• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • No Ka Oi

Hej! Får jag oxå hoppa in här? Har ändå smygläst tråden i flera dagar. Cool

Fick tillbaka en blastocyst i tisdags. Så RD 2 idag. 

Nervös som f-n. Försöker att inte leta tecken, men gör det såklart ändå. Varenda litet pirr, stick eller drag i bröst och LM analyseras. 

Tycker ni är modiga som vågar tjuvtesta! Just det där att få ett svagt streck som du ettplusettlikamednoll. Jag hade kreverat eller nåt. Har aldrig tjuvtestat. Delvis av respekt för min man, han har inte velat det. Jag har velat men som sagt till syvende och sist inte vågat.

Dags för lunch! Har varit så nervös de senaste veckorna att jag tappat aptiten. Rynkar på näsan Men nu är det ok igen! Tack och lov!

• Pruttkudde
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 11:28:17 följande:
    Oj! Tror du?!

Har försökt bli gravid i flera år men kanske bara tagit 3 grav.tester tidigare (räknar inte med dom sju jag tagit senaste dagarna haha) för jag har känt att det bara sätter mer stress i mig..

Det här är vår första ivf.
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:23:19 följande:

Tack för välkomsthälsningarna! :)

Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.

Skriver helst inte vart vi går, ingen vi känner vet något.. så vill inte bli avslöjad :)
    Ja, det brukar vara sådär svagt innan hcg-nivån börjar öka. Brukar bli starkare efter några dagar. :)
  • Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-17 11:54:17 följande:

Nervös som f-n. Försöker att inte leta tecken, men gör det såklart ändå. Varenda litet pirr, stick eller drag i bröst och LM analyseras. 

Tycker ni är modiga som vågar tjuvtesta! Just det där att få ett svagt streck som du ettplusettlikamednoll. Jag hade kreverat eller nåt. Har aldrig tjuvtestat. Delvis av respekt för min man, han har inte velat det. Jag har velat men som sagt till syvende och sist inte vågat.

Dags för lunch! Har varit så nervös de senaste veckorna att jag tappat aptiten. Rynkar på näsan Men nu är det ok igen! Tack och lov!

Hej! Då ligger vi lika till du och jag. :) 
  • ettplusettlikamednoll
    No Ka Oi skrev 2015-09-17 11:54:17 följande:

Grattis till insättningen!

Jag tycker snarare det är modigt att INTE smygtesta :) Får mycket hellre flera negativa och liksom ev. går lugnt in i det än att få det kastat i ansiktet... :)
  • ettplusettlikamednoll
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:57:09 följande:
    Ja, det brukar vara sådär svagt innan hcg-nivån börjar öka. Brukar bli starkare efter några dagar. :)
    Hoppas verkligen att det blir det! 

Ni andra får också gärna analysera mitt test :D
  • No Ka Oi
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 14:26:21 följande:
    Grattis till insättningen!

Jag tycker snarare det är modigt att INTE smygtesta :) Får mycket hellre flera negativa och liksom ev. går lugnt in i det än att få det kastat i ansiktet... :)
    Tack!

Jo det har du rätt i. Jag får väl se hur vi gör. Ska vara på annan ort helgen mellan BIM och TD och det hade ju varit rätt skönt att veta innan och slippa bryta ihop om mensen kommer när vi inte är hemma.

Men om jag ska tro på denna som jag hittade i en äldre ruvartråd så ska det inte synas på test förrens en dag efter min BIM. Tabellen kan inte stämma... Finns ju en hel del som testar + innan.
    This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:
    1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
    2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
    3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining
    4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
    5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
    6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
    7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT
  • No Ka Oi
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 14:27:19 följande:
    Hoppas verkligen att det blir det! 

Ni andra får också gärna analysera mitt test :D
    Har aldrig analyserat någon annans test förut och mina har varit mycket tydligare men då har jag ju som sagt inte tjuvtestat. Men jag har stirrat på ditt och jag ser ett svagt men ändå tydligt streck. Jag håller tummarna för att det blir starkare!
  • Blomster84

Alla ni som plussat här i tråden, vilken rd plussade ni på och hur gamla var embryona vid ET?

• toksnippan

Jag plussade med sonen på RD 9. Inte testat tidigare. Han var en 2 dagars vid ET.

Vi går på RPC Akademiska i Uppsala

• Pruttkudde
    Blomster84 skrev 2015-09-17 15:12:24 följande:

Alla ni som plussat här i tråden, vilken rd plussade ni på och hur gamla var embryona vid ET?

Jag kommer faktiskt inte ihåg... Har gjort 4 försök innan och har testat positivt alla gånger (men har "bara" ett barn).
Svar på tråden En tråd för oss ruvare