• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2015-09-28 06:26:51 följande:

Mår ni illa än?

Jag kan få ibland. Men inte så farligt än.

Jag mådde illa mycket i början, nu är det lite bättre, kommer i vågor.

Just nu är det bröst, yrsel och rygg som är värst, känner lixom av lite ischias liknande känslor i ländryggen, höfterna och låren.

Inte så skönt.

Ska se om jag får en tid till kvinnokliniken i dag.

Allt detta gör mig bara kluven och frustrerad :-/
  • Moneal
    Greifing skrev 2015-09-25 18:23:38 följande:

På måndag är det dags att träffa läkaren på specialmödravården! Nu börjar jag sakta fatta att jag är gravid

Mår förvånansvärt bra! Sover massor det är det enda. Samt ligamenten :) hur mår ni?

Jag är super trött!!

Kan sova hela dagarna men sover som en kratta på natten, massor av drömmar.

Fryser otroligt mycket med.

I natt sov jag med dubbla strumpor, mjukisbyxor, långärmad tröja och tjocktröja + duntäcke.

Ändå vaknade jag med en låg temp hehe antar att det är för att jag vaknar så mycket på natten.

Ligamenten kan jag känna av när jag vänder mig hastigt eller börjar skratta massor :)
  • Lizz85

Har gått och blivit sjuk, fast undrar om det kan ha med graviditeten att göra!? Har frossa och ont i huvudet, ingen ork och jätte trött. Ont i rygg och nacke. Och mår piss har ätit massor på morgonen då jag bara mått illa och varit hungrig, varit på toa två gånger en gång hård nästa tvärtom... Helt mysko...

Sen har jag mått illa HELA dagen...

Har inte ringt bm ännu. Kanske dags snart!?

Skulle behövt ett ul för att konstatera rätt vecka då jag är osäker pga oregelbunden mens kraftigt oregelbunden. Mellan 23-35 dagar har jag haft.. Så svårt veta exakt!

Men utgår från en normal menstruation och är idag i vecka 7+4

• MeSaga

V. 12+4 idag och äntligen börjar illamåendet släppa! Iaf dagtid, alltid nåt, mår rätt dåligt på kvällarna, men det löser jag genom att lägga mig när jag nattat barnen, blir vid 20 som senast :)

Ang bf-trådar kan det gärna bli lite... Överdrivet ja :) vet inte om det är för att man redan har ett gäng barn, men jag kände redan vid andra att jag inte passade in. Men med första barnet - 06 blev jag med i en tråd å vi pratar/träffas ofta fortfarande mer än 9 år senare. Så det är ju kul när man hittar ett gäng som är roliga att skriva med.

Att köpa vagn gör jag nog rätt så tätt inpå beräknat , kommer inte köpa en ny utan letar på blocket då istället. Först vill man ju vara säker på att allt går bra hela vägen.

Trött ska vi inte prata om, jisses. Redan skrivit att jag lägger mig tidigt, kan sova utan problem då :p

• MeSaga

Lizz85: jag kan känna som dig titt som tätt, man känner sig sjuk men jag tror det är graviditeten som bidrar en del där :)

• Moneal

Jag är jätte trött, men sover som en kratta, vaknar hela tiden och drömmer massor :-/

jag jag har en liten intim grupp på typ 8 Pers som följs åt sedan våran tjej född -14 låg i magen.

Inte så länge men kul att de håller fortfarande :)

Oftast tröttnar man när barnet är ute ;)

• Greifing

Jag har nog lite gravsymtom iaf ;) Sover som en kratta. Vaknar flera gånger på natten. Är sviiintrött jämt. Ligamenten blir bara värre och värre. Mitt första illamående kom idag. Inte länge men som en våg.

Var även på specialmödravården och träffade läkaren. Min favorit. Jag kommer börja med medicinerna på måndag nästa vecka. Hon ville ha in mig på VUL om 2 v men då jag inte vet schemat utantill så gjorde jag det enkelt för oss. Jag har semester v 44 så på måndagen den 26/10 ska vi får se lilleskutt. Hoppas allt är bra då! Kommer vara v 10.

Denna graviditet kommer vara lika övervakad som de andra. Tillväxtul v 25,30 & 35. Även fast jag får stora barn så vill dom ha koll på moderkakan/flödet.

Kände mig så omhändertagen redan nu :)

• Moneal
    Greifing skrev 2015-09-28 18:46:08 följande:

Jag har nog lite gravsymtom iaf ;) Sover som en kratta. Vaknar flera gånger på natten. Är sviiintrött jämt. Ligamenten blir bara värre och värre. Mitt första illamående kom idag. Inte länge men som en våg.

Var även på specialmödravården och träffade läkaren. Min favorit. Jag kommer börja med medicinerna på måndag nästa vecka. Hon ville ha in mig på VUL om 2 v men då jag inte vet schemat utantill så gjorde jag det enkelt för oss. Jag har semester v 44 så på måndagen den 26/10 ska vi får se lilleskutt. Hoppas allt är bra då! Kommer vara v 10.

Denna graviditet kommer vara lika övervakad som de andra. Tillväxtul v 25,30 & 35. Även fast jag får stora barn så vill dom ha koll på moderkakan/flödet.

Kände mig så omhändertagen redan nu :)

vad skönt att du känner dig omhändertagen :)

Har nog missat varför det är så mycket koll för dig så jag frågar lite försiktigt ;)

Vad mysigt med vul!!

Hoppas allt ser bra ut :)
  • Lizz85

Jag mår PISS..... Hemma idag med.. Ligger under täcket och mår SKIT...

Ont i kroppen tror dessutom febern är på ingående men det värsta är denna hemska illamående jag har!

Vaknade inatt och kallsvettades och mådde jätte illa magen bubblade på ordentligt efterca 1 timme vaken somna jag om och sov hela natten...

Jätte mysko... Men illamåendet är det hemskaste jag haft... 1:a spydde jag bara från vecka 7 till förlossningen, hade aldrig något direkt illamående.

2:a spydde jag från vecka 12-16 ungefär. Sen mådde jag jätte bra!

3:e spydde jag till och från från vecka 8 till 30.

Med denna mådde jag illa en vecka innan mensen typ kanske skulle ha kommit... Lite varför jag anade graviditeten.. Och det blir bara värre...

Tar på krafterna!

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!