• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • MadArp
    Frutopia skrev 2015-09-21 08:48:59 följande:

Hej alla, så kul att det fungerar för många av er! Men är själv rädd hela j***a tiden att detta inte ska funka...försöker tolka varje lite tecken, så fort jag får en bra känsla utbyts den till en dum tanke, som  den pessimist jag är....att det bara är vaggisarna som ger symptom.

Ruvdag 7 (2 dagars)

Ömma bröstvårtor
    Molande värk, men inte så mycket som övriga dagar upplever jag
    Ont i ryggslut ( kan vara dålig sovställning/dålig arbeställning

Det som jag inte blir klok på är om vaggisarna har orsakat tillväxten av vårtgårdarna, de har tagit över en stor del av bröstet känns det som, nån som känner igen sig?

Får se hur länge jag orkar vänta till test,

Lycka till alla kämpande

Förstår dig precis, jag är på ruvardag 10 och det är i morgon (11) och på onsdag (12) alla mina tidigare försök gått åt skogen, så sitter här med oro i kroppen och minsta känsla av nu kom mensen får min kropp att frysa till is.. 
    Molande mensvärk dock mer centralt i livmoder magen, mina ömmande bröst har avtagit men lite finns kvar.... Går inte att tyda alla dessa symtom....
    Håll ut!!!
  • frucgsvensson

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här! :)

Jag är på ruvardag 2 med en 5-dagars blastocyst. Första IVF'en! Känner av molvärk och dragningar i livmodern, men det kan ju vara lutinusen också. Känner mig hoppfull ena sekunden och totalt inget hopp andra sekunden.

När KAN det visas om jag är gravid? Fick testdag 2 oktober och det är ju RD14! Tänkte testa tidigare, men när är det lönt?

• No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-09-21 15:47:53 följande:

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här! :)

Jag är på ruvardag 2 med en 5-dagars blastocyst. Första IVF'en! Känner av molvärk och dragningar i livmodern, men det kan ju vara lutinusen också. Känner mig hoppfull ena sekunden och totalt inget hopp andra sekunden.

När KAN det visas om jag är gravid? Fick testdag 2 oktober och det är ju RD14! Tänkte testa tidigare, men när är det lönt?

Hej! Välkommen till de nervösa!

Jag har TD på RD 13. BIM är på RD 8. Idag är det RD 6. Jag tänker så att TD borde ju vara på BIM i en "vanlig" graviditet. Så på BIM borde det vara fritt fram att testa ett korrekt resultat. Och eftersom tillverkarna av test säger att en kan testa några dagar tidigare så kanske RD 6 är en bra dag att testa på. Om det är blasto vilket då vilket du och även jag har.

Men om en gjort ET kan det ju vara så att ägglossningssprutan (är det väl, jag är lite ringrostig på ET) kan ge utslag på gravtest upp till tio dagar efter en tog den.

Själv funderar jag mycket på om jag ska tjuvtesta eller ej. Vad är bäst?! Att få tro och önska att jag är gravid tills mens?! Att veta innan mens?! Jag köpte två gravtest på lunchen. Jag vet inte om eller när jag vill testa.
  • frucgsvensson

Enligt min app så är min testdag på RD13 och BIM är på RD11!? Det blir kanske annorlunda då man gjort äggplock osv. Jag går efter min vanliga kalender bara.

Ja, det stämmer. Menopuren kan sitta i i 10 dagar. Det är idag för min del. 10 dagar sedan jag tog ovitrelle.

• No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-09-21 16:29:39 följande:

Enligt min app så är min testdag på RD13 och BIM är på RD11!? Det blir kanske annorlunda då man gjort äggplock osv. Jag går efter min vanliga kalender bara.

Ja, det stämmer. Menopuren kan sitta i i 10 dagar. Det är idag för min del. 10 dagar sedan jag tog ovitrelle.

Beror väl på längden på menscykeln vilken RD det är BIM. Men oavsett menscykelns längd tycker jag att BIM borde vara första säkra dagen att testa på. 

Men vad vet jag. Ärligt talat, den enda jag vet just nu är att jag är nervös och tänker för mycket på spända tuttar och min livmoders status. Jag önskar verkligen att jag kunde gå i ide tills jag kan få ett klart besked.
  • frucgsvensson

Ja, det är klart :)

Jag håller med dig. Jag fick precis världens stick/hugg i nedre delen av magen. Kan vara tarmen också då jag precis har ätit. Man vet ju aldrig.

Helst av allt skulle jag med bara vilja skuta i alla symtom och inte gå in här och googla som en tok, men det GÅR JU INTE att låta bli!!

• missmissis

Hej igen. Testade positivt förra lördagen. Den 12 september på ruvardag 8 med blastocyst. Å jag kunde vila i det positiva resultatet tills nu. Alla symptom känns så svaga eller har försvunnit helt. Inga ömma bröst, inget sug/hunger på kvällarna. Nu känns det mer som mensverk och idag fick jag plötsligt en mörk flytning. Blev jätteorolig. Så denna förbannade väntan har bara fortsatt. Att man aldrig ska få njuta.

• missmissis

Förlåt, min negativitet! Inte vad ni behöver nu. Sorry! Håller tummarna för alla ruvare.

• frucgsvensson

Åh vad tråkigt missmissis!!! Hoppas att det bara är normalt. Bruna flytningar är väl bättre än färskt iallafall? Tänker att det kan vara gammalt som kommer ut nu. Vilken vecka är du i?

Hoppas att det slutar snart! Inte kul med missfall när man äntligen blivit gravid! Det är DET jag mest bävar för. Att bli gravid känns plötsligt inte som det största hindret längre, utan att få behålla det!

• missmissis

Hej igen. Testade positivt förra lördagen. Den 12 september på ruvardag 8 med blastocyst. Å jag kunde vila i det positiva resultatet tills nu. Alla symptom känns så svaga eller har försvunnit helt. Inga ömma bröst, inget sug/hunger på kvällarna. Nu känns det mer som mensverk och idag fick jag plötsligt en mörk flytning. Blev jätteorolig. Så denna förbannade väntan har bara fortsatt. Att man aldrig ska få njuta.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare