lima76 skrev 2016-06-14 22:50:53 följande:
var hos bm idag, sista besöket. Jag fick en tid på förlossningen onsdag nästa vecka för "ställningstagande till igångsättning".. Jag försökte pusha det lite närmare men det var stört omöjligt. Inte för att jag vill bli igångsatt utan för att få veta att allt såg bra ut med flöde och vatten osv. Men här är det 42+0 som gäller. Kan irritera ihjäl mig på skillnaderna i landet, speciellt stockholm gentemot resten av sverige.. I stockholm får man såklart en flödesmätning vid 41+0... Och 30 timmar barnomsorg vid föräldraledigt gentemot 15 här.. osv, osv... (Tror iofs inte att jag velat ha 30 timmar för storasyskonet men kanske 20..Typ 4 st 5-timmars dagar till hösten eller ngt.. Hon är ju ändå 4 nu och tycker dagis är jätte roligt och stimulerande..)
Anyways.. bebisen är iaf fixerad (igen) och låg visst och tittade mot höger.. Så han borde ju snart vara startklar förhoppningsvis.. Annars kan dagen sammanfattas så här: trött, tröttare, tröttast... (bf +7)
Ja, alltså, man kan irritera sig ihjäl på att dom där sakerna som skiljer sig från län till län. Man skulle önska att alla län hade samma.
Sitter på bollen efter att ha vaknat, intentiva menssmärtor som håller i sig i korta perioder, ca. 1,5 min. Men hur ofta dom kommer mäter jag just nu. Det har inte försvunnit trots två alvedon igår kl 22:00 efter samlag, dock blev det lugnare och inte så ofta, men smärtan är där. Har också inte haft några problem ALLS att gå på toa för att göra nr 2.Just nu var det 3-4 min mellan varje, men inte så smärtsamma att jag inte klarar att hantera dom. Jag får nog prova att ta en till alvedon och se om det blir bättre.
Som jag har sagt, jag ska inte dra in till förlossningen för jag är HELT säker på att det är på g.
Fast det är nr 4 så blir man ju osäker varje gång, är det pinvärkar, förvärkar eller är det så att det faktiskt har börjat. Grrrrrrr....