• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal

Stort grattis till bebisarna!!!

Själv är jag ganska inaktiv här just ju, flyttar om 5 dagar och mår lite som jag gör just nu.

Men tar en dag i taget.

Uppdaterar lite mer sedan när allt lugnat sig en del igen.

Går in i vecka 36 i morgon :)

• RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-15 21:53:56 följande:

Grattis till bebisarna :)

Idag har ja haft så mycket SD och värk under magen. Som sen strålar ut på en sida och ut över ryggen. Idag fick ja en snorgrön slemmig sak som ja funderar om de var en bit av slemproppen. Har haft mens värk och tryck neråt. Går in i v.34 på tisdag

Oj! Låter ju som slemproppen... Jag hade ringt bm eller fl.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-15 22:04:39 följande:
    Stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och att du hann in och få droppet!

Så mysigt att det börjar droppa in bebisar nu <3
    RobzMarley skrev 2016-05-15 16:35:48 följande:Skönt du mår bättre när det svalnat av. Jag saknar värmen. Mår bättre då. Frusen av mig haha.

Dricker hallonbladste men jag har köpt färdigt från Clippers. Men där är bara 50-% hallonblad. Sen annat. Spännande att göra eget! Har också hört ngt om kanel faktiskt. Att kanel och aka trigga lite
    det är lite dubbelt, jag saknar också värmen men tänker att den kommer förhoppningsvis snart igen och detta är en chans att vila.. jag blir så hypad när det är varmt, måste ut och fixa, liksom...

Ska bli kul att prova hallonbladste, ska läsa på lite mer först.. Inget bidare om det bara ger en massa pinvärkar.. men om det stämmer att man blöder mindre efter förlossningen också så är ju det toppen.. taskigt om man skulle gå med avslag hela sommaren..  Kommer inte ihåg hur länge/hur mkt jag blött de andra gångerna... Tror inte det var jättelänge..
    Ja ellerhur! Jag har bara provat det en gång. Men då fick livermodersinflammation och avslaget var inte som vanligt.

Men ska dricka nu. Drack mer innan nu har jag bara tagit en kopp om dan typ.

Ja, det är faktiskt lite dubbelt m värmen. Jag blir också så... Vill fixa i trädgården tex.. Så blir der dåligt m vila.
  • Niyoh81

Ringde igår fl pga ja även gick blödning på kvällen. Fick bricanyl eftersom SD kom med 3 min mellanrum. Men som tur hade varken livmodertappen påverkats eller ja öppnat mig. Däremot såg de att ja fått en infektion som börjat krypa upp i tappen och de är nog de som är anledningen till SD. Så nu blir de antibiotika

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-16 08:08:27 följande:
    Ja ellerhur! Jag har bara provat det en gång. Men då fick livermodersinflammation och avslaget var inte som vanligt.

Men ska dricka nu. Drack mer innan nu har jag bara tagit en kopp om dan typ.

Ja, det är faktiskt lite dubbelt m värmen. Jag blir också så... Vill fixa i trädgården tex.. Så blir der dåligt m vila.
    usch livmoderinflammation låter inte alls kul.. 
    Niyoh81 skrev 2016-05-16 08:59:35 följande:

Ringde igår fl pga ja även gick blödning på kvällen. Fick bricanyl eftersom SD kom med 3 min mellanrum. Men som tur hade varken livmodertappen påverkats eller ja öppnat mig. Däremot såg de att ja fått en infektion som börjat krypa upp i tappen och de är nog de som är anledningen till SD. Så nu blir de antibiotika

vad läskigt! Vilken vecka är du i? 
  • lima76
    Moneal skrev 2016-05-16 06:41:21 följande:

Stort grattis till bebisarna!!!

Själv är jag ganska inaktiv här just ju, flyttar om 5 dagar och mår lite som jag gör just nu.

Men tar en dag i taget.

Uppdaterar lite mer sedan när allt lugnat sig en del igen.

Går in i vecka 36 i morgon :)

Lycka till med flytten och försök ta det så lugnt som du bara kan! Kram
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-05-16 09:09:41 följande:

usch livmoderinflammation låter inte alls kul..  vad läskigt! Vilken vecka är du i? 

Går in i v.34 i morgon
  • Bibi84

Tror att delar av slemproppen går, men har bara opptäckt att den verkligen har gått med första barnet. Men igår tror jag faktiskt delar av den gick.

Ligger nu med förvärkar...som vanligt! måste vara sperma som gör att det börjar, för det var inte så att jag var så väldig aktiv om jag ska vara ärlig. 
    älskar värmen, den får mig bara att må bra faktiskt, fast jag vill sova svalt. :) 
    Har sovit dåligt i natt pga. yngsta sonen. vaknar så otroligt lätt nu för tiden och har svårt att somna om.
    Idag kommer äntligen vår au pair tillbaka, så jag kan sova ut på morgonen när jag behöver, ren luxus. 

Imorgon är det 17:e maj här, och det är ju hur stort som helst i norge. Ungefär lika stort som midsommar är i Sverige. Barnen använder bunad (folkdräkter), dom vuxna också, men jag har ingen och inte heller min man. Men om jag ska ha så är det nordlandsbunad. den är väldigt fin. Nästan alla som konfirmeras får en bunad av sina föräldrar, och den använder dom på bröllop, dop och 17:e maj. 

Nä, nu ska jag vila lite till, och SÅ damsuga.

• Bibi84

För en fin dag, har både fått måla lite på staketet på terassen, damsugit, fixat babyskyddet (tvättat det) och ordnat i huset. Väldigt skönt, så nu ska vi ut och äta middag, jag och mannen, få lite egen tid. Ser så fram emot det. :) har varit jättefint väder idag, lite blåsigt bara.

Hur har ni det som börjar närma er BF? 

• RobzMarley

Så besök hos bm avklarat. Min ordinarie var inte där och jag höll på att börja gråta då min bm lovat mig en hinnsvepning. Så jag säger det och bm svart att hon kunde försöka men att hon hade korta fingrar så det var inte säkert hon kunde nå.... Skulle kunna gråta igen.

Men det gick och det gjorde inte ont (men då vet jag inte hur väl hon har svept runt).

Kvar knappt 2cm av tappen och hon kunde tänja till 3 cm. Så sa hon hem och ha sex och ligg kvar med en kudde under rumpan en halvtimme. ???????????? Haha får testa ikväll. Känner ingenting nu iaf.

Vecka 38+6 (samma dag som vår dotter kom på)
    Sf mått 36

Blir tokig. Har en ny tid om två veckor... Hurra.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!