• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • No Ka Oi
    missmissis skrev 2015-09-21 19:24:37 följande:

Hej igen. Testade positivt förra lördagen. Den 12 september på ruvardag 8 med blastocyst. Å jag kunde vila i det positiva resultatet tills nu. Alla symptom känns så svaga eller har försvunnit helt. Inga ömma bröst, inget sug/hunger på kvällarna. Nu känns det mer som mensverk och idag fick jag plötsligt en mörk flytning. Blev jätteorolig. Så denna förbannade väntan har bara fortsatt. Att man aldrig ska få njuta.

Bra att du skriver det. Ett argument att inte tjuvtesta. Flört

Fortsätter hålla tummarna för dig! 
  • Frutopia

Åh vad jag är ett nervvrak, skulle helst vilja vara nedsövd under ruvdagarna. Skrikandes

När jag vaknade idag så var alla "symtom" borta (Ruvdag 8 2dgrs) så jag ville testa dum som jag är. Såklart att det blev minus, dock så var inte kontrollstrecket helt intakt så jag kan inte lita på det heller.. Det är sjukt frustrerande, för det spelar ju ingen roll vilka symtom man har eller inte har för det finns ju inget facit, men man tolkar varje sak ändå..

Hoppas det går bra för er andra :)

• Lilly2013

Hej! 
    Hoppar in här. Är idag på ruvardag 4 med 2st 3dagars insatta i fredags.
    Har test dag 30/9 samma dag som jag har beräknad BIM. Än känns det inte som jag längtar efter att testa. Har inte varit nån test knarkare direkt under de åren vi har försök själva.
    Lycka till

• frucgsvensson

Grattis till ruvningen! Spännande! :) vad har du för känningar? Eller försöker du att inte känna efter så mycket?

Jag hittade någon engelsk variant där man ser vad som händer då man gjort ET med en blastis under alla ruvardagarna.

Idag är jag på ruvardag 3 och det står såhär:

• frucgsvensson

Oj, råkade skicka iväg det innan jag var klar. Iallafall, såhär står det: the blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation.

Hoppas!!

• No Ka Oi

Hej Lilly3013!

Idag har jag BIM. Så nervöst. Eller det är nog svårt att bli mer nervös än jag är. Kände dock inte av något PMS igår vilket jag tar som ett bra tecken.

På fredag tänkte jag testa. Tror jag... Har ju ändå köpt två test.

Pratar ni med er partner om hur nervösa ni är? Och om ni har några tecken? Är partnen med på att ni tjuvtester?

Min gube är alldeles tyst. Inte ett pip. En extra omtänksam klapp på kinden häromkvällen har jag fått. Vi är helt olika där. Han tar verkligen bara ett steg i taget medans jag vill tänka, känna, planera, fundera på olika senarion. Det är lixom ingen idé att försöka prata med honom om det. Blir bara fel. Så det är bäst så att vi bara är tysta. Att jag igår surfade runt och hittade alla risker med att vara 40+ och gravid gjorde ju inte mig mindre nervös. Nä, ett steg i taget. Idag, överleva och springa på toa ofta.

Håller tummarna för oss alla! 

• Lilly2013
    frucgsvensson skrev 2015-09-22 21:33:26 följande:

Grattis till ruvningen! Spännande! :) vad har du för känningar? Eller försöker du att inte känna efter så mycket?

Jag hittade någon engelsk variant där man ser vad som händer då man gjort ET med en blastis under alla ruvardagarna.

Idag är jag på ruvardag 3 och det står såhär:

Tack!
    JA det är spännande
    Jag känner nog inte efter så mycke eller jag känner nog inget egentligen. Lite dragningar i magen och hade lite ömma bröst från början men det har avtagit. Tar 3 crinone och 3 progynon om dagen och det kan ju ge lite känningar. Lite trött är jag men livet går alltid i 190 så jag har svårt att hinna med. Är duktig nu och har bokat in lunch och raster varje dag iallafall.

Idag är det ruvar dag 5
  • Lilly2013
    No Ka Oi skrev 2015-09-23 08:39:53 följande:

Hej Lilly3013!

Idag har jag BIM. Så nervöst. Eller det är nog svårt att bli mer nervös än jag är. Kände dock inte av något PMS igår vilket jag tar som ett bra tecken.

Pratar ni med er partner om hur nervösa ni är? Och om ni har några tecken? Är partnen med på att ni tjuvtester?

Min gube är alldeles tyst. Inte ett pip. En extra omtänksam klapp på kinden häromkvällen har jag fått. Vi är helt olika där. Han tar verkligen bara ett steg i taget medans jag vill tänka, känna, planera, fundera på olika senarion. Det är lixom ingen idé att försöka prata med honom om det. Blir bara fel. Så det är bäst så att vi bara är tysta. Att jag igår surfade runt och hittade alla risker med att vara 40+ och gravid gjorde ju inte mig mindre nervös. Nä, ett steg i taget. Idag, överleva och springa på toa ofta.

Vi har gått i Danmark och där tar man test på dag 12 och det är min BIM. Tidigt jämnfört med alla andra.

Här tror jag att min Sambo säger mer än jag. Jag har inte så mycket och säga, bär nog det inom mig. Har ju gått igenom 5 missfall innan och det har nog luttrat mig. Tar nog inte ut nått i förskott. Vi kör på som vanligt här tills de är dags att kolla. Har nog svårast i att ta det lite lugnt. 
    Jag håller oxå på att surfa ihjäl mig.
  • Frutopia
    No Ka Oi skrev 2015-09-23 08:39:53 följande:

Hej Lilly3013!

Spännande! jag har testdag den 29/9 och jag är mer nervös än min sambo. jag går på nålar medans han är lugn som en filbunke. När jag nämner hur nervös jag är eller vilket utfall jag är rädd att det blir så tycker han att det är onödigt att ta ut någon än. Och så är det ju, men det inte han som är fullpumpad med hormoner, analyserar varje kroppsdel och rörelser....:)

Jag tog tyvärr ett nytt test, nu från teslagret och jag kan skymta ett streck, men är rädd för att det är ett spökstreck så jag har bestämt mig att inte nämna något än, inte förrän jag kan vara mer säker. Så nu ska jag försöka hålla mig till i helgen....

Håll ut alla, och lycka tull

• Pruttkudde

Jag är på RD 8 nu och har testat positivt i två dagar - men hcg-halten verkar inte öka samt att jag känner verkligen mig noll gravid...

Min teori är att embryot dog så fort det implanterat i livmodern. Känner verkligen inget hopp nu. 

Är det någon här som fått två embryon tillbaks? Hur går man tillväga i såfall?

För jag blev totalnekad till att få tillbaka två. 

Det är ju inte gratis att göra Ivf, så nästa gång hoppas jag verkligen att jag kan få två så kanske en överlever och att man har inte återigen har kastat 15 000 i sjön...

Svar på tråden En tråd för oss ruvare