• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-19 06:45:51 följande:
    Men du borde ringa oxh trycka på! Eller ring fl när de väl kommer.
    Jag ringer helt klart fl när jag känner att det verkligen är på g, haha...är som många flest...vill ju inte ringa, komma in och så bli hemskickad. haha...FAST, bättre att ha kollat en gång extra än en gång för lite. Men ska ta det väldigt lugnt nu i alla fall. Inga stora grejer ska göras. Idag är planen att ligga i sängen HELA dagen och bara dega. Ska hämta upp lite mer mat nu och så se på film. :)

Vad gör ni om dagarna när barnen inte är hemma?
  • Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-05-18 21:04:05 följande:

PRECIS så har jag! alltså, mina förvärkar känns ju som riktiga värkar, dock når dom inte samma topp och så försvinner dom när jag tar två alvedon. Måste röra på mig eller sitta på en boll. Obehagligt att ligga eller sitta stilla. Orolig i kroppen.

Den där känslan precis innan mensen ska komma har jag nu haft av och till i några dagar. Idag har jag haft det hela dagen. Får se imorgon.Är inget besök till varken läkare, bm eller gynekolog. Min bm är fullbokad och jag har min nästa timme den 1 juni. Men ska till gynekologen för ett tul nästa vecka den 25.

Precis samma känsla här. Jag får vagga o koncentrera mig när förvärven kommer. Alvedon funkar här med o sen en dusch lindrar men sd kommer ändå.

Vilken vecka är du i nu ? :)

Idag blir det till att vila.. ska sova en stund när lillan ska sova tänkte jag. :) så tråkigt väder idag så har ingen lust att gå ut nu.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Om man känner hickan under naveln visst borde bebis ligga med huvudet ner då ?

• anjamila

Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...

Kunde inte stanna i sängen utan bullade upp mig halvsittande i soffan. Lol

Hoppas det inte ska vara så här i flera veckor nu. :-/

Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-19 08:42:40 följande:
    Jag ringer helt klart fl när jag känner att det verkligen är på g, haha...är som många flest...vill ju inte ringa, komma in och så bli hemskickad. haha...FAST, bättre att ha kollat en gång extra än en gång för lite. Men ska ta det väldigt lugnt nu i alla fall. Inga stora grejer ska göras. Idag är planen att ligga i sängen HELA dagen och bara dega. Ska hämta upp lite mer mat nu och så se på film. :)

Vad gör ni om dagarna när barnen inte är hemma?
    Nej ellerhur. Varför känner man så? Att man inte vill ringa eller komma i onödan? Är likadan.

Jag går upp vid sju typ. Ser till så killarna får frukost och kommer iväg t skolan som ligger intill. Sen går jag m dottern till förskolan vid 9-10. Har kört bil den lilla lilla biten nu ett tag för fogarna. Men börjat gå nu för att få igång det... Sen hem. När det var varmt satt jag i solen och grejade i trädgården. Nu när det varit kasst väder har jag bara legat i soffan egentligen. Ätit vilat. En snabbis på H&M i måndags. Och kanske handlar ngt litet. Annar inget. Sett film o serier.
    Sen hämtar dottern vid ett halv två.

Ni??
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-19 09:00:29 följande:
    Precis samma känsla här. Jag får vagga o koncentrera mig när förvärven kommer. Alvedon funkar här med o sen en dusch lindrar men sd kommer ändå.

Vilken vecka är du i nu ? :)

Idag blir det till att vila.. ska sova en stund när lillan ska sova tänkte jag. :) så tråkigt väder idag så har ingen lust att gå ut nu.
    vecka 34+4, dom värsta förvärkarna kommer ju helt klart efter samlag, och har märkt att det är spermierna som startar dom, inte själva sexet faktiskt. Har nämligen provat att inte vara "aktiv" hahaha...och då kom förvärkarna.
    anjamila skrev 2016-05-19 09:03:24 följande:

Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...

Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.

vilken vecka är du i? inte kul att gå med förvärkar och sova dåligt i flera veckor. Man hade ju hoppats på att förvärkar och dålig sömn betyder...du föder inom 24 timmar...men nä, det stämmer ju inte direkt.
    RobzMarley skrev 2016-05-19 09:05:11 följande:
    Nej ellerhur. Varför känner man så? Att man inte vill ringa eller komma i onödan? Är likadan.

Jag går upp vid sju typ. Ser till så killarna får frukost och kommer iväg t skolan som ligger intill. Sen går jag m dottern till förskolan vid 9-10. Har kört bil den lilla lilla biten nu ett tag för fogarna. Men börjat gå nu för att få igång det... Sen hem. När det var varmt satt jag i solen och grejade i trädgården. Nu när det varit kasst väder har jag bara legat i soffan egentligen. Ätit vilat. En snabbis på H&M i måndags. Och kanske handlar ngt litet. Annar inget. Sett film o serier.
    Sen hämtar dottern vid ett halv två.

Ni??
    stort sett så står jag upp med barnen och äter tillsammans med dom, sen blir dom tatt till dagis och jag lägger mig i sängen igen för en extra vila. Sen har jag besökt mitt jobb ev. olike ärrenden som fysio, bm och läkarbesök. har inte haft någon dag där jag har "legat i solen" och njutit, då har jag målat staketet, som nu FAKTISKT är nästan färdigt, sista finishen bara. Men brukar ta 1-2 vilor om dagen när barnen är på dagis faktiskt. 
    Någon serie du rekomenderar? Brukar se på greys, code black osv.

• killroy

Hej tjejer!

Börjar komma in i lite rutiner här hemma nu, lilleman 1 vecka gammal idag. Vi fick väl inte den mest ultimata starten som 4 barnsföräldrar då 2 åringen åkte på feber och öroninflammation samma dag som vi kom hem från BB, sen så small det till i min mans rygg och han fick ryggskott!! Så det har väl främst varit den nyförlösta som har fått rådda runt hemmet så gott det har gått. Men nu är 2 åringen frisk efter en penicillinkur och maken börjar kunna gå och röra sig obehindrat.

Lilleman är så snäll och lugn, sover underbart snällt på nätterna. Dock har han inte fått sig ett namn ännu, har inte riktigt kunnat välja vilket av namnen på våran lista som är hans. Hjälp mig och säg vad ni tycker...

Storebröderna heter William, Victor och Wilmer, (och nej det var aldrig någon tanke bakom att alla skulle börja på samma bokstäver wi/vi.) de namnen som vi har på listan är Charlie, Oliver och Nelvin.

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-19 09:01:30 följande:

Om man känner hickan under naveln visst borde bebis ligga med huvudet ner då ?

Ja det tycker man ju :)
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-19 09:46:41 följande:
    vecka 34+4, dom värsta förvärkarna kommer ju helt klart efter samlag, och har märkt att det är spermierna som startar dom, inte själva sexet faktiskt. Har nämligen provat att inte vara "aktiv" hahaha...och då kom förvärkarna.
    anjamila skrev 2016-05-19 09:03:24 följande:

vilken vecka är du i? inte kul att gå med förvärkar och sova dåligt i flera veckor. Man hade ju hoppats på att förvärkar och dålig sömn betyder...du föder inom 24 timmar...men nä, det stämmer ju inte direkt.stort sett så står jag upp med barnen och äter tillsammans med dom, sen blir dom tatt till dagis och jag lägger mig i sängen igen för en extra vila. Sen har jag besökt mitt jobb ev. olike ärrenden som fysio, bm och läkarbesök. har inte haft någon dag där jag har "legat i solen" och njutit, då har jag målat staketet, som nu FAKTISKT är nästan färdigt, sista finishen bara. Men brukar ta 1-2 vilor om dagen när barnen är på dagis faktiskt. 
    Någon serie du rekomenderar? Brukar se på greys, code black osv.

Ja, massor har typ sett allt nu haha. Rekommenderar Vikings!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!