• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-03-21 13:11:56 följande:

Jag är också sjukskriven nu men har inte heller hört från FK än. Alltid lite nervöst innan allt är klart.. 

Jag har gått över 10, 11 och 12 dagar med mina (sista står +3 i pappren men de flyttade mig på rul vilket jag aldrig köpte då jag testat tidigt och hade stenkoll. +12 stämde med vikt och längd jämfört med hennes systrar också)

Så jag har nog redan ställt in mig på att gå över en 10 dagar eller ngt. Men är för första ggn nervös för att gå över pga gbs, ska till doktorn nästa vecka och ska försöka få så mycket svar som det bara är möjlig.. Vill helst inte ha en igångsättning men om det är farligt att gå över med gbs så får jag tänka om.. Jag fyller 40 i veckan också om det är en faktor i sig?

Jag är också sugen på bärsjal! tittar lite på en tricotti för att slippa knyta men det är kanske inte så svårt att lära sig. har haft bärsele innan men sjal ser mkt mysigare ut. Annars har vi fixat en del nu, var till Ikea igår och köpte lite mysiga filtar och sovpåse och sånt.. Allt det stora är kvar att ordna, vagn och babyskydd men orkar inte riktigt ta tag i det än..

Mannen och jag ska till spa och sova över på fredag, jag räknade ut att det blir tredje ggn sen äldsta dottern kom som vi är iväg själva nånstans... Insåg med lite panik idag bara att det innebär att jag måste hitta en bikini eller baddräkt innan dess...hjälp..

Kommer precis från läkaren. Blev inte sjukskriven. Skönt! 

Men han sa att en kvinna har oftast samma längd på sina graviditeter. Har en fött första i vecka 37 föds högst sannolikt nästa i 37 oxå.

En trikåsjal är ganska lätt att lära sig knyta. Den knyter en på kroppen och sen stoppar i bebisen. Jag använde till barn nr tre. Inte jämt och jättemycket, men det var himla smidigt. När hen var ett år köpte jag en sele.

Härligt med spa!
  • Lizz85

Hej här inne.

Är sjukskriven till den 15/4 just nu pga extrema foglossningar. Så vila är det som gäller för mig vilket är svårt med tre barn på 7, 5 och 2 år.

Har tens som funkar relativt bra!

Hoppas verkligen fk godkänner min sjukskrivning samt havandeskapspenningen. Men som vanligt har inte chefen skött sitt. Först hade hon inte skickat in papper om havandeskapspenning och nu har hon inte anmält min sjukskrivning så lär bli pengalös denna månad om jag har otur...

Har varit hemma sen 2/3!

Känns som det bara ska strula jämnt. Nu fattas väl bara att fk inte godkänner vare sig sjukskrivning eller havandeskapspenningen. Och jag blir helt pengalös..

• lima76
    Zoey83 skrev 2016-03-21 13:30:11 följande:
    Meddela gärna! här sen vad Dr.sa ang GBS.

Jag har också GBS och är paranoid!

Mest pga att jag fick missfall i v.18 och fostret hade då dött i ca v.13, en trolig orsak var GBS.

Va mysigt med spa! Njut! så mycket ni bara kan.
    Absolut! Beklagar ditt missfall.. Tänk, jag visste knappt att gbs fanns förrän den här graviditeten..
    Kristalii skrev 2016-03-21 14:27:29 följande:
    Kommer precis från läkaren. Blev inte sjukskriven. Skönt! 

Men han sa att en kvinna har oftast samma längd på sina graviditeter. Har en fött första i vecka 37 föds högst sannolikt nästa i 37 oxå.

En trikåsjal är ganska lätt att lära sig knyta. Den knyter en på kroppen och sen stoppar i bebisen. Jag använde till barn nr tre. Inte jämt och jättemycket, men det var himla smidigt. När hen var ett år köpte jag en sele.

Härligt med spa!
    Det blir nog en sele :)

Och jag ställer in mig på den 17 juni istället för den 7..

Tack till båda för spa-hälsningen, det ska bli jättemysigt! (är bara lite orolig för min minsta som inte är van alls att vara utan både mamma och pappa om natten... Men hon kommer ju att ha sina systrar där iaf..)
    Lizz85 skrev 2016-03-21 20:34:19 följande:

Känns som det bara ska strula jämnt. Nu fattas väl bara att fk inte godkänner vare sig sjukskrivning eller havandeskapspenningen. Och jag blir helt pengalös..

Håller tummarna att det löser sig. Just foglossning verkar vara acceptabel sjukskrivningsorsak hos FK iaf..
  • Bibi84

Mysigt med spa helg! :) ja, visst är det skrämmande när man inser hur fort tiden går.
    Vi har faktiskt tagit steget att skraffa en au pair pga hur mannen jobbar och mina jobbtider vs barnens dagis öppningstider. Dom krashar en del gånger med mina tider och när mannen inte är hemma så får jag det väldigt svårt att hämta eller levera. Lösningen blev då au pair, extra plus sidan ar att jag och mannen kan få dating tid utanför huset när barnen sover utan att behöva tänka på en bra barnvakt eller så. Vi bor långt ifrån min familj och vi har hans föräldrar som själva är väldigt aktiva med att resa och njuta livet med resturang besök mm.

En del som blir sjuskrivna nu och många som har det jobbigt med foglossning och sd. På ett såatt är det ju skönt att inte behöva pressa kroppen så att man ligger sömnlös på nätterna eller har ont hela dagarna, men känner att tiden går ju ganska så mycket segare. Mycket jag skulle vilja göra hemma; måla terassen, tömma vårt kommande sovrum så att vi kan böirja på den....städa huset från ropp till tå, kasta gammalt skit osv. Men mycket jag inte kan göra, bara se på och tänka på. hahaha... ganska så frustrerande.

Har kommit in i en trött period nu, sover bättre på nätterna tror jag, men känner efter att ha varit vaken 1-2 timmar att jag är trött igen och vill sova. Någon mer som har kommit in i en sån period?

Nä, nu ska jag sova lite för att få tillbaka energi. Någon som ska göra något speciellt i påsklovet? 

• Mamacitaa

Jag kommer garanterat att gå över 14 dagar så blir väl en midsommar bebis här. :p

Jag är oxå inne i en trött period, har 114 i hb hos bm igår som hon tyckte va bra.

Har knappt gått upp nåt denna graviditet men haft mer illamående oxå och även den har kommit tbx på förmiddagarna :/

Hur var era sf mått i vecka 29? Ni som gått förbi den veckan.

Bm fick de till 2 olika mått beroende på Vart hon mätte o hur bebis låg men hon gick efter de högsta sa hon.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76

Väldigt trött här med, skulle kunna sova dygnet runt...

Mitt sf i vecka 28 var 27 cm.. Jag har gått upp mina vanliga ca 15 kilo... Kanske lite mer. men då räknar jag inte från inskrivningen utan från vad jag brukar väga som ogravid. Jag lägger alltid på mig en massa direkt.. Tror jag hade gått upp 7 vid inskrivningen hos bm..

satt ikväll med listan av frågor jag vill ha med till doktorn nästa vecka ang gbs. Är det ngn som har ngn egen fråga som de vill att jag tar med? Tänkte vi är ju några stycken i tråden som har gbs.

• Kristalii

29+5 hade jag magmått 29 cm.

Jag har hört att olika BM mäter väldigt olika. Att det viktiga är att en ser att magen växer, inte att måttet är rätt för veckan.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-03-21 09:51:50 följande:

Här är det väl sisådär. Det blir läkarbesök pga sammandragningar. På ett sätt skulle det väl vara skönt att bli sjukskriven, men jag mådde så dåligt sist av att bara sitta hemma. Det är främst familjestressen jag får sammandragningar av, inte jobbet. Å andra sidan hjälper det att vila.

För mig är det oxå en stor fasa att gå över tiden. Men de andra har varit ganska punktliga (max en vecka) så jag hoppas denna är det oxå. Jag är över 40 och har läst lite för mycket skräckhistorier om vad som har hänt... Men BM har lovat mig att jag ska slippa, hur hon tänker fixa det vet jag dock inte.

Babyskydd har vi inte heller fixat. Tänkte hyra. Resten får jag förlita mig på att vi har hemma. Det är väl barnvagn då. Vi har en men den är gammal och stor vet inte om vi får plats hela familjen och barnvagn i bilen på ett säkert sätt. Jag har köpt en bärsjal i alla fall så nu har jag två. Hoppas bebis gillar bärsjal.

Kikar en del på tygblöjor oxå. Har inte använt det förut. Jag tror inte mannen är så pepp att använda det, men nu när kommunen infört viktbaserad sophämtning så det kanske blir en morot.

Usch jobbigt med sammandragningar. Förstår stressen. Här har jag själv jättesvårt att koppla av och vila på eftermiddagarna och inte bara för att barnen är hemma. Jag har liksom ingen ro. :/
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-21 13:11:56 följande:

Jag är också sjukskriven nu men har inte heller hört från FK än. Alltid lite nervöst innan allt är klart.. 

Jag har gått över 10, 11 och 12 dagar med mina (sista står +3 i pappren men de flyttade mig på rul vilket jag aldrig köpte då jag testat tidigt och hade stenkoll. +12 stämde med vikt och längd jämfört med hennes systrar också)

Så jag har nog redan ställt in mig på att gå över en 10 dagar eller ngt. Men är för första ggn nervös för att gå över pga gbs, ska till doktorn nästa vecka och ska försöka få så mycket svar som det bara är möjlig.. Vill helst inte ha en igångsättning men om det är farligt att gå över med gbs så får jag tänka om.. Jag fyller 40 i veckan också om det är en faktor i sig?

Jag är också sugen på bärsjal! tittar lite på en tricotti för att slippa knyta men det är kanske inte så svårt att lära sig. har haft bärsele innan men sjal ser mkt mysigare ut. Annars har vi fixat en del nu, var till Ikea igår och köpte lite mysiga filtar och sovpåse och sånt.. Allt det stora är kvar att ordna, vagn och babyskydd men orkar inte riktigt ta tag i det än..

Mannen och jag ska till spa och sova över på fredag, jag räknade ut att det blir tredje ggn sen äldsta dottern kom som vi är iväg själva nånstans... Insåg med lite panik idag bara att det innebär att jag måste hitta en bikini eller baddräkt innan dess...hjälp..

Ja, skönt att fk är med liksom. Jag hoppas de hör av sig snart här.

Vad mysigt med spa! Förstår baddräkstdilemmat! ;)

Har du inte fått behandling för gbs?
  • RobzMarley
    Lizz85 skrev 2016-03-21 20:34:19 följande:

Hej här inne.

Är sjukskriven till den 15/4 just nu pga extrema foglossningar. Så vila är det som gäller för mig vilket är svårt med tre barn på 7, 5 och 2 år.

Har tens som funkar relativt bra!

Hoppas verkligen fk godkänner min sjukskrivning samt havandeskapspenningen. Men som vanligt har inte chefen skött sitt. Först hade hon inte skickat in papper om havandeskapspenning och nu har hon inte anmält min sjukskrivning så lär bli pengalös denna månad om jag har otur...

Har varit hemma sen 2/3!

Men stackare! Vilken arbetsgivare!! :( Hoppas de snabbar på!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!