• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-03-28 18:04:07 följande:

på onsdag ska jag på tul, någon som varit på.det?

vilken vecka och hur stora var era beräknade till då? :)

Spännande lycka till!

Jag har gjort UL i v 32, 35 och 37. Med de andra. Nu har de tagit bort det andra ultraljudet här :(. Ju senare det är ju mindre ser man. Sist i vecka 32 så var dottern redan långt nere i bäckenet så fick bara en bild på örat hihi
  • RobzMarley
    Lizz85 skrev 2016-03-29 14:31:45 följande:

Nu måste jag få gnälla lite.

Är i vecka 34(33+4) idag och är så less på att vara gravid.

Har ju en hemsk foglossning och är sjukskriven för tillfället. En pina är det ena dagen funkar jag nästa funkar jag inte alls.. Förvärkar har börjat komma och sen sammandragningar med. Hade förvärkar i torsdags i ca 4 timmar kom mellan 4 och 15 min höll i ca 30 sekunder. Har en hemsk nästäppa som är jobbig. Och ett enormt tryck neråt ändå är inne bebis fixerad eller nedsjunken.

Eller var då inte det för två veckor sedan! Denna gång kolla hon inte bebis läge.

Brösten gör ont igen så minsta lilla beröring och jag vill näst intill skrika.

Jag är less med andra ord. Och trött fast beror på järnbrist nu.. Så börja äta niferex är det som gäller men då kommer ju hårdheten i magen och har redan problem med det.. :-S

Jag är glad detta är sista graviditen! För det har varit den hemskaste jag varit med om. Haft alla krämpor man kan ha tror jag...

Förstår dig helt. Jag känner samma. Detta är också min tyngsta hittills. Jag får panik av tanken att gå över tiden tex. Fogarna gör ont. Ligamenten gör ont. SD. Men inte onda iaf. Mkt man vill göra men inte kan för jag är inte särkilt mobil. Har redan gått upp 20kg.. I v 33. Vill bara snabbspola april.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-29 20:04:22 följande:

Jag var hos doktorn idag och fick ställa alla mina frågor om gbs. Känner mig lite lugnare nu även om det i mångt och mycket inte finns några bra svar egentligen. Det jag varit räddast för är ju att det ska gå upp till bebisen innan födslen eller starta en tidig förlossning men han sa att det var extremt ovanligt att ngt hände. Jag tror inte att jag kommer att få några garantier så får väl försöka nöja mig med det och fortsätta att be om regelbundna odlingar för att se vad som händer..

Jag försökte också prata till mig ett UL till men ingen lycka.. Med de andra tre har jag av olika anledningar fått ett extra UL runt v 32 men den här ggn var det inga konstigheter och då fick jag det inte., Tror det är lite olika beroende på landsting om man får ett sent ultraljus eller inte, hur är det för er andra?

Vad skönt du fick prata m läkaren och fick lite svar.

Jag var o träffa min läkare igår. Nämnde att jag tyckte att jag kissade lite ofta nu och hade fått ökade SD. Så satte han in penicillin direkt. Utan att vänta på resultat. Men det kommer på torsdag så jag väntar ta faktiskt. Tror inte det är ngt.

Jag skulle också vilja ha ett ul nu. Gjort m andra. Här nere fixk alla två då. Meningen lämgre. Om det inte är så att tillväxten på sf måttet ser tokigt ut. Ska t bm på tisdag.

Rädd denna bebisen är stor som alla säger. :/
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-03-30 08:22:56 följande:
    Vad skönt du fick prata m läkaren och fick lite svar.

Jag var o träffa min läkare igår. Nämnde att jag tyckte att jag kissade lite ofta nu och hade fått ökade SD. Så satte han in penicillin direkt. Utan att vänta på resultat. Men det kommer på torsdag så jag väntar ta faktiskt. Tror inte det är ngt.

Jag skulle också vilja ha ett ul nu. Gjort m andra. Här nere fixk alla två då. Meningen lämgre. Om det inte är så att tillväxten på sf måttet ser tokigt ut. Ska t bm på tisdag.

Rädd denna bebisen är stor som alla säger. :/
    En sak doktorn sa var att även om pencillin bara tar bort gbs på kort sikt (det är därför man inte alltid behandlar under grav, gbs kommer oftast tillbaka) så KAN kroppen själv läka ut gbs-bakterierna, det skulle ju förklara varför du sluppit de sista två grav.

Visst är det synd att de tagit bort sent UL. Här i krstd var det aldrig standard som ner mot malmö men jag fick ändå med alla tre tjejerna, med ettan ville de kolla ett njurbäcken som var lite förstorat, med tvåan att moderkakan flyttat sig och med trean ett tillväxt ultra då de flyttade mig en vecka på rul. Det hade varit skönt att få kika in och se att allt ser bra ut denna gång också.. 

Jag får också kommentarer om att magen är stor.. Tror det blir en större mage tidigare för att det är fjärde ggn.. Mina tjejer har alla legat mellan 3900 och 3990 så jag tror att det blir däromkring igen. Sen vet jag ju inte eftersom det är en gosse, brukar de vara större än tjejer?
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-30 13:08:51 följande:
    En sak doktorn sa var att även om pencillin bara tar bort gbs på kort sikt (det är därför man inte alltid behandlar under grav, gbs kommer oftast tillbaka) så KAN kroppen själv läka ut gbs-bakterierna, det skulle ju förklara varför du sluppit de sista två grav.

Visst är det synd att de tagit bort sent UL. Här i krstd var det aldrig standard som ner mot malmö men jag fick ändå med alla tre tjejerna, med ettan ville de kolla ett njurbäcken som var lite förstorat, med tvåan att moderkakan flyttat sig och med trean ett tillväxt ultra då de flyttade mig en vecka på rul. Det hade varit skönt att få kika in och se att allt ser bra ut denna gång också.. 

Jag får också kommentarer om att magen är stor.. Tror det blir en större mage tidigare för att det är fjärde ggn.. Mina tjejer har alla legat mellan 3900 och 3990 så jag tror att det blir däromkring igen. Sen vet jag ju inte eftersom det är en gosse, brukar de vara större än tjejer?
    Ja, precis. Här i Eslöv där jag bor har man blivit erbjuden ett andra ul fram tidigare. Hade gärna sett så allt var bra och att han inte är för stor haha.

Ja, de säger att pojkar är större i genomsnitt.
  • RobzMarley

Så trött idag. Har blivit sjukskriven 25%. Men nu har det ju varit påsklov så jag har ju varit hemma och fått vilat mkt. Men idag hade jag ett extra möte och började senare på dagen och slutade fyra. Fy för. Kunde inte resa mig ur stolen nästan för fogarna. Mkt SD och ont i ligamenten. Sitter sen på em möte och liksom hittar ingen position. Helt obekvämt och s ska man vara alert och bidra.. Gick sådär.

Så trött nu. Helt slagen. Som tur är blev minstingen hämtad på fsk av farmor o de ska på cirkus ikväll. Så här är ganska lugnt hemma idag.

• Bibi84

var helt ok idag på förmiddagen, men tycker att kroppen är lite annorlunda på nåt sätt. Faktiskt så när jag torkade mig idag så var det lite rosa på pappret i en flytnig....SORRY för info. Men inget mer sen dess. Men tycker att kroppen är lite annorlunda just nu, men kanske något jag innbillar mig.
    Är i alla fall aptrött och ligger nu i sängen och orkar inte gör så mycket alls faktiskt.

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-30 20:25:47 följande:

var helt ok idag på förmiddagen, men tycker att kroppen är lite annorlunda på nåt sätt. Faktiskt så när jag torkade mig idag så var det lite rosa på pappret i en flytnig....SORRY för info. Men inget mer sen dess. Men tycker att kroppen är lite annorlunda just nu, men kanske något jag innbillar mig.
    Är i alla fall aptrött och ligger nu i sängen och orkar inte gör så mycket alls faktiskt.

Jaså? Vilken vecka är du i?
  • Bibi84

V 27+5.

Vaknade nu på morgonen och det känns bättre. Så får se.

• Moneal
    RobzMarley skrev 2016-03-30 08:15:05 följande:

Spännande lycka till!

Jag har gjort UL i v 32, 35 och 37. Med de andra. Nu har de tagit bort det andra ultraljudet här :(. Ju senare det är ju mindre ser man. Sist i vecka 32 så var dottern redan långt nere i bäckenet så fick bara en bild på örat hihi

vad synd!

Min var startklar men låg så man kunde se hela henne, blir en liten flicka, våran 4:e :)

Hon låg på +13% 1500g i vecka 28+0.

Får se vad bm säger om jag kan få ett nytt läkar besök angående bf eller om jag får dras med nitt nuvarande bf som inte stämmer alls.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!