• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa

Inte varit aktivq så.mkt.. aå fullt upp med 4a barn. Men det är såså klart mysigt med en liten :)

Ska se om jag får med.bild på lillan..vi har inte bestämt namn än:)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

Nu är vår Eva döpt, hon döptes tilsammans med sina kusiner. Dopklänningen var lite stor, men det gick bra. :)

Hon sover ganska bra, några nätter sover hon upp till 6 timmer i sträck, vilket ger en massa energi på morgonen. på kvällarna brukar hon ibland ha "fill-me-up" timmar, typ i 3 timmar kan jag sitta med henne av och på bröstet, inte så kul när man ska äta mat eller har tänkt göra något. 

Har börjat ta en vila på vissa dagar för att lugna ned mig själv, har varit 3 veckor med mycket action, så har tagit mig själv i kragen och försökt lugna ned mitt tempo, jag måste göra ting i lugn och ro, lyssna på kroppen och var hjärnan egentligen säger.

Kan ni förstå att ni har fyra barn? själv kan jag bara inte fatta det, känns så overkligt! 

• Niyoh81

Idag är lillkillen 10 dagar gammal.

Bilden ovanför är ja efter sista graviditet med en vikt på 92 kg och ja nu på en vikt på 70,5 kg. Gick upp 4-5 kg denna gång och tappat 10 redan.

Trodde aldrig att ja skulle gå ner så mycke redan.

Nu väntar ja bara till snittet blivit bättre så ja kan börja träna igen :)
  • Zoey83

[quote=76778066][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-07-07 20:27:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Vilken liten goding! Jätte söt.

• Zoey83
    Niyoh81 skrev 2016-07-03 01:25:22 följande:

Hihi så söt :)

Nä han kom en vecka innan bf. Vägde 3088 g då.

Spännande å se eftersom min man har blåa å ja bruna. Läste att de är då 50/50..skulle va kul om han fick blå :)

Tror inte att det är 50/50, brun är den dominerande färgen och vinner för det mesta över den blå/gröna om ena föräldern har bruna, om den brunögdes föräldrar dessutom har bruna ögon finns det ingen! chans för blå/gröna.

Är dock inte säker, många år sedan no-lektionerna på högstadiet där vi lärde oss om detta.
  • Zoey83
    Kristalii skrev 2016-07-02 21:36:59 följande:

Bus i blicken redan nu!

Min lilla myra har dragit på smilbanden några få gånger. Trodde det skulle vara mer vid det här laget. Jag har blivit nojigare och nojigare för varje barn... Är så rädd att det ska vara nåt fel.

Idag har vi haft en tuff dag. Myran var inte alls nöjd tidigt i morse och så fortsatte det. Först nu på kvällen det känns bättre igen.

Haha, ja en riktig liten buse är han.

Jag har blivit mycket nojigare nu plötsligt, har inte varit det med de andra.

Det jag är nojig över hela tiden är att han andas...ständigt när han sover måste jag kolla det...vågar inte fara iväg på husvagnssemester mm.

Har även haft mardrömmar om att han brutit nacken, att jag tappat honom, att stora syskonen råkat mosa honom, att vagnen rullat ner för brant berg mm.

Så jobbigt!
  • Niyoh81
    Zoey83 skrev 2016-07-09 10:02:48 följande:

Tror inte att det är 50/50, brun är den dominerande färgen och vinner för det mesta över den blå/gröna om ena föräldern har bruna, om den brunögdes föräldrar dessutom har bruna ögon finns det ingen! chans för blå/gröna.

Är dock inte säker, många år sedan no-lektionerna på högstadiet där vi lärde oss om detta.

I vanliga fall är brunt dominat men är en brunögd och en blåögd så är de 50/50 :)
  • Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-07-08 15:04:07 följande:

Idag är lillkillen 10 dagar gammal.

Bilden ovanför är ja efter sista graviditet med en vikt på 92 kg och ja nu på en vikt på 70,5 kg. Gick upp 4-5 kg denna gång och tappat 10 redan.

Trodde aldrig att ja skulle gå ner så mycke redan.

Nu väntar ja bara till snittet blivit bättre så ja kan börja träna igen :)

Imponerad.

Har själv kommit i några av mina kläder från innan.

Var på BVC igår och hon har gått upp 400g på 4 veckor, 200gr + från födseln. Ska börja med d-vitamin nu. Här säger dom tydligen att man ska vänta med to dropparna tills barnet är 4 veckor. Hade absolut ingen aning om det.

Amningen går bra och det går väldigt bra med syskonen.

Just nu försöker jag sälja en massa kläder. Bla. Mammakläder och så har jag kommit på att man faktiskt inte behöver 15/byxor osv. Så ska hitta mina favoriter och sälja/ge bort resten.

Hur går det för er?
  • Moneal

Hej tjejer!

Har inte varit inne här på evigheter, vart fullt upp med flytt och bebis.

Här är i alla fall Lilja född 1 juni i vecka 37+0.

Allt är underbart och funkar kanon :)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!