• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83

Jo, jag har också hört att det ska vara helt okej att dricka när man ammar, det är tydligen lika i bröstmjölken som i blodet och då är det ju fråga om promille. Har hört om detta av professor Agnes Wold(om det nu är så det efternamnet stavas)

Men sen har jag även hört att det kan vara dåligt för spädbarns nervsystem.

Någon forskare nämnde första tre månaderna att låta bli.

Så man blir ju rätt förvirrad! Alla säger olika.

Har aldrig vågat dricka med ettan och tvåan. Men med tredje barnet tog jag när han var ett år eftersom jag fyllde 30 år då. Men då ammade jag dagtid en gång och sen till kvällen så jag drack efter det! Så det kändes helt ok och han var ju över ett år då.

• Niyoh81
    lima76 skrev 2016-06-10 19:48:38 följande:

Hoppas du får vila upp dig nu då.. BB har jag aldrig trivts på men det är ju iaf en chans att vila lite..Kan du inte sjukskriva dig de sista veckorna om du inte orkar? Tanken på att jobba heltid nu är ju helt vidrig.. stackars,, Hur har det blivit annars, med dig och din man? är det bra igen?Min BM gör inga vaginala undersökningar alls och absolut inte hinnsvepning så jag har ingen aning..

vad gott det lät med ett glas vin. I teorin iaf, om man inte hade halsbränna :D

Lycka till med kalaset imorgon :)

Jag drog med familjen ut på promenad ikväll, vi behövde komma ut allihop.. Det gick ganska långsamt, jag tycker jag har mer ont i bäckenet igen på sistone..

Går in i v.38 på tisdag å börjar heltid på onsdag. Tänkte se hur de går i veckan. Men kommer nog va död. Sover ca 2 nu efter jobbet å då jobbar ja bara 7.15-11.15

Jo de är bättre. Han försöker verkligen å visa att han vill va med mig. Men självklart har de satt djupa sår å kommer ta tid innan ja kan lita på han igen..
  • Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-06-12 01:22:59 följande:

Går in i v.38 på tisdag å börjar heltid på onsdag. Tänkte se hur de går i veckan. Men kommer nog va död. Sover ca 2 nu efter jobbet å då jobbar ja bara 7.15-11.15

Jo de är bättre. Han försöker verkligen å visa att han vill va med mig. Men självklart har de satt djupa sår å kommer ta tid innan ja kan lita på han igen..

Låter som att du behöver vila upp dig och inte jobba :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Har hört precis samma som ni om amning och alkohol.

Men borde vara ganska logiskt att vänta tills bebis är runt 3 mån för och kunna rutiner osv och se om amningen fungerar.

Men alla gör det som passar dom så klart :)

• lima76

bf +5 idag.... Längtar tills det drar igång nu men känner fortfarande vemod också över att det är sista gången. 

Ang alkohol så har det aldrig varit en stor sak för mig att avstå. Jag växte upp i en familj med alkoholism och som en effekt dricker jag nästan aldrig annars heller. Men samtidigt tror jag att små mängder då och då inte är ngn fara när man är gravid. Lustigt nog brukar jag bli väldigt sugen på öl just när jag är gravid så ngn liten munfull ur min mans glas har det blivit under alla graviditeterna. Det svåra är väl just att specificera  vad som är en "liten mängd" det kan ju upplevas väldigt olika från person till person.

Ska till bm på tisdag igen, hoppas hon säger att bebisen är fixerad igen.. (han hade ju gått från fixerad till ruckbar förra ggn..)

Mitt boande varvat med sovande fortsätter. Just nu är hela vardagsrummet upp och ner för jag målar en skänk.. Men annars är jag rätt i ordning. Rent i alla sängar, väskan packad (typ), up to date med tvätten och bebisens rum och skötbord står klart och bara väntar.. 

Tänker fortfarande en del på hemförlossning och blir så irriterad på att det inte ens är en möjlighet här nere. Tidningen Mama hade en artikel i senaste numret och i stockholm och umeå kan man få föda hemma med två barnmorskor närvarande. Vilken lyx! Jag har sökt på nätet, frågat min bm och kommit upp med exakt noll info om hur jag skulle kunna gå vidare.. Jag vågar inte riktigt föda hemma oassisterat men hade absolut valt det som alternativ om jag fått hem barnmorskor. Som det är nu är det en stress att inte veta om man ens får en plats när det är dags.

• Bibi84

Igår mitt i samlaget så helt plötsligt säger mannen...."jag tror ditt vatten gick nu!", blev helt ifrån mig, fattade ingenting.....what? nu, jaha....vad gör vi nu. 
    Vi ringde fl och dom sa att så länge jag inte har värkar (starka eller regelbundna) eller får feber så behöver jag inte komma in för nästa morgon, (måndag dag). Efter mycket om och men fick jag äntligen somna, hade ok värkar var 10-15 min, men fick somna, nu har jag inga direkta värkar, men tror inte allt vatten gick och det har inte gått något mer. 
    Kan det vara så???? att delar av vattnet går, och så inget mer? Alltså, har ju som man ibland brukar göra...sökt på nätet och där säger ju vissa att delar av vattnet faktiskt kan gå, och att dom måste ta resten på fl. 
    Men ska ringa in igen kl 8 för att få en tid att komma in och bli inskriven. är ju trots allt i v. 38+1 idag, trodde bara inte att det var vattenavgång som ev. skulle starta fl.

• lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-13 05:58:20 följande:

Igår mitt i samlaget så helt plötsligt säger mannen...."jag tror ditt vatten gick nu!", blev helt ifrån mig, fattade ingenting.....what? nu, jaha....vad gör vi nu. 
    Vi ringde fl och dom sa att så länge jag inte har värkar (starka eller regelbundna) eller får feber så behöver jag inte komma in för nästa morgon, (måndag dag). Efter mycket om och men fick jag äntligen somna, hade ok värkar var 10-15 min, men fick somna, nu har jag inga direkta värkar, men tror inte allt vatten gick och det har inte gått något mer. 
    Kan det vara så???? att delar av vattnet går, och så inget mer? Alltså, har ju som man ibland brukar göra...sökt på nätet och där säger ju vissa att delar av vattnet faktiskt kan gå, och att dom måste ta resten på fl. 
    Men ska ringa in igen kl 8 för att få en tid att komma in och bli inskriven. är ju trots allt i v. 38+1 idag, trodde bara inte att det var vattenavgång som ev. skulle starta fl.

Oj! Spännande! Hur har det gått??
  • Bibi84

Har varit inne...dom kunde inte konstatera att vattnet hade gått. Mannen blev väldigt irriterad då han känner att vi inte blir betrodda. 'Det rann ju bara rätt ut och var helt 'klart' vätska. Inte någon typ av slem eller urin. '

Men men...jag är bara så j-vla trött på allt detta fram och tillbaka. Nu snart ska vi hem och jag ska SOVA och sen ska vi gå en LÅNG promenad. Hahaha...känns som om jag och mannen har bytt plats. Han ger inte upp den här gången. Haha.... men det gör jag nu snart.

• Mamacitaa

Va kroppen kan lura en..va kunde de vara då som kom?

Imorse släpper en stor del av slemproppen vet ej om det är hela men molande värk konstant och en del förvärkar..

• Bibi84

Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!