No Ka Oi skrev 2015-09-23 08:39:53 följande:
Hej Lilly3013!
Idag har jag BIM. Så nervöst. Eller det är nog svårt att bli mer nervös än jag är. Kände dock inte av något PMS igår vilket jag tar som ett bra tecken.
På fredag tänkte jag testa. Tror jag... Har ju ändå köpt två test.
Pratar ni med er partner om hur nervösa ni är? Och om ni har några tecken? Är partnen med på att ni tjuvtester?
Min gube är alldeles tyst. Inte ett pip. En extra omtänksam klapp på kinden häromkvällen har jag fått. Vi är helt olika där. Han tar verkligen bara ett steg i taget medans jag vill tänka, känna, planera, fundera på olika senarion. Det är lixom ingen idé att försöka prata med honom om det. Blir bara fel. Så det är bäst så att vi bara är tysta. Att jag igår surfade runt och hittade alla risker med att vara 40+ och gravid gjorde ju inte mig mindre nervös. Nä, ett steg i taget. Idag, överleva och springa på toa ofta.
Håller tummarna för oss alla!
Spännande! jag har testdag den 29/9 och jag är mer nervös än min sambo. jag går på nålar medans han är lugn som en filbunke. När jag nämner hur nervös jag är eller vilket utfall jag är rädd att det blir så tycker han att det är onödigt att ta ut någon än. Och så är det ju, men det inte han som är fullpumpad med hormoner, analyserar varje kroppsdel och rörelser....:)
Jag tog tyvärr ett nytt test, nu från teslagret och jag kan skymta ett streck, men är rädd för att det är ett spökstreck så jag har bestämt mig att inte nämna något än, inte förrän jag kan vara mer säker. Så nu ska jag försöka hålla mig till i helgen....
Håll ut alla, och lycka tull