• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Niyoh81
    anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

Grattis till lillprinsen :)

Va avis ja blir på er som nått bf. Håller tummar och tår att ni snart får se era små underverk.

Här kämpar man fortfarande på..e ju bara i v.37. På onsdag blir de heltid på jobbet ända till bebis e född. Kommer va död...
  • Bibi84
    anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

Grattis till 4:e man! :) Låter som det var tufft, men skönt att det äntligen är över så att du kan njuta nu. :)

Alltså, har era bm sagt att om man är öppen 3 cm så har man ingen slempropp kvar? Jag fattar inte....tycker att slemproppen går hela tiden, men om det inte är den, är det massa slemmiga flytningar då eller? 

Har varit väldigt trött idag, men inte fått sova något, så blir en lur nu tror jag. Jag har ju många gånger sagt att jag ska njuta ett glas vin, men bara inte varit sugen på det när kvällen kommit, men NU har jag tagit mig ett litet glas vitt och ligger i sängen för att somna lite till en film. hahaha...
    Imorgon är det tjejkalas, eller rättaresagt disco för blivande 5 -åringen. Glasskakan och regnbågstårtan är klar, och självaste discokula är på plats och den har vi provat. så kalas kl 11-13 imorgon, så har vi resten av dagen att ta det lugnt på. :) Det bästa är nog att det bara kommer vara 6 tjejer, och så hennes två bröder. Lugnt och härligt kalas.
  • lima76
    anjamila skrev 2016-06-10 12:40:40 följande:

Vi är kvar på BB. Vet inte hur tidigt de släpper en vid snitt. Mitt andra snitt men minns inte rutinerna. Låg dock inne 5 dagar då...

Hoppas du får vila upp dig nu då.. BB har jag aldrig trivts på men det är ju iaf en chans att vila lite..
    Niyoh81 skrev 2016-06-10 14:51:52 följande:
    Här kämpar man fortfarande på..e ju bara i v.37. På onsdag blir de heltid på jobbet ända till bebis e född. Kommer va död...

Kan du inte sjukskriva dig de sista veckorna om du inte orkar? Tanken på att jobba heltid nu är ju helt vidrig.. stackars,, Hur har det blivit annars, med dig och din man? är det bra igen?
    Bibi84 skrev 2016-06-10 18:23:37 följande:
    Grattis till 4:e man! :) Låter som det var tufft, men skönt att det äntligen är över så att du kan njuta nu. :)

Alltså, har era bm sagt att om man är öppen 3 cm så har man ingen slempropp kvar? Jag fattar inte....tycker att slemproppen går hela tiden, men om det inte är den, är det massa slemmiga flytningar då eller? 

Har varit väldigt trött idag, men inte fått sova något, så blir en lur nu tror jag. Jag har ju många gånger sagt att jag ska njuta ett glas vin, men bara inte varit sugen på det när kvällen kommit, men NU har jag tagit mig ett litet glas vitt och ligger i sängen för att somna lite till en film. hahaha...
    Imorgon är det tjejkalas, eller rättaresagt disco för blivande 5 -åringen. Glasskakan och regnbågstårtan är klar, och självaste discokula är på plats och den har vi provat. så kalas kl 11-13 imorgon, så har vi resten av dagen att ta det lugnt på. :) Det bästa är nog att det bara kommer vara 6 tjejer, och så hennes två bröder. Lugnt och härligt kalas.
    Min BM gör inga vaginala undersökningar alls och absolut inte hinnsvepning så jag har ingen aning..

vad gott det lät med ett glas vin. I teorin iaf, om man inte hade halsbränna :D

Lycka till med kalaset imorgon :)

Jag drog med familjen ut på promenad ikväll, vi behövde komma ut allihop.. Det gick ganska långsamt, jag tycker jag har mer ont i bäckenet igen på sistone..
  • Mamacitaa

Bf+1

Har en del förvärkar och tryck neråt o då ilar de och sticks där inne vid tappen. Jag hoppas det betyder att jag öppnar mig.. Nu vill jag ha ut bebis.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-06-10 18:23:37 följande:

Drack du alltså medan du var gravid?
  • Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-06-11 09:57:11 följande:
    Drack du alltså medan du var gravid?
    ett litet glas vin tänker inte jag som något farligt! så ja, ett glas vin har jag tagit med gott samvete. :)
    Nu är det snack om kanske totalt 3 glas vin i loppet av graviditeten, och det är inte fulla glas, så jag ser inte något problem med det. Men vet att det är många som är helt imot det med alkohol i grav. om det så är vanlig läsk cider mm.
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-11 09:06:51 följande:

Bf+1

Har en del förvärkar och tryck neråt o då ilar de och sticks där inne vid tappen. Jag hoppas det betyder att jag öppnar mig.. Nu vill jag ha ut bebis.

Hoppas hoppas! :)

Kalaset gick väldigt bra, tog mig en LÅNG sovlur efter, 2 timmar. Sen har vi kört ut till båthamnen och ätit glass. :) Nu tar vi det alla lugnt och njuter 3 veckors semester tillsammans. 

Måste säga att jag känner av foglossningen igen nu, men långt ifrån som den var tidigare. Märker det väldigt när jag sitter ned osv och att jag använder en kudde mellan benen när jag sover. Imorgon är det v. 38+0, YEAHHHHH!!! så skönt!
  • Mamacitaa

Härligt med en vila på 2.Tim och mysigt med glass :)

Ja kroppen tömmer sig oxå men förvärkarna är.fortfarande oregelbundna..så får se vad detta leder :) har blivit igångsatt alla gng så jag har ingen aning om hur det känns när.kroppen sätter igång av sig självt.. ingen slempropp 3ll3r vatten har gått iAF.

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-06-11 18:24:40 följande:

ett litet glas vin tänker inte jag som något farligt! så ja, ett glas vin har jag tagit med gott samvete. :)

Nu är det snack om kanske totalt 3 glas vin i loppet av graviditeten, och det är inte fulla glas, så jag ser inte något problem med det. Men vet att det är många som är helt imot det med alkohol i grav. om det så är vanlig läsk cider mm.

Ska ju tydligen gå.bra under amning oxå.har jag läst
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-11 21:04:29 följande:
    Ska ju tydligen gå.bra under amning oxå.har jag läst
    ja, det har ju också varit på tv4 nyhetsmorgon där, om jag inte minns helt fel, sa att man kunde dricka ganska så mycket utan att själva bröstmjölken skulle vara ett problem....det är inte det att man dricker, men HUR man dricker och hur ens TILLSTÅND är. Vara helt kanackas och amma tänker jag är oansvarligt. Tycker själv att amma och vara berusad är oaktuellt för mig, men att amma dagen efter man har varit ute och man känner sig i bra form är ok, då det typ inte är någon alkohol i mjölken. 
    Hon som satt och pratade om detta sa att det är lika mycket promille i bröstmjölken som i filmjölk/yogurth osv. när man är sjukt berusad. 

Det kan faktiskt hjälpa dom som är väldigt spända och stressade med detta och amning att ta sig en öl eller ett glas vin för att slappna av, och då brukar mjölken komma till. 
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!