan o det är dags att hämta minstingen på fsk.

38+2 idag.

Just det.. Jag känner inget men idag gör inget om bebis inte kommer.. Fredagen den 13:e
    jag sover som allra bäst tidigt på morgonen, typ när man måste gå upp för att köra barnen till skolan.. tar väl så lång tid att slappna av ordentligt för att hamna i djupsömn. Får jag somna om då istället för att gå upp är det såå skönt..

Tror söndag skulle vädret vända (här iaf) och dippa ner till typ 11 grader igen.. :( Hoppas solen skiner på österlen iaf.. 
  • Bibi84

Idag har jag faktiskt köpt en väska som jag ska använda som skötväska. Har letat efter en väska som har två stora rum, inte ett stort.  Köpte den på HM, kostade 500:- men fick den för 200:-, precis en sån väska jag ville ha, kan använda den som vanlig sen om jag vill. :) 

Idag skulle jag ta det väldigt lugnt, men blev lite mer att göra. Men nu ligger jag i sänge, barnen myser med sina ipad's.... japp... dom får bara använda dom på helgerna och på semestrar, dock får dom inte lov till att sitta med dom hur som helst, blir det för mycket säger vi att dom måste ta en paus. :) Dom hör på musik/berättelser ibland på kvällarna när dom ska sova, avslappnande. :)

Men som jag började med tidigare, eftersom jag har köpt skötväska så har jag packat ned lite grejer där, hämtade ut ett gratis startpaket från apoteket idag, så har 4 blöjor....haha..våtservietter osv. så bebisens kläder och sånt är faktiskt klart i den. Min egen väska är väl ganska klar, la ned ett par slippers då jag dom senaste två gångerna jag har fött har fått MASSA vatten i kroppen. Får det efter förlossningarna.... ser helt sjukt ut. haha

På onsdag drar mannen till Indien igen, och på söndag går jag in i vecka 35 (34+0), dvs. händer nått så får bebisen födas, och det hade ju varit helt på sin topp om det hände när han är i Indien...men men, vi får se. Händer det så händer det, och då blir det ambulans till sjukhuset. :)

den där första duschen efter fl är otroligt skön, och att kissa på toa är oaktuellt för mig då hahaha...det är min lilla rädsla varje gång jag har fött, att det ska svida så när jag ska kissa. Har ju fått sy två av tre förlossningar, som jag HATAR mest av allt. Men duschen är den som får mig till att "bli mig själv" igen. My old me, utan mega mage. 

• anjamila

Hej!

Har varit grymt oaktiv här...livet har liksom kommit emellan :-P Hoppas jag är förlåten och välkommen ändå att hänga här sista veckorna till förlossning.

Går in i vecka 38 idag. Har jobbat sista dagen- tack o lov för är såååå trött. Har nästan somnat bakom ratten varje dag denna vecka. Kommer inte ihåg att det varit riktigt så de andra gångerna.

Bebis är en spjuver som snurrar å har sig. Senaste kollen låg han i tvärläge...efter att ha haft huvudet nedåt gången innan...

Räknar kallt med att gå över tiden och nu få ett tag att ta det lugnt. (Läs göra klart allt som inte är klart typ tvätta bebiskläder och fixa i ordning) bf 2 juni

• Bibi84

nu är jag bara så trött!!!!!

på min tredje tömningsdag och nu var det som värst..... känner hur magen jobbar som bara den och jag kan inte resa mig från toa utan att behöva sitta igen och tömma mig. väntar bara på att höra ett plupp och så ligger bebisen där. orkar inte..... Sorry, klago skriv just nu.  i tillägg så har jag halsbränna från coca cola som jag drack för 2 timmar sen och är trött.
    Känns som om jag har gått ned 2 kg på 30 min.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!