RobzMarley skrev 2016-03-30 08:22:56 följande:
Vad skönt du fick prata m läkaren och fick lite svar.
Jag var o träffa min läkare igår. Nämnde att jag tyckte att jag kissade lite ofta nu och hade fått ökade SD. Så satte han in penicillin direkt. Utan att vänta på resultat. Men det kommer på torsdag så jag väntar ta faktiskt. Tror inte det är ngt.
Jag skulle också vilja ha ett ul nu. Gjort m andra. Här nere fixk alla två då. Meningen lämgre. Om det inte är så att tillväxten på sf måttet ser tokigt ut. Ska t bm på tisdag.
Rädd denna bebisen är stor som alla säger. :/
En sak doktorn sa var att även om pencillin bara tar bort gbs på kort sikt (det är därför man inte alltid behandlar under grav, gbs kommer oftast tillbaka) så KAN kroppen själv läka ut gbs-bakterierna, det skulle ju förklara varför du sluppit de sista två grav.
Visst är det synd att de tagit bort sent UL. Här i krstd var det aldrig standard som ner mot malmö men jag fick ändå med alla tre tjejerna, med ettan ville de kolla ett njurbäcken som var lite förstorat, med tvåan att moderkakan flyttat sig och med trean ett tillväxt ultra då de flyttade mig en vecka på rul. Det hade varit skönt att få kika in och se att allt ser bra ut denna gång också..
Jag får också kommentarer om att magen är stor.. Tror det blir en större mage tidigare för att det är fjärde ggn.. Mina tjejer har alla legat mellan 3900 och 3990 så jag tror att det blir däromkring igen. Sen vet jag ju inte eftersom det är en gosse, brukar de vara större än tjejer?