• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83
    Moneal skrev 2016-03-31 08:49:55 följande:

vad synd!

Min var startklar men låg så man kunde se hela henne, blir en liten flicka, våran 4:e :)

Hon låg på +13% 1500g i vecka 28+0.

Får se vad bm säger om jag kan få ett nytt läkar besök angående bf eller om jag får dras med nitt nuvarande bf som inte stämmer alls.

Men varför är det så svårt för dig att få ett bf som stämmer?

Har du haft så tidigare?

När tror du själv att bf är och vad säger bm/läkare om bf?
  • Moneal
    Zoey83 skrev 2016-03-31 08:56:00 följande:

Men varför är det så svårt för dig att få ett bf som stämmer?

Har du haft så tidigare?

När tror du själv att bf är och vad säger bm/läkare om bf?

Jag vet inte faktiskt, de krånglade med minsta dottern oxå, sen drog det igång 3 veckor tidigt med henne, så hon var väll felberäknad oxå antar jag.

Enligt mina egna beräkningar kring äl och cykellängd samt + på testet ska jag ha bf runt 7:e juni.

Enligt rul har jag bf 21:a juni, men hon är stor som mitt beräknade datum.

Hon har smalt huvud precis som sin ena syster och de mäter ju huvud och lårben vid rul, lårbenet fi k hon till mitt datum men huvudet var så pass mycket smalare att det drog ner uträkningen.

så ja vi får se...
  • Zoey83

Jag har ramlat ute idag!

Jag halkade på en isfläck och landade på rygg, fick jätte ont i ischias trakten (på höger sida).

Nu är jag jätte nojig! att något ska hända, t.ex. att förlossningen ska sätta igång tidigt), är bara i v.33 och har ändå haft massor av sammandragningar sen v.15.

Efter jag ramlat (för nån timma sen) har jag inte kännt nå SD och jag har kännt att barnet rört på sig.

Tror ni det är okej???

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-31 06:55:07 följande:

V 27+5.

Vaknade nu på morgonen och det känns bättre. Så får se.

Vad skönt. Ja det är ju lite tidigt. Hoppas det inte blir mer!
  • RobzMarley
    vad synd!

Min var startklar men låg så man kunde se hela henne, blir en liten flicka, våran 4:e :)

Får se vad bm säger om jag kan få ett nytt läkar besök angående bf eller om jag får dras med nitt nuvarande bf som inte stämmer alls.
    Så märkligt med datumet! Ja, då får du säkert tidigare. :)
  • RobzMarley
    vad synd!

Kul att ni kunde se så bra!
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-31 13:43:03 följande:

Jag har ramlat ute idag!

Jag halkade på en isfläck och landade på rygg, fick jätte ont i ischias trakten (på höger sida).

Nu är jag jätte nojig! att något ska hända, t.ex. att förlossningen ska sätta igång tidigt), är bara i v.33 och har ändå haft massor av sammandragningar sen v.15.

Efter jag ramlat (för nån timma sen) har jag inte kännt nå SD och jag har kännt att barnet rört på sig.

Tror ni det är okej???

Oj! Åh. Men det är ju bra att du inte fått SD och att bebis rör sig. Håll koll så du inte får en blödning eller onda sd. Jag hade ringt fl nu fall i fall o frågat om det är ngt anat fu kan tänka på eller ha koll på.
  • lima76
    Zoey83 skrev 2016-03-31 13:43:03 följande:

Jag har ramlat ute idag!

Tror ni det är okej???

Usch vad otäckt! Jag hade absolut ringt in till förlossningen och jag gissar att de skulle vilja kolla dig med ett ultraljud.. Håller alla tummar att allt är ok! 
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-03-31 14:32:35 följande:

Så märkligt med datumet! Ja, då får du säkert tidigare. :)

Ja vi får se, anledningen till att jag är så.angelägen lm det är ju pga min hepatos, får lixom inte, eller bör inte gå över tiden med det då det Finns risk (om än liten) för att mista bebis i magen, så då brukar.man bli igångsatt 2-3 veckor innan, stämmer då inte datumet så blir allt helt fel och det oroar mig lite.
  • Zoey83
    lima76 skrev 2016-03-31 16:58:28 följande:

Usch vad otäckt! Jag hade absolut ringt in till förlossningen och jag gissar att de skulle vilja kolla dig med ett ultraljud.. Håller alla tummar att allt är ok! 

Ringde dit och pratade med en bm, hon verkade inte tycka det var någon fara om inte jag ramlat på mage (vilket jag inte gjorde).

Hon bad mig bara höra av mig vid ev.blödning, vattenavgång eller täta SD- vilket jag givetvis ändå gör vare sig jag ramlat eller inte.

De behövde iaf inte kolla mig.

Allt känns bra! nu iaf.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!