• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-17 20:32:32 följande:

Jag är inte på jobbet...men den som spar han har och eftersom jag har svart bälte i prokastinering så sitter jag och tittar på de sista elevarbetena nu...
    Det är bara jag just nu som har behörighet att sätta betyg i mitt ämne på skolan jag jobbar på. Siktar på att vara helt klar med detta på torsdag...

Ingen akupressur för mig förrän helgen alltså hahaha

Åh, men typiskt. Skönt du kan göra det hemifrån. Glad mina bara är femmor och bara får omdömen denna terminen.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-18 08:34:01 följande:
    såg att mitt svar på det du skrev hamnade inne i citatet. hahaha... så spännande. Du måste ju bara berätta hur det går. :) 

Jag har kommit på nu, bättre sent än aldrig, att man känner ju ALLT vad som händer med kroppen nu med nr 4. Alltså, när man har lite mensvärk och behöver gå på toa 3 gånger på 1 timma så är det helt normalt när huvudet sjunker ännu längre ned i bäckenet. hahaha... Jag kommer nog ha lite förvärkar, sd och mensvärk, en del toa besök flera veckor innan fl. Har faktiskt känt efter när jag har duschat, och kan känna huvudet på insidan av livmoderväggen. Behöver inte känna så himla långt in för att känna. Någon mer som har känt efter?
    Så märkligt! Haha

Ja, jag ska rapportera! Lite slem igår och lite slem idag. Så kanske ngn bit av slemproppen. Stor skillnad mot de rinnande flytningarna jag haft de senaste tio veckorna. Så kanske. Men störigt för det kan ju dröja två veckor till och tom ombildas. Typiskt haha

Kan hålla med om att man verkligen känner mer nu. Säkert att man känner igen. Men jag minns så dåligt hur der t varit med de andra sista veckorna.

Jag känner också efter. Lättast i duschen. Känner också huvudet väldigt direkt. Det är inte lång bit ut de ska allså! Häftigt!

Ska iaf be mannen om en till färdknäpp ikväll haha tror inte han blir ledsen.
  • Bibi84

[quote=76635912][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-05-18 11:20:23 följande:[/quote-nick]

Så märkligt! Haha

Ja, jag ska rapportera! Lite slem igår och lite slem idag. Så kanske ngn bit av slemproppen. Stor skillnad mot de rinnande flytningarna jag haft de senaste tio veckorna. Så kanske. Men störigt för det kan ju dröja två veckor till och tom ombildas. Typiskt haha

Kan hålla med om att man verkligen känner mer nu. Säkert att man känner igen. Men jag minns så dåligt hur der t varit med de andra sista veckorna.

Jag känner också efter. Lättast i duschen. Känner också huvudet väldigt direkt. Det är inte lång bit ut de ska allså! Häftigt!

Ska iaf be mannen om en till färdknäpp ikväll haha tror inte han blir ledsen.

[/

Nä...dom brukar inte säga nej direkt när man frågar eller ger hint. :)

Har dom vanliga symptomen: molvärk mest, och som att barnet kommer längre ned..... Detta känner jag genom ofta toa besök av nr 2 och bakre bäcken. Rörelserna är ju längre ned i magen också.

• lima76

Nu vet jag vad ni menat med tömningsdag... :( Jag känner mig lite sjuk när det kommer över mig, fryser och mår illa, och sen går det över när jag väl varit på toa.. 

fast tanken att laga mat känns helt övermäktig.. Hur fixar ni andra det med att laga mat åt resten av familjen? Jag har noll aptit och brukar väl alltid gå efter vad jag är sugen på när jag lagar mat. tar tacksamt emot tips om ni har?

Vi var och tittade på min mammas nya kattungar idag, de föddes i natt. Det såg så mysigt ut att titta på den trötta nya mamman och hennes sömniga små bebisar..Tänk vad fantastiskt det är med ett nytt liv, i vilken form som helst, egentligen <3

• anjamila

Nästan klar med jobbet.

Och nu soffläge med de traditionsenliga sammandragningar....som de andra gångerna lär de väl hålla på i flera veckor innan de riktiga värkarna drar igång.

Jag känner ingenting...känner inte skillnad på huvud och rumpa eller knä eller armbåge. Tyvärr har bm också problem. Besök imorgon, det blir intressant.

• Mamacitaa

Jag tror min lilla vänt på sig. Känns som så..så tänkte ringa bm imon.

Är det fler som har förvärkar som känns i ryggen och ner mot låren? .. När mensvärken kommer känns det precis som innan mensen ska komma.. krampar o gör att jag inte kan sitta still :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-18 17:25:21 följande:

Nu vet jag vad ni menat med tömningsdag... :( Jag känner mig lite sjuk när det kommer över mig, fryser och mår illa, och sen går det över när jag väl varit på toa.. 

fast tanken att laga mat känns helt övermäktig.. Hur fixar ni andra det med att laga mat åt resten av familjen? Jag har noll aptit och brukar väl alltid gå efter vad jag är sugen på när jag lagar mat. tar tacksamt emot tips om ni har?

Vi var och tittade på min mammas nya kattungar idag, de föddes i natt. Det såg så mysigt ut att titta på den trötta nya mamman och hennes sömniga små bebisar..Tänk vad fantastiskt det är med ett nytt liv, i vilken form som helst, egentligen <3

Usch, låter inte kul. Hoppas det släpper snart. :(

Ja det där med middag är verkligen från dag till dag. Normalt sett brukar vi planera på helgen och handla så allt är klart iaf för ett par tre dagar. Men nu är det verkligen från dag till dag. Svårt att komma på. Blir så här med det jag är sugen på. Eller mäktar med att göra. Jag har dagar när jag bakat bullar oxh rullat egna köttbullar men också dagar när jag ligger o mannen tagit m hämtmat eller om jag typ stekt köttbullar o kolat makaroner...

Åh, vad mysigt med kattungar! Javisst är det häftigt!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-18 19:11:17 följande:

Är det fler som har förvärkar som känns i ryggen och ner mot låren? .. När mensvärken kommer känns det precis som innan mensen ska komma.. krampar o gör att jag inte kan sitta still :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Hoppas hon vänt sig!!

Har fått lite enstaka sånna SD. Fler o fler senaste dagarna. Men just nere i ryggen o ljumskarna. Minns att jag hade mensvärk nere i magen när det gällde med första barnet. Har inte haft det nu.
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-18 19:11:17 följande:

PRECIS så har jag! alltså, mina förvärkar känns ju som riktiga värkar, dock når dom inte samma topp och så försvinner dom när jag tar två alvedon. Måste röra på mig eller sitta på en boll. Obehagligt att ligga eller sitta stilla. Orolig i kroppen.
    Den där känslan precis innan mensen ska komma har jag nu haft av och till i några dagar. Idag har jag haft det hela dagen. Får se imorgon.Är inget besök till varken läkare, bm eller gynekolog. Min bm är fullbokad och jag har min nästa timme den 1 juni. Men ska till gynekologen för ett tul nästa vecka den 25.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-18 21:04:05 följande:
    PRECIS så har jag! alltså, mina förvärkar känns ju som riktiga värkar, dock når dom inte samma topp och så försvinner dom när jag tar två alvedon. Måste röra på mig eller sitta på en boll. Obehagligt att ligga eller sitta stilla. Orolig i kroppen.
    Den där känslan precis innan mensen ska komma har jag nu haft av och till i några dagar. Idag har jag haft det hela dagen. Får se imorgon.Är inget besök till varken läkare, bm eller gynekolog. Min bm är fullbokad och jag har min nästa timme den 1 juni. Men ska till gynekologen för ett tul nästa vecka den 25.
    Men du borde ringa oxh trycka på! Eller ring fl när de väl kommer.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!