• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76

I natt har jag fått ihop två st 2-timmars pass och ett en timmes pass sömn.. Är helt grötig i huvudet.. Är helt fantastiskt att en liten människa som sover så mycket kan hålla mig vaken så mycket :D Jag får inte ihop det...
    Så fort vi kommer ner och larmet runt om, syskon och tv osv sätter igång somnar han bums och då är det inga problem att sova både tre och fyra timmar..
    Hoppas jag lyckas få honom att vända rätt på dygnet snart.. 

Åtta-timmars pass hade varit underbart men jag hade klart nöjt mig med 4-timmar i sträck nu..
    Jag tror att så länge bebisen går upp i vikt som den ska är 8 timmar inga problem. Jag har ju alltid fått stora barn, alla har vägt strax under 4 kilo och sen börjat öka stadigt direkt så det har aldrig oroat mig. 

Jag känner mig förresten nog hungrigare nu när jag ammar än när jag var gravid, ni andra också? Jag hetsäter choklad när energin droppar för mycket.. borde nog hitta hälsosammare alternativ,,,

• Niyoh81

Va tror ni? Kommer Kian få bruna eller blåa ögon? Hans storebröder har bruna å mindes mig inte att jag såg deras pupill så tydligt som ja gör nu.

Igår vägde lilleman 2860 g gått ner ca 200 g bara.

Än sålänge har vi en väldigt nöjd och snäll bebis. Sover mycket å äter typ var fjärde 4. På nätterna äter han bara 1 gång. :) så förälskad i denna lilla varelse <3
  • Kristalii

Jag är betydligt hungrigare som ammande än gravid. Vissa dagar kan jag äta kopiösa mängder. Och dricka. Igår svepte jag tre stora glas. Blev väl ca 8 dl på under tio minuter.

Men ja det där med choklad... Fick dille på Japp sista månaden som gravid och hoppandes att det skulle gå över. Det har det inte gjort...

Jag har två brunögda barn. Har bestämt för mig att deras ögon var lixom mörka från början. Så min lilla myra får nog inte bruna ögon tyvärr. Det spelar ju ingen roll såklart men jag tycker det är så fint.

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-07-01 21:00:16 följande:
    Va tror ni? Kommer Kian få bruna eller blåa ögon? Hans storebröder har bruna å mindes mig inte att jag såg deras pupill så tydligt som ja gör nu.

Än sålänge har vi en väldigt nöjd och snäll bebis. Sover mycket å äter typ var fjärde 4. På nätterna äter han bara 1 gång. :) så förälskad i denna lilla varelse <3
    men va söt!

Va skönt att han sover bra på natten också. Min tjej är matgalen på kvällen, sen sover hon ganska bra faktiskt, vaknar någon gång där tidigt på morgonen, skulle tippa runt kl 3, och så är det att amma och sova i sängen. 

jag äter mycket mer som ammande och dricker massor. inte så sugen på varken chips eller choklad. har ca 12 kg att gå ned, då väger jag det jag gjorde innan jag fick barn nr 1. blir att träna och äta nyttigt....amma hjälper tyvärr inte på min vikt.
  • Bibi84

men va söt!

Va skönt att han sover bra på natten också. Min tjej är matgalen på kvällen, sen sover hon ganska bra faktiskt, vaknar någon gång där tidigt på morgonen, skulle tippa runt kl 3, och så är det att amma och sova i sängen. 

jag äter mycket mer som ammande och dricker massor. inte så sugen på varken chips eller choklad. har ca 12 kg att gå ned, då väger jag det jag gjorde innan jag fick barn nr 1. blir att träna och äta nyttigt....amma hjälper tyvärr inte på min vikt.
  • lima76

så liten och söt! har ingen aning om man kan gissa ögonfärg redan. Älskar bruna ögon men vi är en blåögd skara och det funkar ju det också ;)

Ställde mig på vågen idag och har gått ner ca 10 sen förlossningen så typ 15 kvar... Magen putar iaf inte lika mkt längre.. Jag har inte haft så jättejobbigt med eftervärkarna den här gången. Undrar om livmodern är färdigindragen eller det fortfarande kan komma stunder när det gör ont?

Vår lillkille är fortfarande namnlös... Börjar känna lätt stress över det. Vi har några favoriter och ett som jag känner mer för men undrar också om det flyter runt ett namn nånstans som är menat för vår lille och vi bara inte har tänkt på det ännu.. 
    Kristalii skrev 2016-07-01 22:41:25 följande:

Men ja det där med choklad... Fick dille på Japp sista månaden som gravid och hoppandes att det skulle gå över. Det har det inte gjort...

För mig har det börjat nu, typ, och det är twix jag behöver,,, :D Oroar mig mer för mina stackars tänder än för vikten egentligen...

• lima76

jag lyckas inte lägga upp ngn bild men om ni har insta och orkar ligger det två bilder på min lille smilfink där, mitt konto är lindawiltay...  Tror inte jag haft ngn bebis som varit riktigt så generös med leenden som den här :)

• Zoey83

Grattis! till lillkillen, söt!

Kom han för tidigt??

Jag tror att han kanske får bruna ögon fast en annan nyans. Sådär har mina barns ögon sett ut och de har bruna, äldsta sonen hade lite! ljusare och han har bruna ögon fast med grön spräckligt i.

Yngsta sonens ögon är ljusast hittills så får se hur de blir sen, se bild nedan.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-07-02 21:19:03 följande:

Kom han för tidigt??

Jag tror att han kanske får bruna ögon fast en annan nyans. Sådär har mina barns ögon sett ut och de har bruna, äldsta sonen hade lite! ljusare och han har bruna ögon fast med grön spräckligt i.

Yngsta sonens ögon är ljusast hittills så får se hur de blir sen, se bild nedan.

Bus i blicken redan nu!

Min lilla myra har dragit på smilbanden några få gånger. Trodde det skulle vara mer vid det här laget. Jag har blivit nojigare och nojigare för varje barn... Är så rädd att det ska vara nåt fel.

Idag har vi haft en tuff dag. Myran var inte alls nöjd tidigt i morse och så fortsatte det. Först nu på kvällen det känns bättre igen.
  • Niyoh81
    Zoey83 skrev 2016-07-02 21:19:03 följande:

Kom han för tidigt??

Hihi så söt :)

Nä han kom en vecka innan bf. Vägde 3088 g då.

Spännande å se eftersom min man har blåa å ja bruna. Läste att de är då 50/50..skulle va kul om han fick blå :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!