• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa

Oj läskigt med infektion RobzMarley..hoppas du får komma hem snabbt.

Hur når du Bibi84?

Jag försökte igår men de känns bara mjukt där inne haha ... ska man in rätt långt för och känna ?

En annan gng när jag försökte fick jag bara en massa mensvärk efter.

Dåligt humör har jag med..men jag är bitter för jag varje morgon vaknar utan några känningar ;p Har förvärkar under dagen sen försvinner dom. O jag kan sova bf om 5 dagar men får nog snällt vänta.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-06-05 07:16:47 följande:

Det blev 40+1 här. Men sista veckorna var hemska ändå.

Nu är det iaf väldigt snart för er alla!! :)

Själv ligger jag inlagd i Lund. Det blev en infektion pga att stora bitar av moderkakan samt hinnrester fanns kvar. Vi kom i ganska tidigt skede. I torsdags kväll fick jag sån frossa när alla andra svettades och det typ var närmre 30 grader i sovrummet. Tog alvedon o dyklofenak som jag tagit sen efter fl. Har tagit var 6-8h h för jag haft så ont där nere samt för jag brukar få så mkt eftervärkar. I fredags vid lunch gjorde jag pannkakor t dottern. Kom på mig själv att jag stod o värmde mig mot spisen och frös. Sen bara halvt däckade jag i soffan. Letade efter tecken då jag hade en infektion i livmodern med dottern också. Men då blev avslaget svart och luktade fruktansvärt och jag kund inte stå för det gjorde så ont. Mwn nu hade jag inte haft ngt avslag på två dagar...
    Väl i Lund och hos läkaren skulle jag ta av mig trosorna för undersökning. Tror ni inte att det fullkomligen forsar. Ljust rött och luktar fränt. Golvet, min klänning allt. Manlig läkare. Jag skämdes. När jag kom in hade jag 39,9 i temp.
    Vi fixk ett rum. Sen ville läkaren att en annan läkare skulle bedöma. Hon visade mig på ultaljudsskärmen alla rester. Sa att de kunde ge hur mkt antibiotika som helst men den stora biten kommer inte ut av sig själv. Då hade jag precis ätit och fått antibiotika intravenöst. Det blev fasta för de var tvungna göra en skrapning. Klockan tolv på natten rullades jag ner till operation.
    Igår var värdena sämre än i fredags. De ska ta nya idag. Är de bra får jag åka hem och fortsätta med tabletter. Så hoppas på det!

Var lurigt med att skrapa en nyförlöst sa läkaren. Livmodern är så mjuk att det är lätt man går igenom den och då kommer bakterierna ut i buken. Så lite orolig var jag innan, ligger här m sonen i hemsk sjukhussäng. Vill hem

Fy så otäckt, din stackare! Jag blev lite orolig när du beskrev hur moderkakan kommit ut i bitar. Min mamma hade en liknande upplevelse med min minsta lillebror, när jag var tio. Hoppas värdena var bättre under dagen så att du fått komma hem och vila upp dig!

Stor, stor kram <3
  • lima76

Vi har haft kalas för våra flickor idag, första ggn vi slagit ihop för alla tre men det gick bra, de fick en gemensam present också; en kaninbur för utomhusbruk med två små inneboende kaniner i! De har längtat och längtat efter ett husdjur men eftersom världens tråkigaste mamma är allergisk har det inte funkat. Men utomhuskaniner nu när största tjejerna är 12 och 9 och förhoppningsvis kan sköta det mesta själva ska nog gå bra, hoppas jag. De blev väldigt glada iaf! <3

Vilat mycket idag, min man har fått sköta det mesta runt kalaset.. bf -2...
    Inga egentliga känningar heller förutom att jag börjat känna mig väldigt redo..

• Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-05 19:27:10 följande:

Oj läskigt med infektion RobzMarley..hoppas du får komma hem snabbt.

Hur når du Bibi84?

Jag försökte igår men de känns bara mjukt där inne haha ... ska man in rätt långt för och känna ?

En annan gng när jag försökte fick jag bara en massa mensvärk efter.

Dåligt humör har jag med..men jag är bitter för jag varje morgon vaknar utan några känningar ;p Har förvärkar under dagen sen försvinner dom. O jag kan sova bf om 5 dagar men får nog snällt vänta.

Ja, det är väldigt mjukt där inne, men man ska ganska så långt bak faktiskt. Har haft förvärkar typ sen kl 12,  Gick en lång promenad med mannen för att se om det kunde dra igång något, men icke sa nicke, bara massa toa besök och nu är jag trött i hela kroppen. fortfarande förvärkar, men dom är överlevande och kommer typ var 15 min. sömn är nog det som kroppen behöver just nu. så nu ska jag sova.

:)

va skönt med bf om 5 dagar. 
  • Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-06-05 22:52:04 följande:

Ja, det är väldigt mjukt där inne, men man ska ganska så långt bak faktiskt. Har haft förvärkar typ sen kl 12,  Gick en lång promenad med mannen för att se om det kunde dra igång något, men icke sa nicke, bara massa toa besök och nu är jag trött i hela kroppen. fortfarande förvärkar, men dom är överlevande och kommer typ var 15 min. sömn är nog det som kroppen behöver just nu. så nu ska jag sova.

:)

va skönt med bf om 5 dagar. 

Tror jag kom ganska långt in idag då. Jag testade..va mkt flytningar och en bit av slemproppen. Ursäkta detaljer ;)

Har en del förvärkar jag med så får hoppas det är positivt.

Känns så galet att det är så.nära nu.. så nyfiken på bebis i magen..va det är för en liten människa där inne :)
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-06-06 15:13:49 följande:
    Tror jag kom ganska långt in idag då. Jag testade..va mkt flytningar och en bit av slemproppen. Ursäkta detaljer ;)

Har en del förvärkar jag med så får hoppas det är positivt.

Känns så galet att det är så.nära nu.. så nyfiken på bebis i magen..va det är för en liten människa där inne :)
    Har tagit det väldigt lugnt idag, låg i sängen till kl 11, sen var jag uppe lite, tog en lång dusch, så sitta lite i soffan och sen sova igen från 14-16, har bara degat hela dagen. När jag låg och vilade andra gången hade jag ganska bra mensvärk och mumringar i korsryggen, så vet ju att det jobbas bra i kroppen. 
    Bebis har varit så HIMLA lugn idag, nästan så att jag blev orolig, men puffade lite på så att jag fick en mild puff tillbaka.
    Hur många dagar innan fl laddar dom sin energi? det undrar jag på.
    Sitter med värmekudde i ländryggen nu och har små menssmärtor. Tänk att det har hållt på så här i flera veckor nu. Galet tr¨kigt!
  • lima76

Min lille är också lugnare nu tycker jag..Ska höra lite med bm imorgon om hur man ska tänka om hur mycket som bör kännas..
    Bf imorgon och jag har galet nog satt igång med nytt projekt, ska måla en bokhylla.. Känns lite galet men har ju gått över med de tre andra så det är väl ganska sannolikt så den här gången också.. fast jag hoppas att det kommer igång till nästa helg..
    Hoppas det kommer igång som med de andra; på morgonen. När kvällen kommer är jag så slut att tanken på ett långt värkarbete känns rätt jobbig..

• Mamacitaa

Låter himla skönt och dega hela dagen..här har de varit full rulle.. och snart väntar en behaglig dusch och sen se game of thrones :)

Haha bra att du håller dig sysselsatt ju :)

Jag orkar typ i te..gör allt halvfärdigt..ha är utom disk o så då ;)

Har bm tid om 1v..känns som evigheter. Bf på fredag..tänk om de bara kan sätta igång så man slipper ha ont

• Niyoh81

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

Idag har magen varit som en kanonkula å mensvärk...tappen är mjuk. Vissa ggr när ja känt har tappen varit öppen å lätttillgänglig anfra ggr han den legat lite längre bra.

Är så äckligt less men går in i v.37 i morgon :/

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-06-06 20:32:05 följande:

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

Idag har magen varit som en kanonkula å mensvärk...tappen är mjuk. Vissa ggr när ja känt har tappen varit öppen å lätttillgänglig anfra ggr han den legat lite längre bra.

Är så äckligt less men går in i v.37 i morgon :/

så bra med vagnen! vilket kap måste jag säga.

Jag tycker det är ganska jobbigt att duscha nu, jag vet inte varför....men blir 1 dusch om dagen för att jag vill känna mig fräsch, då jag har en känsla på att efter fl så kan man nog räkna duschgångerna på en hand i loppet av en månad. hahaha....eller kanske inte direkt, men ah....jag är gal av att känna mig fräsch, och en dusch gör ju så himla mycket.

fortfarande en lugn bebis, mensvärk och förvärkar av och till men väldigt milda.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!