• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-09-24 13:14:14 följande:

Tog ytterligare ett test imorse, vågar mig inte på ett CB test än med rädsla för nederlag, I verkligheten är den sista något starkare än vad det ser ut på bilden. har googlar spökstreck och allt möjligt men blir inte så klok. Tror ni på ett plus?  Solig

Tror absolut på plus!

Sådär såg mina ut när jag var runt ruvardag 9 också. Om inte dina tom är lite starkare!
  • Solros79

Hej,

Är på ruvardag 10, 3-dagars. Hade återföring den 14/9 och fick tesdag den 30/9.
    Det är vårt andra försök. Inga till frysen så jag hoppas att det här går vägen.

Jag har pendlat mycket i mitt humör. Hade ont i magen till och från de första fem dagarna men det har avtagit. Har haft lätt huvudvärk varje dag och är väldigt trött.
    Jag brukar sova hela nätter men har sedan en vecka tillbaka drömt väldigt mycket och vaknat på natten.

Det är nog det jobbigaste med att vara ruvare, att jag kan tolka allt och inget. Det kan betyda något men det behöver inte göra det heller. Den eviga väntan känns tungt. Jag tjuvtestar inte, mest för att jag tänker att tills motsattsen är bevisat så är jag gravid. Så länge jag inte blöder och en sticka säger att det är kört så kan jag fortsätta hoppas.

Vi är öppna med att vi gör IVF till våra nära och kära och mina närmaste kompisar. Det känns bra att ha deras stöd men samtidigt är det många som också har koll och är på och frågar hur det går. Just nu har jag känt att jag helst inte vill prata om det. Mest för att jag inte pallar deras " du måste vara positiv" eller "försök och slappna av" "tänk inte så mycket på det"......Vad säger man? Det kommer bebisar från alla håll och kanter men inget är mitt/vårt.....

Känns skönt att läsa alla inlägg och veta att det finns andra därute som faktiskt vet vad jag går igenom. Jag känner igen mig i allt ni skriver och vi delar samma hopp och samma rädsla.

Jag håller tummarna för oss! {#emotions_dlg.flower}

Styrkekramar till er alla!

• frucgsvensson

Det är just därför vi har valt att inte berätta mer än för en vän var typ. Vi behöver ju hämta kraft och få ventilera sig hos någon ändå tror jag, även fast det inte är någon som varit med om samma sak.

Min vän, som för övrigt blir gravid bara hon tittar på kalsonger, är ett enormt stöd för mig. Men hon frågar inte heller stup i kvarten hur det går, och det tycker jag är så skönt. Jag berättar hellre själv, då JAG vill.

• skatten12

Hoppar in :)
    Et 16.e med blasto... Testade Pos på ruvardag 6,7 och idag 9. Men svagt....
    Fortfarande svagt idag?! Har ont i
    Magen lite då och då. Spända bröst, blöder ur tandköttet lite granna & sover och drömmer mkt !!!

Hoppas verkligen de inte är ännu svagare i morgon... TD tisdag ! :( känns som de borde bli starkare nu????

• Pruttkudde

Frutopia - Visst är det positivt! :) Grattis! :)

Själv tog jag ett nytt test idag på RD 10 som visar att hcg-halten har ökat avsevärt sedan förra testet! Det är väldigt starkt positivt. Men jag undrar hur detta kan vara möjligt då jag fortfarande känner mig noll gravid. Inte minsta lilla symptom. Jag tycker att vid en kemisk graviditet borde ju inte hcg-nivån öka. Hoppas det inte är ett utomkvedes....Har testdag på måndag.

• Kvinna84a

Hej!

Ruvdag 8 här.. Brösten svullna, ömma bröstvårtor och galet trött. Tror det är dessa hormoner jag trycker i mig som påverkar. Jag funderar på att smygtesta dag 11 men vi har inte testdag före dag 17 så borde kanske inte?!

Hur vanligt är det att man testar fel på dag 11, alltså att det blir positivt pga hormoner istället för en graviditet?

• Lilly2013

Skönt att det är nån mer som inte känner nått. Dag 7 idag och känner ingenting.

Vad äter ni för tillskott innan/under ivf. ?

Jag har käkar Max dos omega 3, folsyra, zink, c-vitamin, d- vitamin, mitt val kvinna, slutat dricka kaffe ( tar en koffeintablett på morgonen sen inget mer än lite pepsi eller liknande. )3x crinone 3 x Progynon. Har försökt att äta liberal lchf under lång tid. Tyvärr hinner jag inte med nån motion. Har ingen övervikt men det är ju alltid bra att röta på sig.

• Pruttkudde

Kvinna84a - Har du gjort Ivf med ett färskt embryo så kan äl-sprutan visa falskt positivt upp till 11 dagar tror jag det är. Men är det ett ostimulerat Fet så kan man inte få falskt positivt.

Lily2013 - Folsyra och vitaminer är det enda jag tar. :)

• frucgsvensson

Jag trodde inte att jag skulle vara någon som testar såhär tidigt, men det gjorde jag. Är på ruvardag 6 idag och vet att allt kan hända. Jag kan inte bli glad och säker ÄN. Men här är mitt test idag, hoppas att det funkar.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare