lima76 skrev 2016-06-29 00:34:28 följande:
Grattis! Vad skönt att det gick bra!
Då är vi väl i mål allihopa? (ursäkta om jag glömmer någon..)
Det hade varit roligt att hålla tråden vid liv och istället för att prata om graviditeten stötta varandra i det kaos som kommer med 4 barn :D
Vår lille (ännu namnlöse) kille är 10 dagar nu, bvc var på hembesök idag. Han har redan vänt på vikten och vägde nu mer än när han föddes, 3910 g. Amningen går bra men gör fortfarande jäkla ont emellanåt..
Hur har ni andra det? Hunnit landa i era nya familjekonstellationer?
Ja det tycker jag vi borde göra, känns skönt att ha några andra man kan prata ut och få råd och tips ifrån.
Tror vi alla har fått nu, eller?
Ni måste ursäkta mig men jag måste bara få fråga, är det någon mer som hatt väldigt lite rensning och sen helt plötsligt fått ut en stor koagulerad blodklump? Det hände mig idag, blev helt chockad, men mamma sa att det inte var något farligt, har bara inte varit med om det tidigare. alltså, lika stor som ett plommon/litet päron. Jag kände att det var på väg ut, fattade ingenting.
Amningen går så myckjet bättre nu, förutom att jag är mega lat och sover och ammar samtidigt, vilket gör att jag inte känner att jag får den sömn jag behöver. Inte så skönt att ligga på sidan genom hela natten och känna att man inte kan röra på sig för att man har ett litet barn i sängen.
Hon tar napp vilket är skönt, ammar typ mellan 1-3 timmars mellanrum. Och nu har mjölken börjat justera sig, inte honungsmeloner till bröst längre, vilket är otroligt behagligt!
alla tre barnen är otroligt glada i sin lilla syster och vill hålla och mysa med henne massor, men hon får samtidigt mycket vila och ro. Blir nog annorlunda när barnen går tillbaka till dagis igen och skola. :)