• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • No Ka Oi
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:29:39 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Håller tummarna att ni lyckas med FET. Jag har inte blivit gravid på de två ET jag har gjort. Däremot på ostimulerat FET. Min läkare sa att för vissa är det lättare att bli gravida på stimulerat FET. 
  • No Ka Oi
    Kajo skrev 2015-09-20 13:22:35 följande:

Hej alla i tråden! Jag fick tillbaka en blastocyt (6dagarsodlad) förföra mån är alltså på ruvardag 14. Jag testade mig igår och det va negativt. Har testdag på onsdag (dag17) vilket jag tycker är sent. Det är mitt 4 FET stimulerad cykel. Tror ni det är kört? Det känns som att det borde vara positivt dag14 när det är en blastocyt. Lycka till alla andra!

I fredags när jag hade tråkigt på jobbet satt jag och läste i mina gamla anteckningar och i trådar om ruvade här på FL. Lyckades inte få nåt vettig "medeltal" på när ruvade testat + och när det brukar vara testdag. Det var väldigt spretigt. Inkl mina egna tidigare försök.

Själv har jag testdag på RD 13. Vilket blir 5 dagar efter BIM. Dock ostimulerad.
  • Kajo

Nä, jag tror det inte gått denna gången heller. Det känns väldigt jobbigt med tanke på att detta är mitt 5e ruvarförsök varav 4 embryon har varit blastocyter. Men det va dom någon läkare sa "är det inte funnet något fel och äggen är fina blir de flesta gravida förr eller senare". Så kämpa på till alla som inte plussar denna gången.

No Ka Oi skrev 2015-09-20 22:28:27 följande:

I fredags när jag hade tråkigt på jobbet satt jag och läste i mina gamla anteckningar och i trådar om ruvade här på FL. Lyckades inte få nåt vettig "medeltal" på när ruvade testat + och när det brukar vara testdag. Det var väldigt spretigt. Inkl mina egna tidigare försök.

Själv har jag testdag på RD 13. Vilket blir 5 dagar efter BIM. Dock ostimulerad.

• Pruttkudde

Jag som var helt säker på att jag inte lyckats denna gång testade positivt på RD 6 imorse! Förvånad Har nog aldrig testat positivt så här tidigt någon gång.

Får se hur detta går, har ju fått många missfall innan. 

• Pruttkudde
    Kajo skrev 2015-09-21 08:02:16 följande:

Nä, jag tror det inte gått denna gången heller. Det känns väldigt jobbigt med tanke på att detta är mitt 5e ruvarförsök varav 4 embryon har varit blastocyter. Men det va dom någon läkare sa "är det inte funnet något fel och äggen är fina blir de flesta gravida förr eller senare". Så kämpa på till alla som inte plussar denna gången.

Håller tummarna för dig! 
  • Kajo

Tack! <3

Och grattis till det tidiga pluset! Härligt!!

Pruttkudde skrev 2015-09-21 08:11:46 följande:

Håller tummarna för dig! 

• Kajo

Hur har det gått för dig?

Blomster84 skrev 2015-09-11 16:41:37 följande:

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-09-21 08:07:27 följande:

Jag som var helt säker på att jag inte lyckats denna gång testade positivt på RD 6 imorse! Förvånad Har nog aldrig testat positivt så här tidigt någon gång.

Får se hur detta går, har ju fått många missfall innan. 

Så roligt!!! Solig Grattis!!

Jag håller tummarna att denna stannar kvar!
  • Frutopia

Hej alla, så kul att det fungerar för många av er! Men är själv rädd hela j***a tiden att detta inte ska funka...försöker tolka varje lite tecken, så fort jag får en bra känsla utbyts den till en dum tanke, som  den pessimist jag är....att det bara är vaggisarna som ger symptom.

Ruvdag 7 (2 dagars)

Ömma bröstvårtor
    Molande värk, men inte så mycket som övriga dagar upplever jag
    Ont i ryggslut ( kan vara dålig sovställning/dålig arbeställning

Det som jag inte blir klok på är om vaggisarna har orsakat tillväxten av vårtgårdarna, de har tagit över en stor del av bröstet känns det som, nån som känner igen sig?

Får se hur länge jag orkar vänta till test,

Lycka till alla kämpande

• Pruttkudde

Tack, tjejer! Glad

Frutopia: Jag har lärt mig att det tydligen inte spelar roll om man har symptom eller ej, det kan tydligen bli Plus i alla fall! Men för min del har inte vagiatorerna kunnat ge falska symptom någon gång och jag har gjort många ivf. :) Vårtgårdar som ser annorlunda ut brukar vara ett säkert tecken för mig. (Och det har inte orsakats av vaggisar!)

Svar på tråden En tråd för oss ruvare