• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Blomster84
    smulan8504 skrev 2015-09-17 08:19:27 följande:

Blir ju tokig.. Får starkare och starkare plus för var dag som går, men ändå blöder jag!

Kan det vara så att hcg hormonet finns kvar i kroppen?

Hormonet skulle inte öka om du inte är gravid. Har du ont?
  • smulan8504

Testade negativt i söndags å sen har plusset blivit starkare och starkare! Men har ändå ingen bra känsla.. Det är väldigt frustrerande att jag inte kan göra annat än att vänta!

Nej, jag har absolut inte ont.. Igår kände jag ingenting, dock så har molvärken kommit tillbaka nu...

• Pruttkudde

Hej tjejer!

Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? Glad

• ettplusettlikamednoll

Ser  ni hur svagt det är? Men någonting är det.. Ungefär såhär har alla mina test sett ut.Har använt billiga teststickor innan jag använde detta med samma resultat...
    Är det lika svagt i morgon får jag lov att köpa ett digitalt att använda i helgen tror jag.

Så frustrerande! Ruvardag 10 efter ett tredagars embryo.

• Blomster84
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 09:58:18 följande:

Hej tjejer!

Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? 

Välkommen och grattis till ditt embryo. Dagen efter återföring räknas som ruvardag 1. Så du är på ruvardag 2 idag :)
  • ettplusettlikamednoll

Har tagit bilden inom fem minuter efter att testet utförts, efter fem minuter blir testerna alltid starkare.. Men då ska man ju inte läsa av dom längre heller..

• ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 09:58:18 följande:

Hej tjejer!

Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? Glad

Hej! Grattis till ditt embryo :)
  • Pruttkudde
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 10:08:47 följande:

Ser  ni hur svagt det är? Men någonting är det.. Ungefär såhär har alla mina test sett ut.Har använt billiga teststickor innan jag använde detta med samma resultat...
    Är det lika svagt i morgon får jag lov att köpa ett digitalt att använda i helgen tror jag.

Så frustrerande! Ruvardag 10 efter ett tredagars embryo.

Det där testet är positivt! Var några år sedan jag gjorde Ivf, men oj så många tester jag gjort! :) Grattis!!!
  • Pruttkudde

Tack för välkomsthälsningarna! :)

Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.

• ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:21:59 följande:
    Det där testet är positivt! Var några år sedan jag gjorde Ivf, men oj så många tester jag gjort! :) Grattis!!!
    Oj! Tror du?!

Har försökt bli gravid i flera år men kanske bara tagit 3 grav.tester tidigare (räknar inte med dom sju jag tagit senaste dagarna haha) för jag har känt att det bara sätter mer stress i mig..

Det här är vår första ivf.
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:23:19 följande:

Tack för välkomsthälsningarna! :)

Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.

Skriver helst inte vart vi går, ingen vi känner vet något.. så vill inte bli avslöjad :)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare