• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-18 22:07:01 följande:

Jag vaknade halv sex i morse med känslan av att jag inte är/kommer bli gravid. Rynkar på näsan Med ettan var jag helt lugn när vi gjorde grav. test för jag visste att det skulle bli plus. 

Skummade igenom mina anteckningar från tidigare försök. Hittade att jag hade TD före BIM. Obestämd Ska kolla en gång till, men jag blir ju bra sugen på att testa på måndag.

Jag känner likadant, känns som det inte tog sig den här gången.

Har testat positivt alla tidigare (4 ivf) men den här gången känner jag inte några symptom förutom möjligtvis att jag är kissnödig på natten. Men det kan nog lika gärna bero på progesteronvaggisarna. 

Tidigare har jag känt stickningar och pirrningar i magen från dagen efter ET samt mycket tidigt illamående och ömma bröst.

Har du barn sedan tidigare?

• No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-09-19 10:14:27 följande:

Jag känner likadant, känns som det inte tog sig den här gången.

Har testat positivt alla tidigare (4 ivf) men den här gången känner jag inte några symptom förutom möjligtvis att jag är kissnödig på natten. Men det kan nog lika gärna bero på progesteronvaggisarna. 

Tidigare har jag känt stickningar och pirrningar i magen från dagen efter ET samt mycket tidigt illamående och ömma bröst.

Har du barn sedan tidigare?

Jag har oxå haft mer symptom vid tidigare försök. Det drar lite i LM nu. Men jag vet inte. När jag läste i mina anteckningar om ett försök som inte tog sig hade jag oxå symptom. Så jag vet inte vad jag ska tro.

Make och barn åkte iväg på fotboll tidigt i morse. När jag vaknade gick jag till badrummet och rotade efter nåt grav test men jag hade inget. Jag har klinikens men det vill jag spara till TD.

Så jo jag har barn. Om detta blir något blir det en bonus. En mycket efterlängtad bonus. Blir det inget så blir det ingen ny IVF. Sista chansen alltså.
  • Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-19 10:55:05 följande:
    Jag har oxå haft mer symptom vid tidigare försök. Det drar lite i LM nu. Men jag vet inte. När jag läste i mina anteckningar om ett försök som inte tog sig hade jag oxå symptom. Så jag vet inte vad jag ska tro.

Make och barn åkte iväg på fotboll tidigt i morse. När jag vaknade gick jag till badrummet och rotade efter nåt grav test men jag hade inget. Jag har klinikens men det vill jag spara till TD.

Så jo jag har barn. Om detta blir något blir det en bonus. En mycket efterlängtad bonus. Blir det inget så blir det ingen ny IVF. Sista chansen alltså.

Jag håller tummarna för dig då det är ditt sista försök!

Själv tänker vi göra ett sista försök om detta inte fungerar. Vill så gärna att vårt barn ska ha ett syskon.

• toksnippan

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

• MadArp

Ruvardag 9, tiden hitintills har varit desamma som tidigare och som ett brev på posten avtog de ömmande brösten igår precis som det gjort tidigare. 
    Känns dystert idag då allt ter sig som de tidigare gångerna....
    Hur mår ni i magen under ruvartiden?? 

• Kajo

Hej alla i tråden! Jag fick tillbaka en blastocyt (6dagarsodlad) förföra mån är alltså på ruvardag 14. Jag testade mig igår och det va negativt. Har testdag på onsdag (dag17) vilket jag tycker är sent. Det är mitt 4 FET stimulerad cykel. Tror ni det är kört? Det känns som att det borde vara positivt dag14 när det är en blastocyt. Lycka till alla andra!

• ettplusettlikamednoll
    Kajo skrev 2015-09-20 13:22:35 följande:

Hej alla i tråden! Jag fick tillbaka en blastocyt (6dagarsodlad) förföra mån är alltså på ruvardag 14. Jag testade mig igår och det va negativt. Har testdag på onsdag (dag17) vilket jag tycker är sent. Det är mitt 4 FET stimulerad cykel. Tror ni det är kört? Det känns som att det borde vara positivt dag14 när det är en blastocyt. Lycka till alla andra!

Hej!

Satte in en tredagars på samma dag som dig. Men jag räknar att jag är på ruvardag 13 då själva insättningsdagen inte ska räknas som ruvardag.

Har också samma testdag som dig. Jag testade mig redan i onsdags och hade turen att få positivt och har fortsatt att testa i stort ett varje dag sedan dess. Men har läst mig till att flera inte får plus förrän senare, så det behöver nog absolut inte vara kört!  

Men kan man tycka att det "borde" va positivt för dig nu men vissa testar plus senare än andra..

Jag tycker inte du ska behöva ge upp hoppet än!
  • Pruttkudde
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:29:39 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Vad tråkigt... Jag tror vårt syskonförsök också misslyckades, känner verkligen ingenting den här gången. Riktar in oss på ett nytt försök kring årsskiftet.
  • No Ka Oi
    smulan8504 skrev 2015-09-19 09:52:38 följande:

Blev missfall här... Kommer massa klumpar och slem.. ????

Lycka till ni andra!

Så tråkigt... Hoppas ni lyckas nästa gång!
  • No Ka Oi
    MadArp skrev 2015-09-20 10:30:03 följande:

Ruvardag 9, tiden hitintills har varit desamma som tidigare och som ett brev på posten avtog de ömmande brösten igår precis som det gjort tidigare. 
    Känns dystert idag då allt ter sig som de tidigare gångerna....
    Hur mår ni i magen under ruvartiden?? 

Håller tummarna!

Menar du magen magen eller magen livmodern? Lite svårt att veta då många på FL kallar livmoderns för tjejmagen... 

Min mage är som vanligt, lite hård kanske men jag tänker att det beror på att jag börjat proppa i mig vitaminer och folsyra. Livmodern har jag känt av i går och idag. Förvånad Det känns som om jag går och spänner mig som om jag är kissnödig fast jag inte är det. Jag hoppas att det är ett bra tecken, men jag vet inte. Vågar inte hoppas för mycket.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare