• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal
    Greifing skrev 2015-09-29 19:47:22 följande:

Men fy :( vad traumatiskt för er! Vilken tur att det gick bra för bebis och dig i slutändan. Måste ju ha gjort svinont! Fick dom söva dig?

O jag bara ryser.. :(

Nä, det verkade faktiskt som att de inte trodde på mig, var som att bedövningen bara tog htill hälften, så kände men inte som att jag inte hade bedövning alls men tillräckligt ändå.

Ja ingen rolig upplevelse, de andra två har blivit igångsatt i 36+6 pga hepatos så denna gången vill jag ha en "normal" förlossning ;)
  • Greifing
    Moneal skrev 2015-09-29 20:07:48 följande:
    Nä, det verkade faktiskt som att de inte trodde på mig, var som att bedövningen bara tog htill hälften, så kände men inte som att jag inte hade bedövning alls men tillräckligt ändå.

Ja ingen rolig upplevelse, de andra två har blivit igångsatt i 36+6 pga hepatos så denna gången vill jag ha en "normal" förlossning ;)
    Jag håller tummarna att du får det
  • Bibi84

Gravid med nr 4 här också, har en -10, -11 och en -14. Har alltid tänkt att vi skulle prova på 4 barn, men så började vi slå ifrån oss den tanken. Men så blev jag gravid.
    Nu vet jag att detta blir den sista graviditeten, 4 är max för mig och min man! :) 
    Har bf 26 maj enligt fl, dvs. är i v. 5+5 (tidigt i graviditeten), men känner mig ju bara SÅ gravid. Magen är mega uppsvälld, har problem att gå i vanliga byxor på mitt jobb då jag jobbar på dagis och är mycket upp och ned. Så idag blev det en tur till hm för inköp av två mammabyxor. Ser nästan ut som om jag skulle vara i 4 månaden minst. Men är inte direkt illamående eller mega trött, som jag har varit dom andra gångerna.

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2015-09-30 18:52:40 följande:

Gravid med nr 4 här också, har en -10, -11 och en -14. Har alltid tänkt att vi skulle prova på 4 barn, men så började vi slå ifrån oss den tanken. Men så blev jag gravid.
    Nu vet jag att detta blir den sista graviditeten, 4 är max för mig och min man! :) 
    Har bf 26 maj enligt fl, dvs. är i v. 5+5 (tidigt i graviditeten), men känner mig ju bara SÅ gravid. Magen är mega uppsvälld, har problem att gå i vanliga byxor på mitt jobb då jag jobbar på dagis och är mycket upp och ned. Så idag blev det en tur till hm för inköp av två mammabyxor. Ser nästan ut som om jag skulle vara i 4 månaden minst. Men är inte direkt illamående eller mega trött, som jag har varit dom andra gångerna.

Välkommen och grattis! Ganska tätt då! är du förskollärare?
  • Bibi84

btw. många som skriver om att mannen inte varit så himla glad över graviditet nr4, och det var inte min man heller, men SOM vi har snackat om "man är två om att laga ett barn". Vi trodde två gången tidigare att jag varit gravid och då sa jag till min man att han fick gå och snitta sig om han inte ville har fler, men nej det ville han inte. Men nu har han faktiskt bestämt sig för att det kan vara en bra idé då jag blev gravid utan att ha sex på äl, eller vi råkade tajma det så bra med äl-2/3. Tanken slog oss inte för jag började känna av att magen började jobba och ömma bröst och jag kollade när jag skulle ha äl.
    Nu skämtar vi lite fram och tillbaka, och inga sura miner....vilket inte var den första känslan när jag kände av att jag nog var gravid.

Med resten av våran familj så vet jag att min pappa kommer att bli irriterad, haha... men inget mer. Vattnet gick i v. 31 med nr 2 och jag gick med bälte och kryckor med nr 3 sen v. 20. så han menar att jag inte borde bli gravid en gång till.

Men här är jag, gravid, så det är bara att acceptera.  

• Lizz85

Vet ni vad, lyckan är total.. Mannen har nu ändrat sig och gett sitt med tycke om att behålla barnet, vilket jag ändå hade tänkt! Men han är med på noterna nu.. Jag behöver inte känna mig ensam!

Mår dock piss ännu och har varit hemma hela veckan dels pga förkylning och illamående!

• Moneal
    Lizz85 skrev 2015-10-01 08:20:09 följande:

Vet ni vad, lyckan är total.. Mannen har nu ändrat sig och gett sitt med tycke om att behålla barnet, vilket jag ändå hade tänkt! Men han är med på noterna nu.. Jag behöver inte känna mig ensam!

Mår dock piss ännu och har varit hemma hela veckan dels pga förkylning och illamående!

Men åh så underbart!!

gud då skönt för dig att slippa känna dig ensam :)

Jobbigt fock art du mår dåligt :(
  • Lizz85

Oj så dåligt jag mår alltså... Illa illa illa...

Denna grav börjar inte bra. Har mått illa från första start och ischias ont. Men alltså illamående tar kål på mig. Aldrig varit med om att må så här illa.

Måste små äta hela tiden..

• RobzMarley
    Lizz85 skrev 2015-10-03 20:00:05 följande:

Oj så dåligt jag mår alltså... Illa illa illa...

Denna grav börjar inte bra. Har mått illa från första start och ischias ont. Men alltså illamående tar kål på mig. Aldrig varit med om att må så här illa.

Måste små äta hela tiden..

Åh stackars. Mitt kom igång rejält i helgen. känner också av fogarna i form av ischias
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!