Mamacitaa skrev 2016-05-19 09:00:29 följande:
Precis samma känsla här. Jag får vagga o koncentrera mig när förvärven kommer. Alvedon funkar här med o sen en dusch lindrar men sd kommer ändå.
Vilken vecka är du i nu ? :)
Idag blir det till att vila.. ska sova en stund när lillan ska sova tänkte jag. :) så tråkigt väder idag så har ingen lust att gå ut nu.
vecka 34+4, dom värsta förvärkarna kommer ju helt klart efter samlag, och har märkt att det är spermierna som startar dom, inte själva sexet faktiskt. Har nämligen provat att inte vara "aktiv" hahaha...och då kom förvärkarna.
anjamila skrev 2016-05-19 09:03:24 följande:
Sov helt crappigt inatt. Kunde inte somna och första gången jag gått och lagt mig med något jag skulle kalla förvärkar och inte sammandragningar. Kunde till och med klocka dem...
Kunde inte stanna i sängen utan bullade upp mig halvsittande i soffan. Lol
Hoppas det inte ska vara så här i flera veckor nu. :-/
Vad gör jag när det är barntomt... förbereder för bebis, ser på TV och går ut när det är soligt.
vilken vecka är du i? inte kul att gå med förvärkar och sova dåligt i flera veckor. Man hade ju hoppats på att förvärkar och dålig sömn betyder...du föder inom 24 timmar...men nä, det stämmer ju inte direkt.
RobzMarley skrev 2016-05-19 09:05:11 följande:
Nej ellerhur. Varför känner man så? Att man inte vill ringa eller komma i onödan? Är likadan.
Jag går upp vid sju typ. Ser till så killarna får frukost och kommer iväg t skolan som ligger intill. Sen går jag m dottern till förskolan vid 9-10. Har kört bil den lilla lilla biten nu ett tag för fogarna. Men börjat gå nu för att få igång det... Sen hem. När det var varmt satt jag i solen och grejade i trädgården. Nu när det varit kasst väder har jag bara legat i soffan egentligen. Ätit vilat. En snabbis på H&M i måndags. Och kanske handlar ngt litet. Annar inget. Sett film o serier.
Sen hämtar dottern vid ett halv två.
Ni??
stort sett så står jag upp med barnen och äter tillsammans med dom, sen blir dom tatt till dagis och jag lägger mig i sängen igen för en extra vila. Sen har jag besökt mitt jobb ev. olike ärrenden som fysio, bm och läkarbesök. har inte haft någon dag där jag har "legat i solen" och njutit, då har jag målat staketet, som nu FAKTISKT är nästan färdigt, sista finishen bara. Men brukar ta 1-2 vilor om dagen när barnen är på dagis faktiskt.
Någon serie du rekomenderar? Brukar se på greys, code black osv.