• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83

5/5 fick vi en pojke, 3335g och 50cm, helt perfekt!!

Dessutom hann vi med god marginal till förlossningen (denna gång) vilket var oerhört skönt!!

Jag hann få droppen (pga GBS) och vi fick en fantastisk!! barnmorska.

Vi hade förberett oss väl med en bok "föda utan rädsla" kan verkligen rekommendera den boken!!!

och med förlossningsbrevet med önskemål mm.

Jag klarade mig med bara lustgas, använde annars boll, gåstol, avslappning, andning, rösten och tankens kraft. Min sambo var ett fantastiskt stöd!!

Men så ont! det gör, blir alltid lika chockerad.

Denna gång spydde jag genom näsan när jag krystade ut honom (ursäkta äckel detalj).

Det var så skönt! när det var över.

Så fantastiskt!!! vad kvinnokroppen kan klara av alltså!!!

• Zoey83
    Zoey83 skrev 2016-05-03 12:26:00 följande:

Hur är era magar??

Min har vart helt kass idag, sprungit på toa en massa...har inget minne av att ha haft så här förut.

Det värsta är att det ska komma en och fixa färdigt vår toa idag och eftersom jag inte har nån aning om när så måste jag gå upp på toa hela tiden (bläää för trappor).

38+3 idag och natten har vart hemsk!

Så mycket sammandragningar under hela!! natten som stört nattsömnen, inte haft en sådan natt förr, hoppas kommande natt blir av bättre slag.

Nu ska jag rensa några lådor, sambon har snällt ställt dem så att jag kan sitta i soffan och rensa dem.

Haha, det var nog tömningsdagen!!!

Två dagar senare föddes han ju! 5/5 och dagen efter detta inlägg så gick ju vattnet, fast jag fick inga värkar då men fick ändå åka in eftersom de ville göra ctg-kurva och eftersom det gick så snabbt! med trean.

Kurvan visade bra så vi fick ta in på patienthotellet, nästa morgon satte det igång.

Det hela tog 6,5 tim från första värken, men då var de sega i början ca 10-15min mellan värkarna och de var korta värkar också, men när det väl satte igång gick det av bara farten!!

3335g och 50cm, född v.38+5.

Hela familjen älskar! vi vår fina lillebror.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-15 12:59:41 följande:

jag tänkte också försöka dricka hallonbladste förreste, ska ut och plocka lite blad att torka i ugnen. Läste nyss att det kan vara bra att ha i basilika och kanelstång också.. hur mycket dricker ni som använder det?

Skönt du mår bättre när det svalnat av. Jag saknar värmen. Mår bättre då. Frusen av mig haha.

Dricker hallonbladste men jag har köpt färdigt från Clippers. Men där är bara 50-% hallonblad. Sen annat. Spännande att göra eget! Har också hört ngt om kanel faktiskt. Att kanel och aka trigga lite
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-05-15 16:00:47 följande:

Dessutom hann vi med god marginal till förlossningen (denna gång) vilket var oerhört skönt!!

Vi hade förberett oss väl med en bok "föda utan rädsla" kan verkligen rekommendera den boken!!!

Jag klarade mig med bara lustgas, använde annars boll, gåstol, avslappning, andning, rösten och tankens kraft. Min sambo var ett fantastiskt stöd!!

Denna gång spydde jag genom näsan när jag krystade ut honom (ursäkta äckel detalj).

Åh men GRATTIS!! Härligt att allt gått bra!! Och vad skönt med en bra barnmorska. Gillade också min vi hade m dottern väldigt mkt. Gör stor skillnad på upplevelsen!

Ja fy den insikten när det väl satt igång haha. Man bara NEJ just det såhär ont gör set ja
  • Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-05-15 16:00:47 följande:

MEN GRATTIS!!!! va kul att det börjar bli bebisar här.

Idag har formen inte varit helt på topp.... börjar känna mig som jag var på kvällen om fredagen. Uppstoppad, men att magen jobbar för att sen tömma mig.... så ser inte fram emot kvällen/natten. Har inte haft ro att kunna sova/vila ordentligt på två dagar nu, kroppen är i en konstig fas.

• Mamacitaa
    killroy skrev 2016-05-14 05:49:57 följande:

Hej!

Nu var han här våran lilla fyra :) Jag fick tid för att komma in i onsdags vid kl 15, fick börja med att ligga med ctg fram till kl 16 ungefär och allt såg fint ut. Berättade att jag haft känningar i princip hela dagen och hoppades att de skulle hjälpa till.

Då det var så oerhört fullt på förlossningen så fick jag vänta länge på att gynekologen skulle undersöka mig och bestämma igångsättningsmetod, han var inte inne förrens vid 20 och då var jag öppen 4 cm med mjuk tapp.

När bm satte in den tampongliknande hormonstaven vid 20.30 så sa hon att hon kände en utbuktande hinna.Sakta men säkert började det kännas lite mer.

22.20 ringde jag på klockan för då ville jag testa att bada (som stod om i min journal, men efter att natt personalen (usk) frågat den nya bm (som jag ej hade hunnit träffa än) så fick jag tydligen inte bada med den i. Hon sa att bm var på väg men hade några till innan mig, kl var nog då 22.40.

När kl var 23.40 stod jag inte ut och ville ha åtminstone lustgas innan bm kunde komma. Då äntligen dök hon upp och skulle sätta ny ctg på mig.

Satt på sängkantrn och bad om lustgas men det fick jag inte innan kurvorna var gjorda. När hon skulle ta på mig de där resårbanden så kände jag att vattnet gick. Hon trodde inte först på mig, men fick ju se sen. Då hon tydligen hörde i min värk som jag fick då så förstod hon att det tryckte på neråt och bestämde då för att undersöka mig.

Så 23.50 undersöker hon och jag är då öppen bara 5 cm, blev såå besviken. Men hon börjar förbereda för att sätta nål för spinalen (som var bestämt sedan innan) och skulle ringa på narkosläkaren. Men upptäcker i mina värkar att det var nog försent för bedövning. Lustgasen är nu på max och klockan är någon minut över midnatt.

Klockan 00.13 är min lille prins på 49 cm och 2982 gram född!!

Rackarns bråttom hade han men han var duktig och slank förbi mammas svanskota utan att den knäcktes. Såå otroligt lycklig för det!

Grattis:))
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Och grattis till dig Zoey:)

Va kul att bebisarna börjar komma nu .

Jag dricker hallonbladste men får många sammandragningar av det :/ vet ju inte om de gör någon nytta så blir en stor kopp sen väntar jag några dagar innan nästa.. kanel gör att man får mer sd av och även basilika (om jag minns rätt) :)

Jag vill att bebis ska komma snart men gärna efter stygnen är borta, så om 2v får hon komma ut :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81

Grattis till bebisarna :)

Idag har ja haft så mycket SD och värk under magen. Som sen strålar ut på en sida och ut över ryggen. Idag fick ja en snorgrön slemmig sak som ja funderar om de var en bit av slemproppen. Har haft mens värk och tryck neråt. Går in i v.34 på tisdag

• lima76
    Zoey83 skrev 2016-05-15 16:16:41 följande:
    Haha, det var nog tömningsdagen!!!

Två dagar senare föddes han ju! 5/5 och dagen efter detta inlägg så gick ju vattnet, fast jag fick inga värkar då men fick ändå åka in eftersom de ville göra ctg-kurva och eftersom det gick så snabbt! med trean.

Kurvan visade bra så vi fick ta in på patienthotellet, nästa morgon satte det igång.

Det hela tog 6,5 tim från första värken, men då var de sega i början ca 10-15min mellan värkarna och de var korta värkar också, men när det väl satte igång gick det av bara farten!!

3335g och 50cm, född v.38+5.

Hela familjen älskar! vi vår fina lillebror.
    Stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och att du hann in och få droppet!

Så mysigt att det börjar droppa in bebisar nu <3
    RobzMarley skrev 2016-05-15 16:35:48 följande:
    Skönt du mår bättre när det svalnat av. Jag saknar värmen. Mår bättre då. Frusen av mig haha.

Dricker hallonbladste men jag har köpt färdigt från Clippers. Men där är bara 50-% hallonblad. Sen annat. Spännande att göra eget! Har också hört ngt om kanel faktiskt. Att kanel och aka trigga lite
    det är lite dubbelt, jag saknar också värmen men tänker att den kommer förhoppningsvis snart igen och detta är en chans att vila.. jag blir så hypad när det är varmt, måste ut och fixa, liksom...

Ska bli kul att prova hallonbladste, ska läsa på lite mer först.. Inget bidare om det bara ger en massa pinvärkar.. men om det stämmer att man blöder mindre efter förlossningen också så är ju det toppen.. taskigt om man skulle gå med avslag hela sommaren..  Kommer inte ihåg hur länge/hur mkt jag blött de andra gångerna... Tror inte det var jättelänge..
  • anjamila

Åh grattis till bebisar!

Nu börjar man längta ännu mer själv. Skräckblandad förtjusning för förlossningen...visst gör det ont? Man hinner nog glömma.... Skulle nog ändå bli snopen om det snitt pga bebis i fel läge...

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!