• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Greifing
    Lizz85 skrev 2015-09-29 08:33:58 följande:

Jag mår PISS..... Hemma idag med.. Ligger under täcket och mår SKIT...

Ont i kroppen tror dessutom febern är på ingående men det värsta är denna hemska illamående jag har!

Vaknade inatt och kallsvettades och mådde jätte illa magen bubblade på ordentligt efterca 1 timme vaken somna jag om och sov hela natten...

Jätte mysko... Men illamåendet är det hemskaste jag haft... 1:a spydde jag bara från vecka 7 till förlossningen, hade aldrig något direkt illamående.

2:a spydde jag från vecka 12-16 ungefär. Sen mådde jag jätte bra!

3:e spydde jag till och från från vecka 8 till 30.

Med denna mådde jag illa en vecka innan mensen typ kanske skulle ha kommit... Lite varför jag anade graviditeten.. Och det blir bara värre...

Tar på krafterna!

Oh vad hemskt för dig! Lider med dig! Måste vara fruktansvärt att må så dåligt och speciellt när man har fler barn.
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-28 19:46:42 följande:
    vad skönt att du känner dig omhändertagen :)

Har nog missat varför det är så mycket koll för dig så jag frågar lite försiktigt ;)

Vad mysigt med vul!!

Hoppas allt ser bra ut :)
    En lång historia kort.. Förlorade våran första son i moderkaksavlossning i v 36+1 2007. Haft upprepade mf efter det sen fick jag mediciner då jag är apc resistent.. Fick sedan 2 pojkar 08 & 10. En oplanerad graviditet efter andra sonen som visade sig vara ett MA. Fick sen dottern -12.

Är snittade med alla 4. Första sonen som gick bort han blev jag sövd med. Andra sonen som är född 08 fick vi göra akut kejsarsnitt med i v 33+0 då jag blödde.

Sen 2 senaste blev det planerat kejsarsnitt i vecka 37+0 samt 37+1

Om allt flyter på så ska jag försöka få läkarna att skjuta på kejsarsnittet denna gång. Försöka iaf få gå till 38+0 :)
  • Lizz85
    Greifing skrev 2015-09-29 10:16:38 följande:

Oh vad hemskt för dig! Lider med dig! Måste vara fruktansvärt att må så dåligt och speciellt när man har fler barn.

Jo riktigt tungt. Funderar på att berätta för alla nu när jag mår så här. Dem enda som vet är jag och sambon.
  • Moneal
    Greifing skrev 2015-09-29 10:23:16 följande:

En lång historia kort.. Förlorade våran första son i moderkaksavlossning i v 36+1 2007. Haft upprepade mf efter det sen fick jag mediciner då jag är apc resistent.. Fick sedan 2 pojkar 08 & 10. En oplanerad graviditet efter andra sonen som visade sig vara ett MA. Fick sen dottern -12.

Är snittade med alla 4. Första sonen som gick bort han blev jag sövd med. Andra sonen som är född 08 fick vi göra akut kejsarsnitt med i v 33+0 då jag blödde.

Sen 2 senaste blev det planerat kejsarsnitt i vecka 37+0 samt 37+1

Om allt flyter på så ska jag försöka få läkarna att skjuta på kejsarsnittet denna gång. Försöka iaf få gå till 38+0 :)

Ja just det, nu minns jag att du berättat det.

beklagar så mycket igen.

Har hört att man bara bör göra 3 snitt lite ovanligt att höra om någon som blir snittad 5ggr. :)
  • Moneal
    Lizz85 skrev 2015-09-29 08:33:58 följande:

Jag mår PISS..... Hemma idag med.. Ligger under täcket och mår SKIT...

Ont i kroppen tror dessutom febern är på ingående men det värsta är denna hemska illamående jag har!

Vaknade inatt och kallsvettades och mådde jätte illa magen bubblade på ordentligt efterca 1 timme vaken somna jag om och sov hela natten...

Jätte mysko... Men illamåendet är det hemskaste jag haft... 1:a spydde jag bara från vecka 7 till förlossningen, hade aldrig något direkt illamående.

2:a spydde jag från vecka 12-16 ungefär. Sen mådde jag jätte bra!

3:e spydde jag till och från från vecka 8 till 30.

Med denna mådde jag illa en vecka innan mensen typ kanske skulle ha kommit... Lite varför jag anade graviditeten.. Och det blir bara värre...

Tar på krafterna!

men fy!

Krya på dig och hoppas du snart slipper alla kräkningar!
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 11:31:29 följande:
    Ja just det, nu minns jag att du berättat det.

beklagar så mycket igen.

Har hört att man bara bör göra 3 snitt lite ovanligt att höra om någon som blir snittad 5ggr. :)
    Det beror helt på från person till person. Jag kontaktade bm innan jag blev gravid denna gång för att hon skulle fråga läkarna på spmvc om jag kunde genomgå ett femte snitt och läkarna såg inga problem med det.
    Dock är de inte riskfritt som med alla operationer.
  • Moneal
    Greifing skrev 2015-09-29 14:58:04 följande:

Det beror helt på från person till person. Jag kontaktade bm innan jag blev gravid denna gång för att hon skulle fråga läkarna på spmvc om jag kunde genomgå ett femte snitt och läkarna såg inga problem med det.

Dock är de inte riskfritt som med alla operationer.

Aha!

Här tror jag att alla snitt över 3 görs "på egen risk" och därför rekomenderar det väll inte :)

Nå självklart finns det ju en risk, det finns ju med allt :)

Hoppas det går bra även denna gång :)

Själv har jag baragjort 1 och det vill jag aldrig göra om igen!
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 16:42:05 följande:
    Aha!

Här tror jag att alla snitt över 3 görs "på egen risk" och därför rekomenderar det väll inte :)

Nå självklart finns det ju en risk, det finns ju med allt :)

Hoppas det går bra även denna gång :)

Själv har jag baragjort 1 och det vill jag aldrig göra om igen!
    Mina snitt har ju gått bra. Inga komplikationer efter eller så. Jag är tacksam att snitt finns då jag ej kan föda naturliga vägen. Så för mig är det bara bra upplevelser och jag är nöjd. Tack vare snitten som jag har de 3 trollen hos mig nu.

Jag skulle ha fött vaginalt med andra sonen som är född 08 men då jag börja blöda ville dom inte chansa så det blev akut.

Vart de nå komplikationer för dig?
  • Moneal
    Greifing skrev 2015-09-29 18:23:27 följande:

Mina snitt har ju gått bra. Inga komplikationer efter eller så. Jag är tacksam att snitt finns då jag ej kan föda naturliga vägen. Så för mig är det bara bra upplevelser och jag är nöjd. Tack vare snitten som jag har de 3 trollen hos mig nu.

Jag skulle ha fött vaginalt med andra sonen som är född 08 men då jag börja blöda ville dom inte chansa så det blev akut.

Vart de nå komplikationer för dig?

Ja snitt är guld värt, annars hade jag inte haft min äldsta hos mig i dag.

Blev akutsnitt då henna hjärtslag gick ner drastiskt efter 35 timmars förlossning.

var otroligt jobbigt, bedövningen tog inte fullt så jag kände allt, hur de drog och slet och skar, hur hinnorna gick sönder och så vidare, ett tag trodde jag de skulle slita ut mitt urin rör.

men förutom det gick ju allt bra.

men fick en förlossningsdepression efter det tyvärr så började jobba när hon var 3 månader och innan det var jag sjukskriven.
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 19:13:14 följande:
    Ja snitt är guld värt, annars hade jag inte haft min äldsta hos mig i dag.

Blev akutsnitt då henna hjärtslag gick ner drastiskt efter 35 timmars förlossning.

var otroligt jobbigt, bedövningen tog inte fullt så jag kände allt, hur de drog och slet och skar, hur hinnorna gick sönder och så vidare, ett tag trodde jag de skulle slita ut mitt urin rör.

men förutom det gick ju allt bra.

men fick en förlossningsdepression efter det tyvärr så började jobba när hon var 3 månader och innan det var jag sjukskriven.
    Men fy :( vad traumatiskt för er! Vilken tur att det gick bra för bebis och dig i slutändan. Måste ju ha gjort svinont! Fick dom söva dig?

O jag bara ryser.. :(
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!