• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Niyoh81

Har lite panik, i morgon jobbar ja min sista dag halvtid sen går ja över till heltid igen. Ska ringa min bm i morgon som e assvår att få tag på eftersom hon bara jobbar två dar i veckan. Prata å höra med hon va ja ska göra. Se om min läkare kan förlänga min sjukskrivning.

Funderar rent av å höra om igångsättning. Mycket pga att ja intr orkar jobba heltid men även att mina fogar är helt fuckade nu. Vill INTE gå en dag längre än bf.

Är helt slut nu efter jobbet...som sagt känner paniken öka inombords :(

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-06-13 17:58:16 följande:

Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)

Bra han stod på sig ! De kan ju försöka få en på andra dra tankar.

Niyoh81

Du kan hjälpa alltid höra med din bm.. de ska ju kunna sätts igång av humanitära själv. De Har jag blivit igångsatt för.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley

Hej allihop!

Försöker läsa men har inte varit så aktiv. Det är mycket. Att komma in i rollen som fyrbarnsmamma. Att möta alla fyras behov. Även om bebis är den som tar all tid nu. Men de andra är rätt nöjda. De är också där bebisen är och slåss nästan om att få hålla honom. Det är mer jag som känner att man vill så mkt. De stora har fotbollsmatcher osv. Näst minsta hade vi barnkalas för i lördags (tack o lov det var fint väder så de tio 4-5 årings tjejerna kunde vara i trädgården hela tiden haha). Nä men allt vardag ni vet. Man är hemma och ändå får man inget gjort. En vecka har gått sen jag blev utskriven också. Tiden går så fort nu när väl bebisen kommit.

Hur går det för alla? Vilka veckor är ni i??

• lima76
    Niyoh81 skrev 2016-06-13 19:28:14 följande:

Har lite panik, i morgon jobbar ja min sista dag halvtid sen går ja över till heltid igen. Ska ringa min bm i morgon som e assvår att få tag på eftersom hon bara jobbar två dar i veckan. Prata å höra med hon va ja ska göra. Se om min läkare kan förlänga min sjukskrivning.

Funderar rent av å höra om igångsättning. Mycket pga att ja intr orkar jobba heltid men även att mina fogar är helt fuckade nu. Vill INTE gå en dag längre än bf.

Är helt slut nu efter jobbet...som sagt känner paniken öka inombords :(

tycker absolut att du ska vara sjukskriven fram till bebisen kommit! Kan du ringa din vanliga läkare? Jag har alltid gått genom vanliga doktorn med sjukskrivningarna för mvc läkaren varit jättesvår att få tid hos..
    Bibi84 skrev 2016-06-13 17:58:16 följande:

Dom sa att det kunde vara en vattnig flytning ev. Urin..... och då sa mannen. Nej, det kan jag nästan garantera att det INTE var. Haha...fint att ha en man som står på vårt. :)

Kanske en fontän-orgasm ;D
    Har du fått fler känningar ikväll?
    Mamacitaa skrev 2016-06-13 17:00:29 följande:

Va kroppen kan lura en..va kunde de vara då som kom?

Imorse släpper en stor del av slemproppen vet ej om det är hela men molande värk konstant och en del förvärkar..

Då är det kanske snart dags!!  Håller tummarna! 
    RobzMarley skrev 2016-06-13 20:39:09 följande:

Hej allihop!

Försöker läsa men har inte varit så aktiv. Det är mycket. Att komma in i rollen som fyrbarnsmamma. Att möta alla fyras behov. Även om bebis är den som tar all tid nu. Men de andra är rätt nöjda. De är också där bebisen är och slåss nästan om att få hålla honom. Det är mer jag som känner att man vill så mkt. De stora har fotbollsmatcher osv. Näst minsta hade vi barnkalas för i lördags (tack o lov det var fint väder så de tio 4-5 årings tjejerna kunde vara i trädgården hela tiden haha). Nä men allt vardag ni vet. Man är hemma och ändå får man inget gjort. En vecka har gått sen jag blev utskriven också. Tiden går så fort nu när väl bebisen kommit.

Vad roligt att höra av dig! Kan tänka mig att det blir ett jonglerande sen, att försöka finnas till för alla.. Skönt också att du är utskriven och förhoppningsvis mår mycket bättre!! 

Jag är bf+6 idag och förutom ett jädrans dåligt humör nu ikväll så händer inget nytt.. Eller, jag har ju sammandragningar och ont i ryggen och bäcken och sådär "som man ska" men inget som tyder på att det är nära till förlossning.. Bm imorgon em..
  • Bibi84

haha....jag hann inte komma, så ingen fontänorgasm tyvärr.

Har gått en lång promenad med mannen, väldigt skönt. Åt 5-6 dadlar med bacon i ungen vid middagen, tänker att dom har gjort sin grej med att få igång systemet i alla fall. Men inga mer känningar på att det skulle vara på g tyvärr.

RobzMarley skrev 2016-06-13 20:39:09 följande:

Hej allihop!

ja, det är nog en ändring i ens liv när helt plötsligt nr 4 kommer. Tycker många runt omkring en säger..."det blev så himla stor förändring när nr 2/3 kom" osv, men det har jag inte känt, DÄREMOT så känner jag att jag nog kommer att säga, 3 barn är ingenting, för det känner jag nu, 3 barn taklar jag lätt, men FYRA barn...det kan bli en upp och ned. hahaha...kanske det som får en till att bli färdig med barnalagandet. :)

• anjamila

Vi åkte hem redan på söndagen. Så 2,5 natt på BB men vi var på sjukhuset sedan onsdag morgon. Så skönt att vara hemma.

De stora killarna är hos sin pappa. Har hälsat på. Kommer ikväll och sover över några nätter. Så fokuserar på bebis å amning. Och har tyvärr tid att tänka. Jävla skitförlossning....som blir min sista. Jag hade ev velat ha ett barn till med min nya man..men jag vill inte bli snittad. Fast två snitt i bagaget redan. Så surt att på detta sättet behöva inse att det blir aldrig mer en vaginal förlossning. Har svårt att smälta det.

Jag saknar magen. Jag saknar att vara så jävla less på graviditeten. Jag saknar till och med en del av förlossningen...

Ska ta tag i det mentala...

Lycka till ni andra och härda ut. Det är snart över.

• Bibi84
    anjamila skrev 2016-06-14 11:40:56 följande:

Vi åkte hem redan på söndagen. Så 2,5 natt på BB men vi var på sjukhuset sedan onsdag morgon. Så skönt att vara hemma.

De stora killarna är hos sin pappa. Har hälsat på. Kommer ikväll och sover över några nätter. Så fokuserar på bebis å amning. Och har tyvärr tid att tänka. Jävla skitförlossning....som blir min sista. Jag hade ev velat ha ett barn till med min nya man..men jag vill inte bli snittad. Fast två snitt i bagaget redan. Så surt att på detta sättet behöva inse att det blir aldrig mer en vaginal förlossning. Har svårt att smälta det.

Jag saknar magen. Jag saknar att vara så jävla less på graviditeten. Jag saknar till och med en del av förlossningen...

va synd att du känner så. men är det helt uteslutande att du kan föda vaginalt ev. om du blir gravid en gång till?

Jag kommer ihåg att med nr 3 så var jag så upp och ned i mina känslor. Jag kunde gråta för ingenting och kände inte helt igen mig, vilket jag antog berodde på alla hormoner osv. Efter några veckor så började jag komma tillbaka till mig själv, och det var SÅ skönt!
  • lima76
    anjamila skrev 2016-06-14 11:40:56 följande:

Skönt att ni är hemma. Förstår att det är jobbiga känslor när det inte gick som du tänkt dig men försök ändå att tänka att det gick ju bra iaf till slut och både du och bebisen mår bra nu. Ang snitt, det är en himla skillnad på ett planerat snitt och ett akut snitt så låt inte det bli vad som avgör om du vill ha fler barn. Jag har flera vänner som haft väldigt fina upplevelser med planerade snitt.. (men jag förstår ändå din känska av besvikelse..) Kram och hoppas du snart känner dig gladare igen.
  • lima76

var hos bm idag, sista besöket. Jag fick en tid på förlossningen onsdag nästa vecka för "ställningstagande till igångsättning".. Jag försökte pusha det lite närmare men det var stört omöjligt. Inte för att jag vill bli igångsatt utan för att få veta att allt såg bra ut med flöde och vatten osv. Men här är det 42+0 som gäller. Kan irritera ihjäl mig på skillnaderna i landet, speciellt stockholm gentemot resten av sverige.. I stockholm får man såklart en flödesmätning vid 41+0... Och 30 timmar barnomsorg vid föräldraledigt gentemot 15 här.. osv, osv... (Tror iofs inte att jag velat ha 30 timmar för storasyskonet men kanske 20..Typ 4 st 5-timmars dagar till hösten eller ngt.. Hon är ju ändå 4 nu och tycker dagis är jätte roligt och stimulerande..)

Anyways.. bebisen är iaf fixerad (igen) och låg visst och tittade mot höger.. Så han borde ju snart vara startklar förhoppningsvis.. Annars kan dagen sammanfattas så här: trött, tröttare, tröttast... (bf +7)

• lima76

Avslutade kvällen i badkaret där jag åt jordgubbar och skrattade högt åt malin wollins bok om att bli mamma.. Rekommenderas :) Natt, natt..

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!