• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76

bara för att jag sa att bebisen var lugn satte han igång att motbevisa mig :D värsta gympa-passet nu ikväll.. 

jag duschar också ofta, känner mig ofräsch annars, svettas nog mer än vanligt..

Niyoh81 skrev 2016-06-06 20:32:05 följande:

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

vilket kap! vi köpte en emmaljunga men jag tror att jag ska leta upp en lite mindre vagn också att ha när vi ska iväg, får inte riktigt in alla och vagnen i bilen :D

bvc och mvc imorgon.. 4-åringen ska förhoppningsvis gå med på hörseltest (vägrade sist) känns jättekonstigt att bf är imorgon..
  • Niyo81

Fy vilken natt ja haft. Haft så mycke onda sd så ja rent av vakna av dem. Kände av dem t.om när ja låg på sidag. Sist ja kolla på kl va dem halv 4 och väckarklockan ringde 5 :(

Sittee fortfarande i och direkt ja står och går krampar hela magen å trycker neråt. Tappen va mjuk i morse och lätt att komma åt i morse plus öppen. Nu jobba 5 h på OP. Får se hur de går..

• Bibi84
    Niyo81 skrev 2016-06-07 06:29:17 följande:

Fy vilken natt ja haft. Haft så mycke onda sd så ja rent av vakna av dem. Kände av dem t.om när ja låg på sidag. Sist ja kolla på kl va dem halv 4 och väckarklockan ringde 5 :(

Sittee fortfarande i och direkt ja står och går krampar hela magen å trycker neråt. Tappen va mjuk i morse och lätt att komma åt i morse plus öppen. Nu jobba 5 h på OP. Får se hur de går..

Oj oj oj.... här händer det grejer....hur länge ska du jobba? går du ut i mamma ledighet snart?
    Jag går ut i mammaledighet imorgon, sista sjukskrivningsdagen idag. YEAH!!!!! helt sjukt!

Idag ska jag äta lunch med en kompis, tänkte kanske gå dit och att hon kör mig hem eller att jag går. Så ska jag sova efter det. Imorgon har jag bm tid, kl 13.....så sent på dagen tycker jag. men men...man tar den tiden man får.
    Just nu ligger jag i sängen och dricker en kopp kaffe.
    lima76 skrev 2016-06-06 22:23:46 följande:

bara för att jag sa att bebisen var lugn satte han igång att motbevisa mig :D värsta gympa-passet nu ikväll.. 

jag duschar också ofta, känner mig ofräsch annars, svettas nog mer än vanligt..

vilket kap! vi köpte en emmaljunga men jag tror att jag ska leta upp en lite mindre vagn också att ha när vi ska iväg, får inte riktigt in alla och vagnen i bilen :D

bvc och mvc imorgon.. 4-åringen ska förhoppningsvis gå med på hörseltest (vägrade sist) känns jättekonstigt att bf är imorgon..
    Ja, visst är det typiskt! kände av lite mer rörelser på kvällen, men inte så mycket som det har varit tidigare. Fortfarande en lugn bebis. Lycka till på bvc och mvc idag. :)
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-06-07 07:26:06 följande:

Oj oj oj.... här händer det grejer....hur länge ska du jobba? går du ut i mamma ledighet snart?

Jag går ut i mammaledighet imorgon, sista sjukskrivningsdagen idag. YEAH!!!!! helt sjukt!

Idag ska jag äta lunch med en kompis, tänkte kanske gå dit och att hon kör mig hem eller att jag går. Så ska jag sova efter det. Imorgon har jag bm tid, kl 13.....så sent på dagen tycker jag. men men...man tar den tiden man får.

Just nu ligger jag i sängen och dricker en kopp kaffe.Ja, visst är det typiskt! kände av lite mer rörelser på kvällen, men inte så mycket som det har varit tidigare. Fortfarande en lugn bebis. Lycka till på bvc och mvc idag. :)

Är 50% sjukskriven nu till den 14:e juni...sen blir de heltid till bf den 4:e juli. Har precis börjat ett nytt jobb så ingen h-penning. Därför vill ja ha ut den typ nuuu :)
  • Mamacitaa

Kul att fynda :)

Fick såna värkar av sexet igår och även under natten.. Nu på dagen har det varit en del sd men annars lugnt. .. kroppen spelar en ett spratt varje natt

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76

Bvc gick bra idag, lillan gick med på att göra hörseltestet, skönt att ha det ur världen. Hos bm fick jag veta att bebisen nog inte är helt fixerad ändå, hon tyckte han var ruckbar. Nu känns förlossningen ännu längre borta :( 
    Jättetrött hela dagen idag.  och samtidigt som jag längtar efter förlossningen så är det lite dubbla känslor, det är sista gången jag är gravid och det känns lite vemodigt..

• anjamila

Lägeskontroll idag...vecka 40+4. Förra veckorna var huvudet nedåt. Idag fötter ner och huvud upp. Vändningsförsök imorgon. Skrotunge.:-P

• lima76
    anjamila skrev 2016-06-07 21:42:33 följande:

Lägeskontroll idag...vecka 40+4. Förra veckorna var huvudet nedåt. Idag fötter ner och huvud upp. Vändningsförsök imorgon. Skrotunge.:-P

nej men?! Håller tummarna att vändningsförsöket går bra! Blir det snitt annars?

`Jag blev också lite fundersam när jag gick från fixerad förra veckan tillbaka till ruckbar idag...
  • anjamila

Jag vet faktiskt inte vad planen blir..men jag gissar att det blir ett snitt inplanerat om det inte lyckas...
    alternativt att man har is i magen och riskerar ett akutsnitt om värkar får starta. Ibland kan ju bebisar vända sig rätt när förlossningen startar, har jag hört.

Jag är också nyfiken på vad som händer om försöker lyckas...jag menar han kan ju lika gärna vända sig tillbaka samma eftermiddag...

ska försöka få lite sömn snart för imorgon kan det bli spännande...

• lima76
    anjamila skrev 2016-06-07 23:10:42 följande:

Jag vet faktiskt inte vad planen blir..men jag gissar att det blir ett snitt inplanerat om det inte lyckas...
    alternativt att man har is i magen och riskerar ett akutsnitt om värkar får starta. Ibland kan ju bebisar vända sig rätt när förlossningen startar, har jag hört.

Jag är också nyfiken på vad som händer om försöker lyckas...jag menar han kan ju lika gärna vända sig tillbaka samma eftermiddag...

ska försöka få lite sömn snart för imorgon kan det bli spännande...

Lycka till idag! <3
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!