• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    lima76 skrev 2016-03-09 20:56:42 följande:

har du någon du kan be om lite extra stöttning av en period så du kan vila? en mormor/farmor/syskon?

Hoppas du hittar en lösning! Kram!

Nej tyvärr. Dom bor på annat håll. Men maken löste de så att han ska ta ut fl dagar och hjälpa mig. Känns som en sten föll från axlarna. Så om 2-3v är han hemma o jag hoppas jag kan stå ut.

Är konstant trött o lätt irriterad. .tycker synd om resten av familjen o känner mig som världens sämsta mamma. :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

oj oj oj.....så många inlägg! Själv drog jag akut till sverige för att vara närvarande för en väldigt god vän vars mamma dog brått. Har därför inte varit inne på fl så mycket. 
    Och helt klart så fick jag influensa här, mådde så j-vla dåligt, lever fortfarande på otrivin menthol och alvedon zapp. That\s the shit!
    Har försökt ta hand om kroppen med både vila men också legat i bubbelbad och bastu. haha...kunde inte låta bli. Någon mer som badar bastu och jacuzzi ibland som gravid? väldigt skönt för mitt bäcken! :) Att ligga ned på golvet eller något hårt underlag är som att be om att få så ont att tårarna rinner och man skriker av smärta när man ska upp igen. Man känner att ens ånger bygger upp sig när man ligger där.

Läser att det är otroligt många som har foglossning (bäckenproblemer), nu har jag börjat gå till en fysioterapeut, och han sa att det viktigaste jag kunde göra för mig själv var vila. MASSA vila och höra på kroppen. ska tillbaka till min kiropraktor om 2 veckor för att knäcka lite. 
    Måste fråga, vad gör TENS aparaten? 

nästa måndag ska jag till min läkare för att förnya min sjukskrivning och ha en grav kontroll. :) 

• Lizz85
    Bibi84 skrev 2016-03-13 00:27:34 följande:

oj oj oj.....så många inlägg! Själv drog jag akut till sverige för att vara närvarande för en väldigt god vän vars mamma dog brått. Har därför inte varit inne på fl så mycket. 

Och helt klart så fick jag influensa här, mådde så j-vla dåligt, lever fortfarande på otrivin menthol och alvedon zapp. That\s the shit!

Har försökt ta hand om kroppen med både vila men också legat i bubbelbad och bastu. haha...kunde inte låta bli. Någon mer som badar bastu och jacuzzi ibland som gravid? väldigt skönt för mitt bäcken! :) Att ligga ned på golvet eller något hårt underlag är som att be om att få så ont att tårarna rinner och man skriker av smärta när man ska upp igen. Man känner att ens ånger bygger upp sig när man ligger där.

Läser att det är otroligt många som har foglossning (bäckenproblemer), nu har jag börjat gå till en fysioterapeut, och han sa att det viktigaste jag kunde göra för mig själv var vila. MASSA vila och höra på kroppen. ska tillbaka till min kiropraktor om 2 veckor för att knäcka lite. 

Måste fråga, vad gör TENS aparaten? 

nästa måndag ska jag till min läkare för att förnya min sjukskrivning och ha en grav kontroll. :) 

Har använt min tens en vecka nu.

Den ger ut ström i ryggen(där jag har plattorna) som ska koppla bort den värsta smärtan. Väldigt skönt faktiskt. Tar inte bort allt inte då för mig!?

Är sjukskriven nu fram till den 15/4 någon som har koll på fk? Kan dem neka sjukpenning? Har ett läkarintyg där det står att jag har bäckensmärtor utöver det Vanliga. Och att jag inte kan jobba på fsk. Omplacering är redan gjord och finns inget mera att göra. Ja byta jobb!? Till mindre fysiskt? Vad nu det är då vila är det bästa. Får ont av att sitta,stå och gå för länge/mycket!

Sen hoppas jag havandeskapspenningen ska godkännas snart!
  • Niyoh81

I morgon går vi in i v.25 :)

Var hos BM idag.

Magmåttet i v.23+6 var 23 cm.

Järnvärde : 106

Blodtryck:95/62

Blodsocker: 5,2

Vikt: 0,5 kg sen inskrivning i v.11

Hjärtljud på bebis 132slag/min

Idag fick ja veta att ja inte får fortsätta på jobbet pga att ja är gravid. Jobbar som personlig assistent. Var min brukare som ansåg att de är för tungt för mig. Saken är att de är tungt vare sig man är gravid eller ej. :( känns så tråkigt

• lima76
    Carolaj83 skrev 2016-03-10 13:51:00 följande:

Är helt chockad. En tjänst som jag länge suktat efter blev ledig på jobbet, jag sökte. Jag kände mig dock rätt körd eftersom jag ska gå på föräldraledighet.

Men han valde mig!!!!

Jag åker iväg på ledarskapsutbildning i april samt maj och han sätter bara in en vikarie till mig när jag är borta. Så lycklig!!!! Har jag en bra chef eller vad

grattis!
    Mamacitaa skrev 2016-03-10 15:08:50 följande:
    Nej tyvärr. Dom bor på annat håll. Men maken löste de så att han ska ta ut fl dagar och hjälpa mig. Känns som en sten föll från axlarna. Så om 2-3v är han hemma o jag hoppas jag kan stå ut.

Är konstant trött o lätt irriterad. .tycker synd om resten av familjen o känner mig som världens sämsta mamma. :(
    hoppas du hittar den vila du behöver! Kram

• lima76

Nu är jag sjukskriven fram till jag går på gravidpeng! Det känns skönt men jag har nog inte riktigt bearbetat att jag faktiskt ska vara hemma än.. 
    Är fortfarande inte helt frisk heller och känner mig urlakad och trött..

Men solen skiner och det är riktigt varmt idag, ska försöka locka med mig minsta dottern på promenad om en stund, håll tummarna att hon inte får ett bryt och kräver att jag ska bära...

• Mamacitaa

Har nån av er mensvärk ? Elle vad jag nu ska kalla de.

Sen har jag en del sammandragningar men de har jag haft alla mina graviditeter men mensvärken för denna vecka är nåt nytt.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Zoey83
    Carolaj83 skrev 2016-03-10 13:51:00 följande:

Är helt chockad. En tjänst som jag länge suktat efter blev ledig på jobbet, jag sökte. Jag kände mig dock rätt körd eftersom jag ska gå på föräldraledighet.

Men han valde mig!!!!

Jag åker iväg på ledarskapsutbildning i april samt maj och han sätter bara in en vikarie till mig när jag är borta. Så lycklig!!!! Har jag en bra chef eller vad

Men så härligt! Grattis!!!

Detta gav mig lite pepp till att faktiskt själv söka en tjänst. Isf skulle den tjänsten börja redan i april och jag skulle hinna med att jobba max 3 veckor, men troligen bara 2...om jag nu får jobbet, alla vet ju att jag är gravid där, men man vet ju aldrig.

Provar man inte så har man ju 0% chans så värt ett försök.

Så kul att du fick jobbet, än finns det hopp för världen
  • Zoey83
    lima76 skrev 2016-03-16 11:34:48 följande:

Nu är jag sjukskriven fram till jag går på gravidpeng! Det känns skönt men jag har nog inte riktigt bearbetat att jag faktiskt ska vara hemma än.. 

Är fortfarande inte helt frisk heller och känner mig urlakad och trött..

Men solen skiner och det är riktigt varmt idag, ska försöka locka med mig minsta dottern på promenad om en stund, håll tummarna att hon inte får ett bryt och kräver att jag ska bära...

Hur gammal är dottern?

Vad gör du om hon kräver att bli buren?

Krya på dig! &shoppas du fick njuta av en solig promenad.
  • Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-03-16 19:45:17 följande:

Har nån av er mensvärk ? Elle vad jag nu ska kalla de.

Sen har jag en del sammandragningar men de har jag haft alla mina graviditeter men mensvärken för denna vecka är nåt nytt.

Vilken vecka är du i??

Jag har haft "mensvärk" under denna graviditet vid flera tillfällen, hade även med nr.3 men det var bara i början av graviditeten.

Haft så mycket sammandragningar under denna graviditet (inte med de tidigare), redan i v. ca 15 började det.

En tid kunde jag inte göra något alls så fick jag SD, har ändå inte blivit sjukskriven men har tagit så lungt jag bara kunnat, inga promenader mm.

Jösses vd jag gått upp i vikt alltså!

Under de andra graviditeterna har jag varit ut på dagliga promenader fram tills bara någon vecka före barnet anlänt, nu är det en helt annan story.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!