• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2015-10-05 06:27:35 följande:
    Vad kul! Har dina kommit i tid?? Mina har kommit v.40+0, v.36+4 och v.38+5.

Tycker också tiden går sakta här. Inskrivning inorgon. Skulle vilja göra ett VUL dock o kolla så allt är bra
    Första fick jag på dagen, andra gick vattnet i v. 31+2 men fick det stoppat och födde sen i v.34, andra kom 1 vecka tidigt. (precis) haha... så har inte gått över tiden jag heller.

På måndag ska jag till läkaren (tidig inskrivning) antar jag, men måste dit för att få tid till fysio, känner av nu i slutet av veckan att bäckenet inte är helt med på noterna. haha...men men...bäckenbälte ska köpas in för at underlätta och stabilisera. Men ja...det är tidigt med bäckenproblemer, men kommer dom så kommer dom, bättre att vara ute i god tid än i sen tid. :) fler som känner av bäckenproblem alla redan?
  • Bibi84

vi hoppas på tidigt vul.... ska till läkaren på måndag. kommer droppa gå till den förra bm jag gick till, hon passade inte mig alls. Kom ALLTID för sent till jobbet, snackade till mig som om jag inte hade varit gravid tidigare (med 3;an) osv. så ska bara gå till min läkare denna gången tror jag.
    men vi kommer garanterat kolla kön, vi klarar inte att hålla oss, vi har kollat varje gång. :)

• lwa

V 5+0 mår illa mest på morgon och kväll , och när jag är hungrig , magen är svälld och jag börjar redan känna av bäckenet , har haft hemska problem dem 2 senaste grav, å med 3 an vart det kryckor , har även haft problem mellan graviditeterna men jag har ju mina graviditeter så täta .

Känns så konstigt och overkligt att vi ska bli en till i familjen ..

Når ska man berätta för barnen ? Mina är 4, snart 3 och snart 1 så det går ju inte att säga att dem inte får berätta för någon .. Dem tycker det är konstigt att mamma är så trött och spyr lite då å då ...

Ser att flera pratar om att kolla kön , jag har inte kollat med mina 3 men denna gång är jag lite sugen på å göra det .. Men frågan är om jag kommer ångra mig ?

Trevlig helg allihopa :)

• Lizz85

Vi har berättat så hela världen nu vet att vi ska bli en till! Haha

Med tvåan och trean ville vi veta kön. Men tvåan gömde sitt kön då hon skulle kolla och trean sa hon bara det ser ut som en pojke men hon ville nog helst inte uttala sig.

Så denna gång hoppas jag vi verkligen får veta.

Tycker man skulle få två-tre ul under en graviditet.

1 vid vecka 10-12 och en som RUL och en vid 30 kanske?

• Greifing

Roligt att få se bebisen! Nu är det 2 dagar kvar tills jag ska till läkaren. Nerverna börjar göra sig till känna.

RobzMarley skrev 2015-10-09 15:11:05 följande:

Jag ringde gyn o sa att jag var orolig och frågade om man kunde boka VUL. Egentligen inte svarade hon. Men så hade de ett återbud i fm. Så jag fick se bebis! Litet hjärta som slog. Allt såg fint ut. Så säger hon. Här är liten blödning i livmodern men det är normalt... Nojja. Men det såg bra ur och dör vara bara en.

• MeSaga

Här börjar man återvända till mänskligheten efter ett illamående som inte var av denna värld. Startade v. 8 och satte då igång rejält. Nu v. 15 (14+5) och jag mår bara lite småilla på kvällarna.

Har fyra veckor kvar till rul o tänker ta reda på kön om de ser. För nyfiken. Men är nervös, jag fick inget kub för de hade inte nog med personal för att erbjuda "icke riskgrupper" att kolla. Så ja, får snällt vänta till rul, inte sett bebisen sen v. 8.

Fogarna känner jag av också, börjar för ett tag sen och nu ömmar de. Har bälte variant värre som jag köpte för 1300. Värt varenda krona, sitter bättre än det vanliga bältet o hjälper ländryggen också :)

• Moneal
    Greifing skrev 2015-10-14 14:51:09 följande:

Idag fick jag se en liten boll med hjärtslag

Mätningar var enligt mina egna så det är ju perfekt! Överlycklig!

Åh så underbart!!

vilken vecka? :)
  • Bibi84

ska på inskrivning i v. 12+0, dvs. i mitten av november. ska då också få gå till barnmorskan då. Har bytt barnmorska då jag inte tyckte om den jag hade i förra graviditeten.
    Tränar fortfarande ganska bra, men i förrgår trodde jag seriöst att jag skulle spy. Går på kickboxning, så ganska hög puls i en del perioder, och det kändes. :) fler som tränar?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!