• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

Usch vilken sits! Hoppas att han lugnar ner sig och ni kan prata igenom vad som nu hänt/inte hänt.. Kram!
    anjamila skrev 2016-05-20 14:36:28 följande:

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

Lycka till! (också sugen på tårta på sistone, är väl fettet som behövs :D )

Är så himla orkeslös idag! Vill bara sova..Äldsta dottern passade minsta systern en stund efter skolan så jag kunde sova lite men är fortf helt slut... Mycket mensvärk och vaggar när jag går... Foglossningen har tagit ny fart.. Och hela huset är upp och ner och behöver organiseras och städas!

Hade tänkt försöka hitta en vagn i helgen men har dykit upp så många andra måsten så vet inte om vi kommer att hinna.. 

Skulle vilja ha en stor skål med ngt gott  (typ frukt och bär) och vara alldeles själv några timmar.. Gärna medan någon annan städar mitt hem..

Sov ändå rätt bra i natt, drack hallonbladste igen och behövde inte kissa på kanske 5 timmar.. 

• Bibi84

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

NEJ, så himla tråkigt!!! det är så skrämmande när man inte vet var folk får ting ifrån ibland, och speciellt inte när det blir ett så STOR konsekvens av det. Jag hoppas, hoppas verkligen att han lugnar ned sig och att ni får prata om vad som händer, har hänt. 
    RobzMarley skrev 2016-05-20 16:05:49 följande:
    Det glömde jag att köpa hallonbladskapslar!

Usch dessa krämpor. Mensvärk osv.

Vilken vecka är du i?

Gillar oxkså sjukhusserier. Tycker jag lärt mig väldigt mkt av greys anatomy ???? hehehe
    går in i v. 35+0 på söndag, så 34+4 nu då. 
    Såg nu på greys och har sett alla episoder på heartbeat på nätet....kan inte låta bli. hahaha...men det är ju otroligt kul att se på "born every minute", dock tycker jag det är speciellt med dom som har många från familjen i rummet. :)

Men åh, PRINCESS tårta och jordgubbstårta... VA GOTT!!! jag har däremot köpt grekisk citronglass, väldigt god, och jag som inte tycker om glass så mycket. Har jordgubbar med socker på i kylskåpet och sen....persikor i sockerlake. mums. haha
  • Mamacitaa

Nä men gud :/ varför vill han skiljas så fort ? Han måste ju kunna prata om de och höra dig i det hela.

Han borde tänka på vad han gör pga de gng du varit inne på fl pga sd o blödning..du behöver inte mer stress nu :(

Vill du vara med honom så vägra skriva på och säg att du vill lösa allt.

O de för med att han säger eran son inte är hans är för att såra.. bara säga att klart han kan göra faderakapstest så får han de svart på vitt.

Kram till dig
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81

Förstår inte hur han kan göra såhär mot mig :( inte lätt å prata med nån som behandlar en som luft.

Får panik när ja tänker på att ja kommer bli helt själv sista tiden och även va på fl sj. Känner ingen här Heller. ..vill bara dö inombords

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 20:23:24 följande:

Förstår inte hur han kan göra såhär mot mig :( inte lätt å prata med nån som behandlar en som luft.

Får panik när ja tänker på att ja kommer bli helt själv sista tiden och även va på fl sj. Känner ingen här Heller. ..vill bara dö inombords

kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara just nu. Blir ledsen av att läsa det du skriver. Som Mamacitaa skriver, du borde inte skriva på utan säga att ni måste prata om det först för att reda ut det ev. missförståndet och att ni gärna kan göra ett faderskapstest på eran ofödda son sen när han är född.
    Finns det möjlighet för dig att ta dig till någon du känner dig trygg hos och som kan vara där för dig nu i denna tid?
  • anjamila

Men! Usch vad sånt här är sorgligt.

En sak bara, har man barn gemensamt kan man inte välja bort betänketiden, det är 6 månader ofrånkomligt.

Hoppas ni kan komma till någon försoning. Vet inte om det är rätt väg för er, men man kan gå i parterapi, även om målet skulle vara skilsmässa. Just bara om man känner man vill ha någon mer med i samtalet.

När det gäller faderskapet så tror jag att han blir registrerad som pappa automatiskt,,,men kanske läge att kolla upp?

<3
  • anjamila

Känns lite konstigt att prata tårta nu men lite lustigt att fler är sugna.

På måndag blir det vändningsförsök.

Skulle vattnet gå i helgen måste jag lägga mig ner och ringa ambulans. Känns som jag har lite fel perspektiv när jag surar över att det kan bli snitt....

• Niyoh81

Självklart vill inte ja skriva på nå papper. Han har hämtat papper om gemensam skilsmässa och kryssat i ingen betänketid. Jag har inte varken gått med på eller skrivit på nå.

Sagt åt han att man får betänketid men han säger att de inte stämmer.

Sen säger han att han kan göra faderskap test men kommer inte själv ansöka om de. Kollat upp å de kostar 1000 kr. Men ja kommer inte ansöka eftersom jag vet att vår son är hans till 110%

Hela dagen har varit kaos inombords...gråtit konstant och känner att mitt hjärta har gått i tusen bitar. Är så sårad...trodde han verkligen älskade mig och sin son...men tydligen inte för då gör man inte såhär :(

• Mamacitaa

Någon här som haft tarmtömning innan fl startades?

Har ju blivit igångsatt alla gng innan :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76
    Mamacitaa skrev 2016-05-21 16:16:13 följande:

Någon här som haft tarmtömning innan fl startades?

Har ju blivit igångsatt alla gng innan :)

Är många som skrivit om tömningsdagen här inne :) Jag hade också ett par sådana dagar. Tror det är ett tecken på att det närmar sig men inte nödvändigtvis dags precis än utan kan nog vara att man har diarre i omgångar de sista veckorna..
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 22:41:18 följande:

Självklart vill inte ja skriva på nå papper. Han har hämtat papper om gemensam skilsmässa och kryssat i ingen betänketid. Jag har inte varken gått med på eller skrivit på nå.

Sagt åt han att man får betänketid men han säger att de inte stämmer.

Sen säger han att han kan göra faderskap test men kommer inte själv ansöka om de. Kollat upp å de kostar 1000 kr. Men ja kommer inte ansöka eftersom jag vet att vår son är hans till 110%

Hela dagen har varit kaos inombords...gråtit konstant och känner att mitt hjärta har gått i tusen bitar. Är så sårad...trodde han verkligen älskade mig och sin son...men tydligen inte för då gör man inte såhär :(

Tycker så synd om dig. Har du någon du kan prata/söka stöd hos?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!