• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-17 09:30:04 följande:

Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.

Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).

Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.

Vecka 38+6 (samma dag som vår dotter kom på)

Sf mått 36

Blir tokig. Har en ny tid om två veckor... Hurra.

Spännande :)

Hoppas sexet sätter igång de nu ;)

Jag får hemska förvärkar av sex o hoppas de kan hjälpa till o sätta igång de sen :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76

Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.

Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).

Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.

Sf mått 36

men du, då har du ju iaf kommit igång, om tappen är mindre och du är öppen en bit!! Snart där!!

Jag är lite tvärtom just nu, får lite panik när jag tänker på allt jag inte är klar med och på hur trött jag är.. Hoppas jag får några veckor till att få allt i ordning :D

36+6 idag...
  • anjamila

Har också massa saker jag måste hinna med innan bebis kommer! Som avsluta betygssättning för jobbet... :-P
    38+0 på fredag....men känner mig hyfsat lugn, jag hinner nog både det ena och det andra. Orosmolnet är ju dock att bebis fortfarande verkar snurrar rätt mycket. Ska till bm på torsdag och det lär ju bokas tid för UL och vändningsförsök och hela balunsen...

En sak som dock ger mig sammandragningar är att trycka på en akupressurpunkt i "vecket" mellan tummen och pekfingret. Om någon vill testa liksom. Är lite dålig på att förklara, så delar en länk.

startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

De andra punkterna har jag inte testat...

• Bibi84

Sf mått 36

[/

Spännande!!!! Mys ordentligt och länge ikväll. Haha

Idag har vi firat 17:e maj. Jag har suttit en del och inte gjort så mycket annat än att äta mat. Hahaha.... Nu är vi alla trötta och degar inne.

Imorgon ska mannen flyga till Indien, så kommer han hem på tisdag nästa vecka. Jag ska ta det VÄLDIGT lugnt denna vecka. Tycker att dagarna ändå går ganska fort. Känns som söndag, men är ju tisdag.

[quote=76632275][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-05-17 11:33:38 följande:[/quote-nick]

Jag får hemska förvärkar av sex o hoppas de kan hjälpa till o sätta igång de sen :)

Får också en hel del förvärkar av spermierna, måste ta alvedon för att kunna sova eller slippa ha så ont.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-17 11:33:38 följande:

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja hoppas det med ... Är så trött på det nu
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-17 12:14:09 följande:
    men du, då har du ju iaf kommit igång, om tappen är mindre och du är öppen en bit!! Snart där!!

Jag är lite tvärtom just nu, får lite panik när jag tänker på allt jag inte är klar med och på hur trött jag är.. Hoppas jag får några veckor till att få allt i ordning :D

36+6 idag...
    Då har du ett par veckor nu oc fixa lite. :)
  • RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-17 15:55:54 följande:

Har också massa saker jag måste hinna med innan bebis kommer! Som avsluta betygssättning för jobbet... :-P
    38+0 på fredag....men känner mig hyfsat lugn, jag hinner nog både det ena och det andra. Orosmolnet är ju dock att bebis fortfarande verkar snurrar rätt mycket. Ska till bm på torsdag och det lär ju bokas tid för UL och vändningsförsök och hela balunsen...

En sak som dock ger mig sammandragningar är att trycka på en akupressurpunkt i "vecket" mellan tummen och pekfingret. Om någon vill testa liksom. Är lite dålig på att förklara, så delar en länk.

Der provade jag för ett par veckor sen. Ska läsa länken och försöka igen! :)

Jobbar du än?
  • anjamila

Jag är inte på jobbet...men den som spar han har och eftersom jag har svart bälte i prokastinering så sitter jag och tittar på de sista elevarbetena nu...
    Det är bara jag just nu som har behörighet att sätta betyg i mitt ämne på skolan jag jobbar på. Siktar på att vara helt klar med detta på torsdag...

Ingen akupressur för mig förrän helgen alltså hahaha

• lima76
    anjamila skrev 2016-05-17 15:55:54 följande:

Om du hinner mellan projekt och betygsättning så testa gärna att stå på alla fyra en stund varje dag, gärna bredbent och liksom gunga lite. Det kan hjälpa bebis att hitta rätt position.. :) I bästa fall fungerar det och du slipper vändningsförsök och i värsta fall är det rätt skönt för rygg och bäcken..

Jag önskar att jag aldrig påbörjat målning av trapp-jäveln... har så mkt förvärkar idag och är så trött men målar på i ren ilska känner jag..  Sov hela morgonen när lillan var på dagis och en stund igen nu ikväll.. Är bara så less på att min man är borta så mycket. Visst, jag vet att det är nödvändigt, nytt företag och så där men det är sex dagar i veckan nu från tidig morgon till sen kväll i över en månad och jag är så tung och trött på att sköta allting själv och frustrerad över hur lite jag får gjort.. 

behövde visst kräka ur mig lite...  
  • Bibi84

Sf mått 36

såg att mitt svar på det du skrev hamnade inne i citatet. hahaha... så spännande. Du måste ju bara berätta hur det går. :) 

Jag har kommit på nu, bättre sent än aldrig, att man känner ju ALLT vad som händer med kroppen nu med nr 4. Alltså, när man har lite mensvärk och behöver gå på toa 3 gånger på 1 timma så är det helt normalt när huvudet sjunker ännu längre ned i bäckenet. hahaha... Jag kommer nog ha lite förvärkar, sd och mensvärk, en del toa besök flera veckor innan fl. Har faktiskt känt efter när jag har duschat, och kan känna huvudet på insidan av livmoderväggen. Behöver inte känna så himla långt in för att känna. Någon mer som har känt efter?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!