anjamila skrev 2016-05-17 15:55:54 följande:
Har också massa saker jag måste hinna med innan bebis kommer! Som avsluta betygssättning för jobbet... :-P
38+0 på fredag....men känner mig hyfsat lugn, jag hinner nog både det ena och det andra. Orosmolnet är ju dock att bebis fortfarande verkar snurrar rätt mycket. Ska till bm på torsdag och det lär ju bokas tid för UL och vändningsförsök och hela balunsen...
En sak som dock ger mig sammandragningar är att trycka på en akupressurpunkt i "vecket" mellan tummen och pekfingret. Om någon vill testa liksom. Är lite dålig på att förklara, så delar en länk.
startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
De andra punkterna har jag inte testat...
Om du hinner mellan projekt och betygsättning så testa gärna att stå på alla fyra en stund varje dag, gärna bredbent och liksom gunga lite. Det kan hjälpa bebis att hitta rätt position.. :) I bästa fall fungerar det och du slipper vändningsförsök och i värsta fall är det rätt skönt för rygg och bäcken..
Jag önskar att jag aldrig påbörjat målning av trapp-jäveln... har så mkt förvärkar idag och är så trött men målar på i ren ilska känner jag.. Sov hela morgonen när lillan var på dagis och en stund igen nu ikväll.. Är bara så less på att min man är borta så mycket. Visst, jag vet att det är nödvändigt, nytt företag och så där men det är sex dagar i veckan nu från tidig morgon till sen kväll i över en månad och jag är så tung och trött på att sköta allting själv och frustrerad över hur lite jag får gjort..
behövde visst kräka ur mig lite...